Hallo allemaal, In augustus dit jaar in mijn spiraaltje eruit gehaald. Mijn vriend en ik willen graag zwanger worden. Ik had, keurig en zoals verwacht, drie dagen nadat het spiraaltje eruit was een 'ontrekkingsbloeding', die duurde drie dagen. Daarna nog steeds geen ongesteldheid gehad. Mijn huisarts is van het wachten totdat de natuur weer gaat doen wat ie moet doen. Snap ik, gaat mijn voorkeur ook naar uit, maar de vorige keer, toen ik stopte met de pil, duurde het ruim een jaar voordat ik ongesteld werd. Nu weet ik dat er ook medicatie is om een ongesteldheid mee op te wekken (Orgametril volgens mij), hebben jullie hier ervaringen mee? Misschien is het wel heel verkeerd om het op te willen wekken en niet gewoon te willen wachten, maar de vorige keer duurde het een jaar! Ik maak me zorgen dat er iets niet goed is, en dan kan iedereen wel roepen "niet aan denken, dan gebeurt het wel", maar zo werkt het niet. Niet bij mij. Iemand ervaring met het opwekken van ongesteldheid? Zet het de boel daarna weer 'natuurlijk' in gang? Alvast super bedank. Groetjes, Linda
ik heb begin augustus ook gehad die medicijnen een kuurtje van 7 dagen volgens mij en daarna komt je menstruatie gelijk alleen geeft het geen gerantie dat je mensttruatie weer elke maand regelmatig is mijn menstruatie is nog steeds uitgebleven al heb ik ook pcos
Dat kan maar t hoeft niet. Ik gebruikte het ook weleens (maar dan een andere dan waar jij t over had) als ik bijvoorbeeld even geen behandelingen had gedaan (IUI) en vanwege mijn PCOS word ik uit mezelf bijna nooit ongesteld. Het kan zo zijn dat je een soort gereset wordt maar dat hoeft niet. Vandaar dat je arts ermee wil wachten denk ik. Hoop dat je snel kan beginnen met zwanger worden...
Ik heb toevallig 3 weken geleden Orgametril gehad. Alleen bij mij was het om het bloeden te stoppen (was 14 dagen ongesteld). Een 10 daagse kuur, en wel na het stoppen van de kuur 3 dagen later ongesteld. Maar naar mijn weten kun je dit alleen op recept krijgen.
Ik heb dat ivm onregelmatige cyclus ook weleens gehad. Van de gynaecoloog weliswaar dus weet niet of de ha dat ook kan/mag. Ik kreeg dan Primolut. Werkte prima!
hier ook primolut gehad en werkt prima. een kuur van 10 dagen 3 maal daags een tablet en 3/4 dagen na de kuur ongesteld geworden.
Volgens mij wordt je dan toch nog niet echt natuurlijk ongesteld, maar is dat toch meer een onttrekkingsbloeding? Welke je natuurlijke cyclus een boost kan geven?
Klopt. Je eisprong word er ook mee onderdrukt dus weet niet of dit wel zo handig is om te nemen (dan heb ik het wel over Orgametril) Ik moest het helaas wel nemen maar werd er niet vrolijk van aangezien dat weer een ''verloren'' maand was. Voor mij was het dus ook maar eenmalig en om idd de cyclus een boost te geven en te hopen dat het nu regelmatiger zou worden.
Natuurlijke manier laten komen. Die medicatie kan de eisprong onderdrukken. Je lijf moet even op gang komen geef net de tijd.
Probeer eens langs de osteopaat te gaan. Ik Kreeg ook geen cyclus meer na een miskraam. Zelfs niet met primoluut, geen ontrekkings bloeding. En de volgende dag na de behandeling van de osteopaat ( kan natuurlijk toeval zijn, ik weet 't!!) Hoppa daar was 't. En in deze cyclus ook zwanger geraakt.
Er zijn inderdaad kuren, die je menstruatie kunnen opwekken. Maar dat is slechts een onttrekkingsbloeding, je krijgt er geen eisprong door. Je kunt wel zo'n kuur nemen, maar grote kans dat je alles nog meer in de war schopt. En als je lichaam hormonaal gezien nog niet in balans is, zal zo'n kuur geen toegevoegde waarde hebben. Ik zou het dus inderdaad even de tijd geven en afwachten of je lichaam het uit zichzelf weer gaat doen. Dit kan helaas een paar maanden duren.
Toch even met jullie delen!!! Vandaag dan toch eindelijk ongesteld!! Het heeft 94 dagen op zich laten wachten, maar wat een opluchting!! Allemaal bedankt voor het meedenken.
Lieve Linda, dank voor je post in mijn topic! Van harte met je menstruatie vandaag Ik heb vandaag de huisarts gebeld, ze belt me morgen terug, maar ik zal haar uitdrukkelijk zeggen dat ik geen behoefte heb aan pilletjes. Ik wil wel graag een echo/onderzoek. Na de verkleuring op mijn toiletpapier van afgelopen zondag was ik helemaal gelukkig, maar het lijkt toch weer op niets uit te lopen. Inmiddels dag 110...
Ik zou tegen je huisarts zeggen dat je je zorgen maakt en je een keertje naar de gyn wilt. Die kunnen met je mee kijken en je eventueel iets geven. Mijn huisarts stuurde mij in het verleden ook gewoon door toen ik me zorgen maakt om mijn gekke cyclus. En ik had op dat moment niet eens een kinderwens.