Hoi, Ik wil hier graag een antwoord op, want ik zit mezelf op dit moment nogal gek te maken. 6,5 week geleden ben ik helaas gecurreteerd van mijn 1e zwangerschap. Na 4 wkn heb ik een test van de babyboomshop gebruikt. Dat zijn zw.testen die je gratis krijgt bij ovulatietesten. Is was helemaal blij want ik testte negatief. Dat weekend (2 wkn terug dus) verloor ik een heeeeeel klein beetje rood bloed met wat stolsels en heeel veel slijm!!! Ik dacht eerst aan menstruatie, maar het zette niet door. Bij 5 wkn heb ik nog een test van de babyboomshop gedaan. Weer negatief, maar later zag ik dat hij toch 2 streepjes had. Dus is vorige week zaterdag een kruidvattest gedaan (2 voor 5 euro) en daar had ik wel een positieve test... Maandag en dinsdag nog eens gedaan en telkens was het heel licht en de ene keer lichter dan de andere keer. Ik heb de vk gebeld en die vertelde dat het weinig voorkwam dat bij 6 wkn nog hcg in een lichaam zit... Afgelopen woensdag moest ik voor nacontrole van curretage naar de gyn. Op de echo was niets te zien. De urinetest was bij hen negatief en de bloedtest heel licht positief. Ik heb vandaag nog een test gedaan en deze is nog steeds positief, maar nog lichter als de vorige keer... Wat moet ik hier nu mee... Is het nu wel of niet positief... Ik moet over 1,5 week nog een keer een bloedtest doen.. dus dan weet ik het wel zeker... maar ik wil zo graag nu uitsluitsel... want ik maak mezelf gek.... Alvast bedankt... Liedje
hoi, ja je ziet niet vaak dat de urinetesten na een curettage nog zo lang positief zijn. Ze zijn ook wel erg licht hoor, heb je ze wel afgelezen binnen de tijd die ervoor staat? Ik denk dat je ervan uit moet gaan dat het toch nog een restje is. Duidelijkheid heb je straks van de bloedtest, als je echt weer zwanger bent zal die flink gestegen moeten zijn, probeer geduld op te brengen en daarop te wachten. Mirjam
Dank je wel voor je reactie. Deze uitslagen waren er wel binnen de tijd. Mijn vk zei ook dat het niet vaak voorkomt dat er nu nog hcg in je lichaam zit... Nou ja inderdaad geduld... bij mij is dat alleen ver te zoeken