Wij zijn meegevraagd naar Frankrijk volgende week. Het is ongeveer 950 km rijden. Onze baby is dan 7 weken. We zijn daar met nog 6 anderen en is allemaal familie. Kunnen dus allemaal (samen met ons natuurlijk) op de baby letten. Het is daar ongeveer 25 graden en zitten aan zee. Wat zouden jullie doen? Gaan of niet gaan?
Gaan!! WIj reden met een baby van 10 weken naar zuid frankrijk 1250 km! Ging perfect, wij zaten in een mobile home op een camping. Wat wel fijn is is om een reiswieg te hebben om zo n kleintje liggend te verveoeren. Je kan ze huren als je die zelf niet hebt. Edit: kreeg van mijn sm toen te horen, dat het daar zo warm is en je gaat er niet met een baby heen...ja maar daar worden ook baby s geboren En zo n kleintje, wil alleen zijn papa en mama nog maar. Hij sliep in zijn draagzak. We hielden het ritme van thuis aan. Niks aan het handje.
als er geen gezondheids redenen zijn om niet te gaan. dan zou ik ook gaan. zorg dat je voldoende drinken verkoeling etc bij hebt. en uitkijken in de volle zon maar dat geld hier nu ook. have fun!
Als je maar niet in 1 ruk gaat rijden, maar gewoon elke 2 uur stopt en aanlegt en je baby tijdje uit de maxicosi haalt, dan lijkt het mij wel te doen hoor.
Ik zou zeker ook gewoon gaan ! wij hebben zelfs gevlogen met ons zoontje als hij 6 weken was. ook zonder problemen. ik kocht wel zo planten-sproeiers. zodoende kon ik hem regelmatig eens "besproeien", zodat hij ook voldoende afkoeling had geniet van je vakantie !
zie geen reden om het niet te doen. zelf zou ik er niet voor kiezen maar waarom niet? zou er wel voor zorgen dat wanneer het de kleine te veel wordt je toch naar huis kunt. gewoon voor de zekerheid. zou zeggen geniet er van
Gewoon gaan!! Zo heerlijk, ook voor jezelf. Wij hebben het ook gedaan, toen onze dochter 6,5 week was. Wij hebben toen een reiswieg aangeschaft. Was echt ideaal! Mijn dochtertje sliep van de toen twaalf uur rijden elf uur! Het andere uur lag ze lekker te kijken. Ik weet niet waar je woont, maar als je hem wilt lenen, pb je me maar. Die dingen zijn best duur, ook om te huren. O, ja! Wel even paspoort regelen
Hmm zoveel kosten ze niet om te huren en ze lijken me inderdaad ideaal. Wij zijn met onze kleine meid naar duitsland geweest (ook 700 km rijden) toen ze 13 weken was en als ik wist dat ik er zo een kon huren toen had ik dat zeker gedaan!!. Reiswieg.nl - dé verhuurder van reiswiegen in Amsterdam, Den Haag en Middelburg
Hoe ziet zo'n reiswieg eruit? en hoe zet je die in de auto? Ik weet wel dat wijzelf vroeger in een reiswieg sliepen als we ergens heen gingen. Maar dat was gewoon een bak van de kinderwagen die los op de achterbank gezet werd. Lijkt me nu niet meer de ideale manier om je kind mee te nemen. In de maxicosi slaapt een baby toch ook prima? Deed onze zoon in elk geval. Of ik wel/niet zou gaan hangt denk ik af van wat voor baby je hebt (moeilijke/makkelijke slapen, veel/weinig huilen, makkelijk, moeilijk eten etc) en van de accomodatie. Is er een plekje waar je haar rustig kunt laten slapen? Hebben jullie een eigen kamer als gezin? En van je eigen gevoel. Heb je er enorm zin in om er effe lekker uit te gaan met je gezin, of zie je er eigenlijk vreselijk tegenop en vind je de leeftijd van de kleine eigenlijk best een goed excuus om thuis te mogen blijven? Kortom. Eigen keuze, maar in principe kun je heel veel kanten op met een babietje. Het is zelfs makkelijk als ze nog zo klein zijn. Wanneer ze groter worden en meer bewust van hun omgeving hebben ze juist vaker moeite met ergens anders slapen dan nu.
Lekker je gevoel volgen en gaan! idd om de 2 uur stoppen en uit de maxi halen te lang achtereen in de maxi is ook niet goed. maar als er geen redenen zijn om niet te gaan ...gewoon genieten
Fijn al deze reacties ! Nu weten we zeker dat we gaan. Voor de warmte hoeven we t niet te doen, want het wordt hier volgende week ook 30 graden of zelfs meer. Heb er zin in !
Ik denk dat het voor jezelf ook wel lekker is om weg te gaan met veel mensen om je heen. De baby krijgt waarschijnlijk alle aandacht en heb jij iets meer tijd voor je zelf. Even een boekje lezen ofzo...
Nee die speciale reiswiegen niet. Er wordt hier nl gesproken over iets compleet anders als de maxicosi autostoel of de wandelwagenbak. In deze speciale reiswieg wordt de reiswieg vastgezet, maar ook het kindje ligt relatief vast, maar het is veel beter voor het ruggetje.
In veel landen met strengere veiligheidseisen, zoals Canada, Zweden en VS zijn ze verboden. Daar zal vast een goede reden voor zijn denk ik.