Er zitten hier genoeg vrouwen van rondde 40 en daarboven. Ook nog met kinderwensen. Dus blijf lekker... tenzij je het hier nu al niet leuk vind natuurlijk.
Mijn moeder heeft trouwens dezelfde klachten en is al 3 weken overtijd. Ze is 44 en denkt al maanden dat ze in de overgang zit, dus stapt volgende week weer naar de dokter. Ik ken nog meer vrouwen van begin 40 die al in de overgang zijn, ondenkbaar is het niet.
Ik was vorige cyclus ook opeens 5 dagen te laat terwijl ik een erg regelmatige cyclus heb. Het komt echt voor. Hopelijk krijg je de uitkomst waar je op hoopt
Ps voor alle dames die over de overgang beginnen, er zijn er ook genoeg die rond de 30e in de overgang gaan. Een cyclus die een keer anders is en met die hitte nu dat je het warm hebt, betekent niet direct de overgang. Cyclus kan ook door de hitte in de war zijn. De leeftijd van je moeder en oma zijn vaak wel een graadmeter wanneer je zelf in de overgang gaat. Gemiddeld is dat pas rond de eind 40 begin 50. Je hebt er altijd die bij eind 20 en eind 30 gaan.. Ts, je kan je fsh en amh laten meten, ik zou me persoonlijk nog niet druk maken. Pas als die hitte aanvallen ook met koeler weer blijven en je cyclus echt vaak weg blijft en zeer onregelmatig komt, dan zou ik naar de dokter gaan.
Heb zojuist de huisarts gebeld en mijn situatie uitgelegd. Gisteren test gedaan en was negatief. Huisarts gaf aan nog een week af te wachten en dat het alle kanten op kan. Of volgende week wel positieve test of ongesteld. Overgang ben ik nog te jong voor zei ze ( met het oog op mijn moeder en oma) maar alles is mogelijk dus gewoon nog even een week wachten en kijken wat die week me dan zal brengen.
Heb gisteren test gedaan maar negatief dus vanmorgen de huisarts gebeld en die gaf aan dat het nog alle kanten op kan en dat ik volgende week weer een test moet doen om te kijken. Dus nog steeds in afwachting☺️
Ik ben net 39 en had altijd zeer regelmatige cyclus van 28 dagen. Paar jaar geleden had ik ineens een cyclus van 35 dagen ertussen, terug rekenend was ik toen rond de eisprong heel hard (flauw)gevallen en denk nog steeds dat dat daardoor kwam. Lees dat grote stressvolle gebeurtenissen invloed op je cyclus kunnen hebben (evolutionair gezien: niet handig om in tijden van stress een kind te dragen ..klinkt wel logisch) of misschien de warmte. Maar je cyclus kan ook veranderen in de loop der jaren en/of na bevalling. Want ik heb sinds mijn bevalling ook ineens een lf van 10 ipv 14 (Tja en is het dan leeftijd of omdat mijn lichaam nog steeds niet helemaal op orde is vd hormonen..)