Regelmatig verslikken tijdens fles. Tips?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamaMiaatje, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Onze kleine verslikt zich regelmatig tijdens de fles. Is dit erg schadelijk?
    Het is vervelend voor de kleine en een naar gehoor.
    We letten al op de drinkhouding (een beetje rechtop), de speen/dop van de fles niet te los of te strak aandraaien. Verder iemand nog tips?

Bedankt!

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Welke speen heb je? Misschien gaat het wel te snel voor hem. Je hebt veel verschillende merken en spenen en de ene gaat snel, de andere langzaam. Misschien kan je een standenspeen gebruiken. Dan begin je gewoon op een lagere stand en als hij wat moe is, dan een standje hoger.

3. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ik heb de speen met het kleinste gaatje, dus "small", want anders gaat het idd te hard, dus ook dat heb ik al geprobeerd, maar toch bedankt voor de tip.

Verslikken jullie kindjes zich ook weleens tijdens de fles of niet?

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Nee, eigenlijk nooit.

5. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi,

Ik leg mijn kleintje op een kussen, (een hele grote dus met zijn hele lijf).

Hij verslikt zich niet tijdens de fles maar daarna, als hij al lang geleden gedronken heeft. Daar schrik ik zo ontzettend van en ben bang dat het ook kan gebeuren wanneer hij alleen in zijn bedje ligt.

Groetjes en succes met uitproberen.

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    misschien een andere fles proberen. Sem verslikt zich vaak met difrax flessen,aventflessen maar met de dr brown flessen gaat het perfect. Hij heeft nu nog steeds maat 1 want met 2 verslikt ie zich eigen ook veel. Maar hij heeft ook relux weet niet ofdat er mee te maken heeft

7. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik zou inderdaad ook een andere fles proberen als hij zich echt vaak verslikt. Maar wat is regelmatig? Is dat bij elke fles of 1x per dag? Soms zijn die kleintjes gewoon een beetje ongeduldig... Onze dochter is nu 1 jaar, ze drinkt inmiddels prima uit een beker, maar soms wil ze gewoon te snel en verslikt ze zich dus. Hetzelfde met de laatste fles die ze krijgt voor het naar bed gaan.

8. adi

adi Niet meer actief

Als het echt veel en vaak is kun je de voeding ook wat indikken met nutriton.

Wij zijn om die reden overgestapt op voeding voor spugende babys. Melisa heeft nooit gespuugd, maar verslikte zich veel en met die dikkere voeding was het probleem meteen opgelost.

Deel Deze Pagina