Hoi meiden, Nog een week of 8 en wij mogen onze kleine meid verwelkomen. Graag wil ik borstvoeding geven, maar ik zou op regelmatige basis willen kolven (papa wilt heel graag mee eten geven + ik ga drie maanden later weer fulltime aan de slag) Nu heb ik mij bij het leggen van de geboortelijst een elektrische kolf van het merk Medela laten aanpraten, maar achteraf hoor ik dat die maar geschikt zou zijn voor 9 keer kolven op weekbasis. Verder is het best wel een dure (België is in alles gewoon duurder dan Nederland :x ) het scheelt makkelijk 40,00 euro ten opzichte van andere merken. Dus nu wilde ik eens horen of iemand hier ervaring heeft met deze kolven, of eventueel met die van andere merken! Alle tips zijn welkom
Ik denk dat het belangrijk is om ook even te melden wat voor kolf je op je geboortelijst hebt laten zetten, zodat er mensen misschien kunnen reageren die ervaring hebben met die kolf. Medela heeft namelijk een aantal verschillende kolven en er zit gewoon best wat verschil tussen de kolven als je kijkt naar de frequentie dat je hem zal gaan gebruiken, maar ook of het een enkelzijdige kolf is of een dubbelzijdige. Denk dat je bij het kiezen van een kolf wel vooraf ook stil moet staan bij de wijze waarop je er gebruik van wil gaan maken. Ik zelf heb altijd - als ik kolfde - gebruik gemaakt van mijn medela swing kolf. Dit is een enkelzijdige kolf en word bijvoorbeeld eigenlijk niet echt aangeraden wanneer je echt dagelijks en dus intensief zult kolven. Voor mij heeft ie altijd prima werk geleverd, maar een hoop meiden die gaan werken en onder het werk gaan kolven kiezen liever voor een dubbelzijdige kolf bijvoorbeeld. Maar ik geloof ook dat die een weer krachtigere motor in het systeem hebben zegmaar, waardoor het toch een kwalitatief betere kolf zou moeten zijn. Maar zelf dus altijd tevreden geweest met mijn kolfje, dat altijd prima werk geleverd heeft . Overigens zou ik zelf pas een kolf aanschaffen als de borstvoeding al een tijdje goed loopt, mocht je eerder moeten kolven is het mi beter een kolf te huren (dubbelzijdig en meer zuigkracht) dan er zelf een aan te schaffen. Liefs Hanneke.
Bedankt voor je antwoord! Het gaat om een enkelzijdige medela swing. Ben ook sterk aan het twijfelen om het op de lijst maar achterwege te laten, maar anderzijds denk ik dat het snel zou nodig hebben: twee à drie weken na de geboorte trouw ik en dan zou het wel gemakkelijk zijn als ik een voorraadje heb kunnen aanleggen. Maar eens horen bij de mutualiteit ofzo is misschien geen slecht idee
Iemand eigenlijk ervaring met het merk tommee tippee? Ik vind niet veel mensen terug die er gebruik van hebben gemaakt, het sprak mij aan omdat ze naar het schijnt goed aanleunen bij the real thing
Een kolf schaf je volgens mij pas aan als je BV op gang is gekomen (in een normale situatie). Dan kun je ook kijken wat je nodig hebt en wat je wilt. Ohw en fulltime werken zou ik zeker een dubbelzijdige kolf gaan. Persoonlijk ga ik helemaal voor mijn Medela Freestyle!
Inderdaad een dubbelzijdige kolf is met een fulltime baan het beste. Scheelt zeeën van tijd. Voor 'reserve' heb ik een Avent Isis Handkolf, twee zelf. Een altijd bij mijn dubbelzijdige voor het geval die het begeeft en een thuis. Ik zou beginnen met een handkolf aan te schaffen en als alles goed loopt een elektrische. Handkolven kunnen in de kraamtijd ook nog weleens van pas komen om de productie bijvoorbeeld wat beter op gang te krijgen. Het argument dat je pas een kolf moet kopen als je bv helemaal goed op gang is, vind ik niet altijd terecht.
ik heb hier wel ruim van tevoren een kolf aangeschaft maar dat was een 2e handskolf via marktplaats. Was een hele goeie deal en als de borstvoeding neit goed op gang was gekomen had ik hem gewoon door verkocht In de kraamtijd heb ik er uiteindelijk intensief gebruik van gemaakt omdat mijn knulletje geen goede hap en zoekreflex had, das dan lastig aanleggen bij vlakketepels/grote borsten. Ik ben dus heel blij met mijn kolf, hij heeft de borstvoeding goed op gang gekregen en mijn mannetje drinkt heerlijk mamamelk en groeit fantastisch (al 6 kilo....) Ook heb ik ondertussen al een klein voorraadje melk. Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel voorraad melk je kan aanleggen in 2 a 3 weken, als je geluk hebt en flink stuwing kan het veel zijn, maar als je een wat moeilijker op gang komende productie hebt heb je kans dat je kindje alles op drinkt en je dus erg weinig voorraad kan aanleggen Ook hoop ik dat je kleintje niet al te lang op zich laat wachten, anders zit je zo kort na je bevalling Wel van harte gefeliciteerd alvast! En veel plezier op je huwelijksdag. Hier was het knulletje ook op ons huwelijk, ik was toen al 19 weken zwanger