Regelmatig weinig eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lous1982, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi dames,

Herkennen jullie dit? Floor is 7 maanden en groeit goed, dat ten eerste. Maar soms heeft ze van die dagen dat ze heel moeilijk doet met eten; ze zit het eten uit te blazen, slaat tegen de lepel, gaat al huilen als ze de fles ziet en spuugt het een en ander uit. Zo nu en dan zit er zo'n dag tussen, eigenlijk opvallend vaak na een crechedag. Soms haalt ze de weinige voeding een dag later in en wil dan ineens op een gek tijdstip drinken (twaalf uur 's nachts of vroeg in de ochtend). Op een dag dat ze weinig eet, ziet het er zo uit voor haar:

8:00 Met mazzel 150 cc melk
    10:00 Bijna 100gr fruit
    12:00 Bordje pap, gemaakt van 100cc melk en soms wil ze daarna nog melk drinken. Af en toe maak ik een groter bordje pap maar dat gaat niet op
    14:00 Beetje water of thee of roosvicee
    16:00 Fles 200cc melk. Deze gaat er vaak opvallend goed in ;)
    18:00 Warm eten (groente, aardappel, vlees of ei). Meestal wil ze dit wel maar soms zit ze dit ook uit te blazen.
    20:00 Grote fles van 210 cc

In de loop van de dag wil ze steeds meer, gelukkig.

Is dit nu weinig of valt het wel mee?

Bedankt alvast!!

2. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Nog even als aanvulling: om 14 uur krijg ik niet vaak een extra drankje erin en haar laatste fles gaat ook zeker niet altijd leeg. ;)

3. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hier ook mn dochter is ook 7 maanden en het is soms drama met eten en dan vooral de fles, ze wil voor het slapen gaan helemaal geen fles meer dus ze eet nu fruithap met melk en een zo'n papkoekje erdoor verkruimeld... ten opzichte van mn dochter drinkt ze nog veel vind ik hoor... mijn dochter drinkt 's ochtends 150, 's middags meestal 120 als het al opgaat en 's avonds door haar fruithap ook 120. Meer bied ik wel aan maar drinkt ze gewoon echt niet... Verder krijgt ze water en eet ze 's ochtends een half broodje pindakaas en 's middags 1 broodje. Rond 16.00 uur groenten, aardappels en vlees en 's avonds dus de fruithap.

Ze heeft vandaag trouwens heel veel gegeten en gedronken, ik denk een kleine groeispurt... ;)

4. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Volgens mij valt het mee hoor! Dennis is een heel goede eter en drinker (gelukkig want hij groeide voorheen niet al te snel op alleen bv) en alles gaat eigenlijk altijd op, maar met drinken (melk, iets anders hoeft ie -nog- niet) kom ik bij hem meestal tussen de 650 - 750 cc per dag en dat is vrij normaal geloof ik. Volgens mij zit jouw dochter daar ook op, of misschien iets onder maar het is voor zover ik weet echt niet te weinig. Ik geloof dat ze minimaal 500 cc melk moeten krijgen met daarnaast nog wat ander vocht, als dat lukt. Dat krijg ik er bij Dennis nog niet in, dus die krijgt gewoon opvolgmelk. We gaan komende week maar weer eens even oefenen met ander drinken.

Deel Deze Pagina