Hoi, Mijn zoontje is nu 5 maanden. Vorige maand ben ik met hem bij de huisarts geweest, omdat hij eczeem kreeg. Er werd hormoonzalf + onderhoudscreme voorgeschreven. Inmiddels 2 'kuren' hormoonzalf gebruikt, maar na het stoppen kwam de eczeem weer snel terug. Vanmorgen weer de huisarts gebeld en nu hebben we voor de komende 3 weken een 'schema' gekregen voor de hormoonzalf. Hij heeft eczeem in zijn gezicht en op zijn romp (buik en beetje op zijn rug). Mijn zoontje heeft de eerste 3 maanden volledige borstvoeding gehad en daarna nog een paar weken borstvoeding gecombineerd met flesvoeding. Na 3,5 maand helemaal over op flesvoeding. Hij krijgt Nutrilon 1 standaard met johannesbroodpitmeel tegen het spugen. De eczeem begon al toen hij nog volledige borstvoeding kreeg, maar toen wist ik nog niet dat dit eczeem was (was toen nog niet zo heftig). Ik vraag me af of het zin heeft om over te stappen op hypo allergene voeding in verband met zijn eczeem. Volgens de huisarts en de informatielijn van consultatiebureau heeft overstappen op andere voeding weinig nut, omdat de eczeem zeer waarschijnlijk niet door de voeding komt. Binnen onze families is er ook geen voedsel/koemelkallergie bekend. Morgen ga ik naar het inloopspreekuur op het CB, kijken wat ze daar zeggen. Wat zouden jullie doen? Overstappen op andere voeding of gewoon de standaard voeding blijven geven? Mijn zoontje is verder super tevreden, heel vrolijk en lief. Heeft wel wat jeuk van de eczeem, maar is er niet huilerig of onrustig door. Groetjes Stippel
Onze dochter kreeg met ongeveer 4,5 maanden eczeem. Ik meen rond de tijd dat ze met vaste voeding begon (groentehapje). Hier heeft ze altijd op HA voeding gezeten vanwege allergieën van de vader. Jullie hebben helemaal geen allergieën zelf? Ook geen hooikoorts of voor dieren? HA voeding heeft trouwens ook maar zin tot 6 maanden, daarna niet meer. Ik heb eerste een hele hoop homeopathie geprobeerd zonder resultaat en nu met een korte tijd hormoonzalf en en onderhoudscreme 'Neuroderm pflegecreme' is het weg. Ik smeer wel nog die pflegecreme. Ik begon met 3 x daags echt dik insmeren en smeer nu nog maar 1 x daags dun. Welke onderhoudscreme gebruik jij en hoe vaak? Bestel anders de creme die ik heb eens vanuit Duitsland? Hij is echt erg goed! Of als je wilt kan ik hem ook voor je kopen en naar je opsturen, ik woon in Duitsland aan de grens. Ik zie wel een pb verschijnen als je er oren naar hebt
Hier ook eczeem gehad bij kind, naast de bv. Hier hielp goed smeerschema, dus aantal dagen hormoonzalf en als eczeem weg was drie maal daags onderhoudszalf; daarnaast parfumvrij wasmiddel, geen wasverzachter, maximaal eens per week in bad, parfumvrije verzorgingsmiddelen. Kind reageerde almop parfum van tante. Met bijvoeding werd het erger, dus heel voorzichtig (na 6 maanden) stap voor stap geintroduceerd.