Regelmatig verkouden, eczeem en koorts...11 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door June14, 11 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. June14

    June14 Lid

    4 jan 2015
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

    Mijn dochter van 11 maanden is sinds de creche iedere paar weken in ieder geval verkouden en veelal ook koorts. Dit is heel erg vervelend voor haar en uiteraard ook voor ons. Vanaf 3 maanden had ze al een onrustige huid, maar sinds twee maanden is eczeem vastgesteld.

    Nu zit ik te denken aan een mogelijke huisstofmijtallergie. Herkent iemand zich in dit verhaal?

    Heeft iemand tips? Vitaminen? Voeding? Iets???

    P.s. Zit al bij een dermatoloog dus het medische proces loopt.
     
  2. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Bijna alle kinderen op het KDV zijn zeer regelmatig verkouden (al dan niet met koorts). Niet al die kinderen hebben een allergie als hooikoorts of huisstofmijt, daar zou ik pas aan denken als ze ook rode/traanogen heeft of het echt elke dag is en nooit een periode over is (wat je wel schrijft). Als het komt en gaat lijkt het me eerder gewone verkoudheden. Ook hebben best wat babies en kinderen eczeem, waar de meeste gelukkig wel overheen groeien. Mijn dochter kreeg pas eczeem na 1 jaar (knieholtes, ellebogen, nek, achter oren)
    Dat snotteren/hoesten/koorts is niet zoveel aan te doen. Vervelend, maar hoort er beetje bij mijns inziens.
     
  3. Nicci1982

    Nicci1982 Niet meer actief

    Hier precies hetzelfde. Sinds januari naar Kdv en sinds die tijd elke 1,5 a 2 weken wel ziek meestal met koorts. Veel verkouden ook. Ook hier eczeem helaas. Soms twijfel ik ook over andere allergieën. Hij reageert of Vanalles. Ik laat het voor wat het is alleen het ziek zijn en dan vooral koorts vind ik nu de spuigaten uitlopen.
     
  4. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    De verkoudheden zijn niet vreemd of abnormaal, zelfs niet voor een kind dat niet naar het KDV gaat.
    Eczeem kan te maken hebben met allergie. Kan een stof-allergie zijn, maar ook bijvoorbeeld koemelkallergie. Onze dochters hebben alleen last van eczeem als ze melk binnenkrijgen. Eenmaal eczeem is er hormoonzalf nodig om het weg te krijgen, maar zolang ze geen melk krijgen, blijft de eczeem weg, ook als we n iet meer smeren :)
     
  5. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    #5 piccolina, 12 mei 2015
    Laatst bewerkt: 12 mei 2015
    Het is normaal dat eczeem kindjes vaker verkouden zijn hoeft totaal niets met allergie te maken. Kan wel maar op die leeftijd kan je het niet vaststellen. Bloed afnemen is vaak niet betrouwbaar.
    Je kan zelf koemelk afschrappen.

    Mijn dochter is extreem eczeem kindje va 13mnd.
    We liepen in zh bij ka en dermatoloog maar pas jaar later werden we doorgestuurd naar eczeem centrum s plasman kinderhaven rotterdam. Is echt eindstation voor eczeem. Pas daar werd vastgesteld dat onze eczeem heeft niets met allergie of intolerantie te maken (bloedtesten nega) maar genetische aandoening waneer er huidcel mist dat zit onderhuids continu en komt naar boven bij een of andere oorzaken. In dit geval komt dat in 50% goed pas na puberteit en bij elk stress, tanden, ziek vlamt het op.

    Eczeem kan je alleen met hormoon behandelen plus extra dingen zelf doen. Ook zie je niets ecze zit onderhuids.

    Wat we hebben van eczeem centrum waar ze erg modern in behandeling gaan en veel onderzoek doen is:
    Smeerschema met hormoon klasse 1(cultuvate) icm triamsinolon.
    Je moet veel smeren 2 vingertoppen hele been als voorbeeld. Verder 1.5 uur na niets smeren.
    In ochtend vaseline parafine, avond hormoonzalf. Snacht eczeem rompertje tegen jeuk en antihystamine druppels.
    In bad max 2 x per week met groninger badolie of indien je wenst duurdere lijnen als a-derma, mustella stellatopia etc voor atopische huid.

    Mijn dochter in extreem vaatbaar voor bovenlucht infectie terwijl ze erg goede immunsysteem heeft tegen andere virussen ze is elk week bijna verkouden: neus,keel,koorts. Is normaal.
    Bij ons cultivate werkt uitstekend maar triamsinolon niet. We gaan elk 5wk naar opnieuw beoordeling van smeerschema/hormoonbehandeling en onderzoeken.
    Mijn dochter had enorme slaapproblemen maar sinds we bij centrum lopen is gewoon over. Ze heeft eczeem maar ze eet en drinkt alles. We hadden 2mnd dieet hystinevrij en bijns jaar geen koemelk maar dat was geen echt veel veranderingen. Nu zie ik veel samenhang eczeem=ziek/tanden/kiezen/stress

    Ik zou je adviseren a-derma cream voor atopische huid is erg fijne cream tegen droogheid. Ik heb veel geprobeerd en vaseline werkt ook goed en gratis maar toch a derma is fijne betaal ik graag voor.
     

Deel Deze Pagina