hallo (bijna)moeders, Ik wil graag op mijn uitgerekend datum gestript worden. Reden,slaap al paar nacht niet echt meer heb al paar weken voor weeen en kleine is ongeloofelijk druk (kan soms zoooo pijnlijk wezen)en mijn schoon vader gaat het zo hard achter uit dan hij al dement aan het worden is en heb het gehad. Maar mijn VK vind dit geen reden om mij te laten strippen,moet ik mij hier bij neer leggen of heeft zij ook naar mij te luisteren. ik lees veel op internet dat veel vrouwen al vanaf 38 weken worden gestript om de domste reden. Graag jullie meningen en wat ik tegen mijn verloskundige moet zeggen het lijkt wel of ze poep in hun oren hebben of ze houden zich aan hun studie boekje
Idd, ik werd ook gestript met 39 weken omdat mijn broer vrij snel na mijn uitgerekende datum zou trouwen. Ook een domme reden eigenlijk maar ja heeft ook niet geholpen, uiteindelijk gewoon 40 weken en 4 uurtjes later bevallen. Het ligt dus heel erg aan de verlos die je hebt of ze het wil doen...helaas...
hey meis, kun je niet iets krijgen om in elk geval 1 nachtje te slapen? Strippen is inderdaad verschillend. Hoewel het dus ook vaak niet helpt bij diegene waarbij het te vroeg gebeurd. Hier wordt het ook pas echt met 41+3 dagen gedaan... Hoewel ik niet weet wat zij als 'uitzondering' zien. Maar ook niet echt veel volgens, mij omdat ze dus al aangaf dat het dan al vaak zinloos is. En daarbij is het ook niet altijd mogelijk...
Dat je het zat bent, kan ik me heel goed voorstellen, maar een bevalling gaat veel soepeler als je baarmoeder en je baby er echt rijp voor zijn! Door mijn diabetes moest ik verplicht met 38 weken bevallen, wat ik nog altijd jammer vind. Met 38 weken werd ik gestript, maar de boel zat nog 'potdicht'. Twee dagen later 'moest' hij toch komen, na een paar uur is Jesse met spoedkeizersnede gehaald. Toen bleek dat hij nog niet helemaal 'rijp' was, en we hebben een aantal angstige dagen beleefd, doordat hij telkens vergat om adem te halen. Gelukkig is alles goed afgelopen, het is nu een gezonde jongen van net twee jaar, maar ik blijf erbij: als hij zijn tijd had kunnen uitzitten had hij waarschijnlijk niet zo'n moeilijke start gehad. Gelukkig heb jij geen diabetes (hoop ik) en kan je baby gewoon de tijd uitzitten die hij/zij nodig heeft om helemaal klaar te zijn om te leven. Maar moeilijk is het wel, zo op het laatst. Heel veel sterkte met de laatste loodjes hoor! Groetjes, Janet
hier strippen ze niet voor de 41 weken. ik had vanaf week 32 een ontsteking in mijn kaak ik liep op 8 tot 10 paracetamol per dag (wel onderleiding van de gyn) strippen echt niet hoor niet voor de 41 weken omdat het als je lichaam er niet klaar is haalt het weinig uit uit eindelijk ben ik gestript en heeft het niets geholpen en ben ik in geleid. als je wil slapen moet je een keer vragen aan de verlos of je een nachtje naar het ziekenhuis mag zodat je daar pijnstilling en slaap medicatie kan krijgen. dit hebben ze bij mij ook voor gesteld ( ik heb het niet gedaan omdat ik gruwelijk bang ben voor alleen zijn)
Hier ook helaas pas strippen na 41 weken.....manlief zit veel in buitenland rond mijn uitgerekende datum voor het werk en daar kan helaas geen rekening mee gehouden worden
TS Is het je eerste kindje? er zijn onderzoeken geweest dat strippen bij een eerste kindje meestal pas effectief is tussen de 41-42 weken.... Anders veroorzaakt het vaak een hoop last en gerommel, maar levert het niets op..... Denk dat daarom vk niet wil strippen... ennuhhh of ze wil of niet.. als je baarmoedermond nog niet week is en een stukje openstaat, dan KAN ze nog niet eens strippen.. want dan komt ze er niet tussen om te woelen....
hier werd gestript op verzoek, maar idd het doet vaak pas iets na 41 weken. de natuur zijn gang laten gaan is het beste, dus ik kan me het van je vlos wel voorstellen. het verschilt echt heel sterk per praktijk.
Hier ook op verzoek gestript, maar dat was met 39 weken 6 dagen en ik had al 3 cm ontsluiting. Het heeft overigens niet geholpen.
Ik weet hoe zwaar die laatste loodjes kunnen zijn, onze dochter is geboren bij 40 wk en 6 dagen. Die laatste week van mijn zwangerschap duurde echt super lang! Ik heb toen ook gevraagd aan mijn verloskundige of ze me wilde strippen, maar strippen werkt bijna nooit, de meeste vrouwen krijgen alleen maar meer last van voor weeën! Echt ik weet hoe zwaar je het nu hebt maar het zal nu echt niet meer zo lang duren... Ps. als de baby er is, is het ook echt super zwaar. Je slaapt nooit meer langer dan 2,5 uur achter elkaar (dus ook niet 's nachts) omdat de baby moet eten. Je bent zelf nog alles behalve fit na een bevalling dus romantiseer niet al te veel want de eerste tijd is ook best heftig. Begrijp me niet verkeerd want het is ook echt super mooi om een baby te hebben, maar het is in het begin ook best heftig.
dit is mijn 2 de zwangerschap en heb in het begin aan geven dat ik graag op mijn uit gerekende datum stript wou worden toen zeiden ze dat kan wel(heel appart) en nu zeggen ze ja maar dat doen we met 41 weken ,ik moet er morgen heen maar ze hebben nog niet eens aan mijn lichaam gevoelt of het er wel klaar voor is maar ik ben die voor weeen echt wel zat hoor.en ik moet hier in huis alles nog alleen doen omdat vriend lief hele lange dagen maakt en gewoon kapot is als hij thuis is kan ik hem ook niet altijd wat vragen en dat vind ik dan zo vervelend