Helaas toch weer om de 10/15 min harde buiken sinds vanochtend. Ben er klaar mee, of zet door of ga weg, grrr.
Oké dan meid. Nu ik geef je alvast dit mee: Door die harde buiken kan je obtsluiting alvast wat vorderen, Niet perse, maar je baarmoeder bereid zich alvast wat voor op de weeën van de bevalling. Zo kan je het 1 straks al wat beter aan. En 2 duurt je bevalling alvast wat minder lang. Hiermee bedoel ik niet in vergelijking tot andere bevallingen, Maar specifiek voor deze bevalling. Probeer het dus als iets positiefs te zien , Want feitelijk is dat zo. Zwanger zijn heeft zijn leuke en zijn minder leuke kanten. De naderende bevalling vond ik altyd het minder leuke deel. Tegen dan werd ik wat nerveuzer. Tijdens de weeën was ik de rust zelve met een zee aan tyd. In het ziekenhuis aangekomen weer het tegenovergestelde. Wat ben ik blij dat het nog even duurt
Ayladin: Ze heeft dit al meer dan 4 of 5 weken..vandaar dat ze het zat is... Ikdus: jeeemig meis snap dat je het spuug zat bent hoor inmiddels..de kleine is wel een boefje hoor...
Ja dat weet ik maar dat is echt nix abnormaals hoor. Harde buiken beginnen vaak al veel vroeger. Vind wel dat jullie in Nederland bitter weinig en vaak zelfs veel foute Informatie meekrijgen. Weet dat ik 8 jaar geleden in Nl woonde en werkte. Een collega was zwanger en in het foldertje van de Vk Stond doodleuk in vermeld dat het oké is om naar de zonnebank te gaan tijdens de zwangerschap. Dat mag dus absoluut niet hè, om maar een stom vb te geven
Als je al zolang harde buiken hebt die pijn doen dan raak je het echt wel beu op een gegeven moment. We weten waarvoor het is, op een gegeven moment denk je wel dat het nou wel door mag zetten. (bij mij niet voorlopig nog hoor) Welke foute info over harde buiken dan? We moeten aan de bel trekken als ze: om de 5 min komen, pijn doen en in rust komen. Harde buiken die onregelmatig zijn, en komen als je wat doet, of geen pijn doen, hoeven we geen actie te ondernemen. Ben wel blij dat ze heel voorzichtig zijn in ned, liever te voorzichtig dan te laat. Zonnebanken mag hier ook niet hoor.
@uksoldaatje: Oh gelukkig, collega had dat echt in haar folder staan hoor. Was behoorlijk geshokkeerd. Was wel 8jaar geleden, ik was toen zelf zwanger van mijn 2de en ging in belgie op controle. Hopelijk was dat dus een alleenstaand geval. Zelf heb ik in voorgaande zwangerschappen ook harde buiken gehad die wel een regelmaat hadden van zelfs 3 minuten tussenpozen. Maar dat gevoel is heel anders met weeën hoor. Met weeën kan je trouwens niet bepaald stilzitten. Allez ja, als je ze al snel krachtig hebt. Ik kon het van mijn eerste zwangerschap af aan al heel goed inschatten. Dit zijn harde buiken en dat zijn weeën, Ik kan nog gerust enkele uren thuiszitten en ja het is tijd om naar het ziekenhuis te gaan. Persoonlijk vond ik dat mijn lichaam alles heel goed aangaf.
Word op dit moment gek, ooohh die buiken tis niet te harden. Inmiddels doet mijn rug erdoor zeer. Heb maar weer ff gedouched en lig nu op bed met een theeyje. Hoop dat t zakt. Ze komen veel en heel pijnlijk binnen de 5 min meestal maar niet regelmatig en soms zit er iets langer tussen. Heb er niks aan dus haha.
Ik zou wel bellen hoor! Zeker als je al zolang pijnlijke harde buiken hebt! Heb je toch kans dat je al verder bent dan je denkt succes! En hoop dat het doorzet!
Je zou maar zo eens aan t bevallen kunnen zijn hoor meis. Even bellen voor de zekerheid. Van harde buiken krijg je geen rugklachten. Ik denk dat je wee""en zijn begonnen....
Ik kom even binnenvallen hoor, je hebt onder de douche gestaan en de harde buiken zijn gebleven en nog steeds of meer pijnlijker?? Dat klinkt als echte weeën. Voorweeen trekken weg door de warmte van de douche, want is ontspannend. Echte weeën blijven pijnlijk en kunnen heviger worden. Dus nu maar echt bellen!!!
Je zegt zit geen regelmaat in. Maar komen de ''harde buiken'' zo om de 3 a 4 minuten?? en nu al gedurende een uur?? Wat zijn de eisen wanneer je moet bellen met de vk??
Rugpijn is echt gezeur, dus heletijd. De ene hardebuik is pijnlijker dan de ander. En tijden varieren in ieder geval binnen de 10 minuten en als ik wat aan t doen ben om de 2. Ik heb al sinds een uur of 1 harde buiken en sinds half 5 vanmiddag binnen de 10 min. In de supermarkt wist ik me ook geen houding te vinden haha. De vk moet je bellen als je om de 5 min een harde buik hebt die 1 minuut aanhoudt.
Sja, meid...het kan heel goed voorwerk zijn natuurlijk. Maar ik heb serieus mijn bedenkingen. Heb je t idee dat je ze moet wegpuffen?? Nog even aanzien dan maar? Ik ga nu naar bed. MOrgen ben ik de eerste die komt kijken hoe t met je is. Ik hoop dat dit doorzet en jullie wondertje zich nu aanmeld. Succes!!! Dikke kus.
Ik zou gewoon even de vk bellen, je kunt uitleggen wat er is en zij kan even langs komen om evt. te kijken of je al ontsluiting hebt. Maar zo te lezen lijkt het als je bevalling is begonnen. De pijn van een harde buik, trekt die omhoog naar je navel en zakt dan weer af naar beneden? Een golvend gevoel?
Vk komt hier niet langs mijn vk zit in t ziekenhuis dus moet er zelf heen haha. Ik heb eigenlijk geen idee hoe die harde buiken voelen, het zelfde als normaal maar dan pijnlijk ? Truus moet sommige wel een beetje weg zuchten de rest is goed te redden door vriendlief fijn te knijpen haha.
Mocht je echt aan het bevallen zijn, kun je meteen blijven!! Bij mijn eerste vond ik het ook meevallen, maar mijn vriend bleef maar zeuren dat ik moest bellen (had 1,5 uur weeën van 1 minuut met tussentijd van 1 minuut). In het zh bleek ik al ruim 7 cm te hebben en 2 uur later is mijn dochtertje geboren. Dus het kan ineens snel gaan! Bel, daar zijn ze voor, je bent al een paar dagen overtijd dus het echte werk kan zomaar zijn begonnen!