Kleuter vage klachten, extra vitamines geven of niet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Vogelhuisje, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Hoi meiden,

Mijn dochter van net 4 is ontzettend vermoeid. Naast andere klachten zoals diarree en zo'n beetje elke 2 weken ziek met koorts (gem een dag). Nu zijn er allerhande testen geweest bij de kinderarts en daar kwam uit dat ze allergisch is voor huisstofmijt. Verder heeft een erfelijke aanleg voor coeliaki maar dat heeft ze nu niet. Nu kunnen we ervoor kiezen zei ze om een paar maanden gluten vrij te gaan eten kijken of dat helpt. Maar we kunnen ook gewoon afwachten en kijken of ze wat minder vermoeid raakt nu de zomer eraan komt en ze wat meer went aan school... Verder raadde ze kindervital van floradix aan en het doorgeven van vitamine d omdat in kindervital niet genoeg vit d zit en ze daar ook moe van kan zijn...

We hebben nu eerst besloten om de floradix kindervital te proberen omdat zo'n dieet best even wat met zich meebrengt en we dat dan echt minstens een half jaar moeten doen. Verder is er geen diagnose coeliakie want ze maakt de antistoffen niet aan, dus mocht ze het ooit wel krijgen en ze eet al glutenvrij dan gaat er weer een behoorlijke tijd overheen voordat een diagnose gesteld kan worden... Lastig verhaal maar goed...

Mijn concrete vraag ;) iemand ervaringen met kindervital? En gaf je daar nog extra vit d bij? Even voorop gesteld, ze eet wel genoeg groente en fruit dat is het probleem niet...

Lees genoeg succesverhalen maar die zijn allemaal ouder dus ben benieuwd naar nieuwere ervaringen :).

2. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Geen tips over de floradix, maar wilde je wel even laten weten dat deze multivitaminen geen ijzer bevat. Juist omdat je vermoeidheidsklachten noemt, misschien iets om even naar te kijken.

3. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Haar ijzer was gelukkig helemaal goed :) ondanks dat ze amper vlees eet (haar eigen keus) was daar niets op aan te merken...

Ik vind het zo lastig,het is een leuk advies en ik wil het niet zomaar in de wind gooien, maar ze eet heel veel groenten en fruit en verder eet ze ook prima behalve vlees wat minder... Maar krijgen ze dan niet al snel teveel vitaminen binnen...

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik zou iig probiotica gaan geven voor haar darmen en stoppen met melkproducten. Ik werd daar ook moe van en had wisselende ontlasting.

5. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ze is net 4 zeg je... Zou ze misschien doodmoe van school kunnen zijn?
    Het ene kind heeft er meer last van als het andere....

Dochter had na 4 maanden school hetzelfde... Kwakkelen met haar gezondheid, moe, veel slapen (=uit school op de bank in slaap vallen). Wij maakten ons ook zorgen, maar na alle mogelijke gezondheidskwalen uitgesloten te hebben zijn we toch tot de conclusie gekomen dat ze "gewoon" vermoeid was. Haar juf beaamde dit nog eens dor te zeggen dat haar echt helemaal niets ontging in de klas, ze wist altijd precies wie wat deed, wat er gezegd werd en wat er gebeurde..... We hebben haar 3 weken halve dagen naar school laten gaan, daarna was het voorjaarsvakantie en toen was het ineens over...

Sterkte!

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Inderdaad kan het ook door school komen. Ons zoontje is ook net 4 en moe. Kwakkelt veel, verkoudheid, krentenbaard etc etc. En daarbij mega in de groei...hier merk ik vaak dat hij echt goed moet eten na school. Boterham, krentenbol en wat fruit...twee bekers drinken en dan knapt hij weer op.

Waar komt de diaree dan vandaan? Ik zou toch dieet ietsjes aanpassen. Geen melkproducten en glutenvrij brood eerst proberen of zo. Van diaree wordt je natuurlijk ook erg slap. Mijn buurvrouw heeft een zoontje die altijd diaree heeft en die is vrijwel meteen opgeknapt van een dieet en had meteen weer normale ontlasting. Ze was zo blij.

Ik geef ook wel eens Floradix. Het is een hele goede oppepper, gewoon door een sapje geven. Even lezen op het label welke vitamines erin zitten en anders gewoon vitamine D tabletjes bijgeven van Davitamon. Veel kinderen hebben na de winter vit. d te kort. Ik geef altijd extra. Omdat Floradix vloeibaar is wordt het goed en snel opgenomen door het lichaam. Het bestaat al heel lang, ik kreeg het vroeger ook en ik ben van 1973 ;).

Veel beterschap! School moet je idd een maand of 3 geven eer ze er niet meer moe van zijn. Veel prikkels zo in het begin.

7. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Hoi meiden bedankt :)

Het speelt al zo'n anderhalf jaar dus school kan een extra iets zijn maar is nooit de Trigger geweest zeg maar... Haar allergie is wel erg extreem voor een vierjarige dus dat zou ook mee kunnen spelen... We hebben nu een antihistamine die geschikt is voor haar leeftijd dus dat kunnen we geven wanneer ze last heeft... Helaas vandaag ook achter gekomen dat ze extreem allergisch voor zonnebrand crème is! Haar hele hoofd en wangen waren opgezwollen en ze sliep alleen maar...

Glutenvrij raadde de kinderarts ook aan, maar net als met vitaminen wil ik daar niet zomaar mee beginnen maar eerst naar een diëtist... Dus dat gaan we volgende week regelen :)

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi ts, allergie kan inderdaad heel vermoeiend werken. Ik weer nog toen ik echt allergisch raakte toen ik 8 was...ik was heel moe de hele tijd.

Zonnebrand is bij ons zoontje ook een drama...ik heb alle merken al geprobeerd. Biologische van Lovea ging wel aardig. Dit jaar verder met de zoektocht naar zonnebrand die niet vervelend is ;).

Sterkte met jullie meisje..

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb vroeger een best heftige huisstofmijtallergie gehad en het was echt heel vermoeiend in de periode dat ik er veel last van had. Dus zou eerst dat aanpakken, misschien is het alleen dat wel.

Deel Deze Pagina