Grote voeten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door netmoeder, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. netmoeder

netmoeder Actief lid

2 feb 2009
    181
    0
    0
    Ik heb laatst bij de v&d een maillot gekocht voor mijn dochtertje. Ze is nu 6 weken, 58 cm lang en bijna 5 kg. Ik heb een maillot gekocht voor babytjes van 3 tot 6 maanden. Qua beenlengte past hij echt net aan, maar de voetjes passen echt niet! De hiel zit als ik hem goed aangetrokken heb echt halverwege de voet, dus is echt veel te klein. Maar een maillot een maatje groter, dus voor kinderen van 6-9 maanden lijkt me dan weer zo groot...
    Verder heeft ze een paar babyslofjes van de prenatal van Dirkje (zulke drakenvoetjes), die ze nu dus al echt niet meer aan kan.
    Heeft ze nu echt zo'n grote voeten voor haar leeftijd?

2. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    Belgiƫ
    Ian had op 3 maanden, ook al slofjes aan voor kindjes van 6 maanden.
    Toen hij 6 maanden was, waren deze te klein, en hebben we er gekocht van 12 maanden.

Nu in zijn "eerste schoentjes" heeft hij al maatje 20-21 (wat best groot is voor een baby van 9 maanden ;) )

Dus ja, het zou best kunnen dat ze gewoon grote voetjes heeft. Is toch niet erg? :D

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Zou idd wel kunnen. Jesper had ook altijd grotere sokjes nodig en past nu nog maar net in maatje 22, heeft binnenkort al 23 nodig en dat is best groot voor zijn leeftijd volgens mij.

4. Joveli

Joveli Niet meer actief

Liam is 3 maanden en past qua kleertjes in maat 62/68, sokken/schoenen is echter een ander verhaal: maat 74/80 en maatje 17,5/18

Mijn meneertje leeft dus ook op grote voet :)

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nou volgens mij is het met die slofjes zo, dat die maten gewoon helemaal niet kloppen.

En eigenlijk geld dat ook voor maillotjes, die moet je echt bij je kindje bij houden om te zien hoe groot de voetjes en hoe lang de beentjes van de maillot zijn. Wij hadden in het begin 2 maillots gehad, 1 maat 62 en 1 met 74/80 geloof ik. Nou de grootste had ze het eerst aan, want die past precies toen ze net in maatje 62 zat...

Ik denk dat je het pas zult weten als ze echte schoentjes uit een schoenwinkel aankunnen of ze naar verhouding grote of kleine voetjes hebben.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter heeft altijd grote maat sokken gehad. Ook nu nog. Maar ze heeft maat 20, en dat is niet groot of klein.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik koop ook altijd een grotere maat sokken dan dat ze qua schoenen heeft. Haar voeten zijn ietsje groter dan gemiddeld denk ik, ze draagt nu maat 21 met 18 maanden. Haar vader heeft maat 47, dus het valt me nog mee.
    Die babyslofjes die maar in 1 maat te krijgen zijn, heeft ze maar heel kort kunnen dragen. Maillotjes gaan meestel wel goed, maar het ligt soms een beetje aan het merk.

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier ook 1 van 5wk, en de dirk slofjes zitten nu ook te strak helaas zijn geweldige dingen

9. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik heb er hier 1 met kleine voetjes 11 maanden en ze heeft maat 16/17 anders moet je de voetjes eens opmeten dan kunnen andere moeders het vergelijken met hun baby van dezelfde leeftijd.

10. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Tim heeft ook altijd 'grote voeten' gehad in de zin van dat ik sokjes en slofjes altijd groter moest kopen dan de leeftijd die erop stond. Nu hij zijn eerste echte schoenen heeft, heeft hij maat 20, zoals Guppie dus ook al schrijft niet overdreven groot, wel heeft hij brede voeten zijn we met het opmeten van zijn voetjes achter gekomen.

Tim is iets meer als 14 maanden en zijn voetjes zijn in cm's 13 cm, dan kun je beter vergelijken (is wel staand gemeten)

11. netmoeder

netmoeder Actief lid

2 feb 2009
    181
    0
    0
    hoe kan ik dan eigenlijk de maat meten, gewoon met een cm, en het aantal cm is de maat?
    Ik heb zelf erg kleine voeten (maat 37) maar mijn man heeft wel erg grote voeten (maat 48), dus misschien dat ze dat wel van hem heeft. Ik vind het ook niet erg ofzo, maar ik vond het wel apart dat ze qua voetmaat al zo groot is... Haar kledingmaat is nu trouwens maat 62, dus ze is wel gewoon wat.. Dan zal ik komend weekeind maar wat maillots gaan halen die wat groter zijn en wel goed passen :D

Deel Deze Pagina