Mijn zoontje lust geen opvolgmelk

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door stef25, 1 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een probleempje. Ik ben sinds een paar dagen over op opvolgmelk. In de ochtend krijgt mijn zoontje pap en voor het slapen ook. Tussen de middag dus pure opvolgmelk.
    Van de een op de andere dag (dus bij de overstap) weigerde hij de fles met opvolgmelk tussen de middag. Als ik hem weer nummer 1 voeding geef drinkt hij het wel. Wat moet ik nu....opvolgmelk met bambix drinkt hij wel maar 3 papflessen lijkt me teveel van het goed?!
    Ook met een scheutje diksap heb ik geprobeerd. Hij weigert......Maar ja dan komt hij dus melk te kort.
    Wie kan mij helpen of heeft hetzelfde meegemaakt?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom geef je niet gewoon nummer 1 voeding en ga je dan de opvolgmelk langzaam opbouwen? Dus eerst 3 dagen 1 schepje opvolg- en de rest nummer 1 per fles en dan 3 dagen 2 schepjes enzovoorts?

En anders blijf je gewoon nummer 1 geven voorlopig. Dat is ook geen ramp, voor de uitvinding van opvolgmelk kregen we ook langer nummer 1 en daarna gewone melk. Dat kan ook nog.

Daarnaast, als je kind geen verhoogde allergiekans heeft mag je nu ook voorzichtig beginnen met een deel van de zuivel in de vorm van aangezuurde zuivel, zoals yoghurt en kwark te geven.

Hou er ook rekening mee dat opvolgmelk zetmeel bevat en daardoor een voller gevoel geeft. Kinderen laten daardoor vaak meer van hun fles staan (waardoor je kleinere flessen kunt geven, wat ook de bedoeling is na 6 maanden). Als je kind ook al andere dingen eet dan moet ie minimaal 500cc zuivel krijgen (en maximaal 800cc).

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    gewoon een beetje gaan mengen en steeds wat meer opvolgmelk erin, dan verandert de smaak geleidelijk.

4. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    500cc komt hij wel aan met zn papjes erbij. Want tussen de middag drinkt hij kleine beetjes.
    dan blijf ik het zo wel even proberen!

5. adi

adi Niet meer actief

Als mengen ook niet lukt kun je altijd even overstappen naar een ander merk. Vaak heeft die net een andere smaak en vinden de kindjes het dan ineens wel lekker. (samenstelling is bij elke merk hetzelfde, dus dat maakt niet uit)

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Wij hebben t met pepti gehad... Wat een drama soms.. Wij maakten wel overal pap van..
    Gijs dronk maar een beetje van een fles, t restant werd allemaal pap. Qua bijvoeding kreeg hij niet zoveel, nog geen brood.. maar door de pap vond ik dat ook niet nodig..

7. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    IK heb het gevonden! Als ik er een kleine eetlepel bambix in doe dan vindt hij het prima! De fles ging er achter elkaar in!

Deel Deze Pagina