Hoi, Mijn meisje is nu 6 weekjes. Zij drinkt haar flessen (130 cc) gigantisch snel leeg! Wij hebben de Difrax en de Dr. Brown's fles. Vanaf het begin heeft zij geen krampjes gehad of last van / door het snelle drinken. Wel merk ik de laatste tijd dat zij wat vaker wat melk teruggeeft. Nu wil ik haar tussendoor dus wat vaker even laten boeren. Zodat zij dus ook even kan rusten tussen de fles, waardoor het dan misschien iets langzamer gaat. Maar zodra ik de fles eruit haal, gaat ze huilen. Vaak komt er toch een klein boertje, waarna ze weer (iets) rustiger verder drinkt. Als haar fles op is, is ze wel tevreden en huilt ze niet. Het lijkt mij toch verstandiger om tussendoor even te boeren, zeker ook omdat ze vaak nu wat melk teruggeeft. Maar ze huilt zo hard en zielig als ik die fles er uit haal. Iemand tips?
Tussendoor de fles eruit halen vind ik niet zo'n goed plan, net als wanneer jij net lekker eet, iemand je bord afpakt maar hier helpt de BornFree fles erg goed, ze dronk ook binnen 10 minuten haar fles leeg en nu minstens 20 minuten. Maar hier helpt het als ik haar een paar keer omhoog til en op mijn schouder leg. En dan na een kwartier nog een keer proberen. Maar ze boert hier ook niet na ieder flesje.
Mijn meisje van 10 weken dronk ook snel. Wij gebruiken ook de flessen van dr. Brown. In het begin heb ik haar ook steeds laten boeren tussendoor, van 3 naar 2 keer en 1 keer. Maar op een gegeven moment begon ze ook te huilen als we stopten voor de boer. Nu drinkt ze de fles in 1 keer leeg, ze doet er 15-20 minuten over. En op het einde een paar boertjes en wat melk mee. Het helpt bij Beau ook als ik rustig tegen haar praat tijdens het drinken en boeren.
Probeer toch manieren te vinden om iets aan dat snelle drinken te doen! Gebruik je wel een newbornspeen? Makkelijkste is om niet zomaar halverwege de speen er uit te trekken, maar om de voeding over 2 kleine flessen te verdelen. Verder: - speen niet in mond stoppen, maar met speen om mond en neus aaien en haar zelf laten zoeken en happen - haar niet laten liggen tijdens het drinken, maar zo rechtop mogelijk laten zitten - fles niet verticaal, maar zo horizontaal mogelijk - het is belangrijk dat de melk niet snel naar binnen gaat, maar dat je kind echt 'werkt' om de melk te krijgen!