Hallo Ik heb een vraagje.. afgelopen vrijdag heeft de verloskundige gevoeld aan me buik en geconstateerd dat de baby al ingedaald is. Of hij vast zat heeft ze niet gezegd. Heeft dit gevolgen dat de baby eerder kan komen? Dit is me eerste kindje en ik voel de baby goed bewegen en schuiven. Meestal voel ik dat beneden ook als hij de hik heeft voel ik dat echt net boven me kruis. Ook heb ik last van harde buiken door de dag heen ook al doe ik haast niks en een drukkend gevoel boven me kruis en onderbuik. Ben een beetje bezorgd geworden dat hij straks eerder komt. Ook sta ik bekend met een lage placenta heb over 2 weken de placenta lokalisatie dus ben benieuwd.
Hoi Snoepje84, op een echo kun je niet zien of een kindje is ingedaald. Kindjes kunnen al wel bij 28 weken ingedaald zijn. En daar kun je ook gerust mee over tijd lopen. Indaling zegt niets over wanneer je bevalt. en het kindje kan er trouwens ook nog uitfloepen bij deze termijn. Dus geen zorgen, is heel normaal. Groetjes Brigitte
Oh ok dus nergens om me zorgen over te maken. Heb wel een vraag die los staat van het onderwerp. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Hoeveel dagen kan een termijnecho ernaast zitten? Stel je hebt sex gehad 2 dagen voor de "bevruchting" volgens de termijnecho hoeveel dagen kan deze afwijken van wat de termijnecho daadwerkelijk aangeeft? Heb m trouwens met 10.1 weken gehad. Schijnt dat het rond die week het nauwkeurigst is?