miskraam tijdens gebruik progestran?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dagmar1974, 18 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    vrouwen die hier ervaring mee hebben? ik doe ICSI.. en ik vraag mij of de ervaringen met deze hormonen anders zijn dan de natuurlijke weg.
    er wordt namelijk verschillende dingen beweerd, de een zegt dat progestran een bloeding wel door laat gaan en de ander zegt dat een bloeding wordt tegengehouden....

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Dagmar,

Volgens mij heb je dit pas laatst ook gevraagd.

Ten eerste als je ongesteldheid komt door progestan heb je geen miskraam. Je wordt gewoon ongesteld en je poging is mislukt. Dit is een gewone menstruatie, de embryo's worden opgelost door je lichaam en komen er niet uit.

Bij de een komt het door de progestan en bij de ander pas na het stoppen, het ligt er maar net aan hoe je reageert op de progestan.

Maar haal uit je hoofd, dat je dan een miskraam krijgt. Een miskraam krijg je pas nadat je positief hebt getest en ook daadwerkelijk zwanger bent geweest.

Een mislukte poging was dus geen zwangerschap.

Groetjes,
    Elvira

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Verplaatst naar zwanger worden, want een miskraam is niet aan de orde.

Nog even een extra uitleg, je embry's moeten gaan doordelen en nestelen, indien dit niet gebeurd ben je niet zwanger, en komt je menstruatie.

Dit kan tijdens de progestan gebeuren, maar het kan ook dat het erna pas komt.

Ik heb zelf verschillende ervaringen, 1x kwam het niet en bleek ik zwanger te zijn, 1x kwam het op dag 12 en 1x kwam het op dag 15, de testdatum. Het ligt maar net hoe je lichaam reageert.

Als je de verhalen leest van de andere ivf/icsi meiden, zie je dat het verschilt. Er zijn meiden die al na 7 dagen ongesteld werden of pas 2 weken na testen en niet zwanger te zijn.

Maar je hebt het steeds over een miskraam, terwijl het dan eigenlijk een mislukte poging is, en de embryo's niet zijn gaan doordelen of nestelen. Ik vraag me dan of of je het niet begrijpt of je niet door het ziekenhuis bent geinformeerd.

Begrijp me niet verkeerd ik val je niet aan hoor, dat is niet wat ik bedoel, maar naar mijn idee ben je dan verdomd slecht geinformeerd.

Groetjes,
    Elvira

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Heel veel mensen denken inderdaad dat je automatisch zwanger bent als je een terugplaatsing na IVF/ICSI hebt gehad. Maar dit is niet het geval, zoals Elvira al zegt. De embryootjes moeten nog gaan doordelen en gaan innestelen. Pas als dat gebeurt, dan stijgt het zwangerschapshormoon en kun je van een zwangerschap spreken. Of dit ook werkelijk het geval is, weet je pas zo'n twee weken na de terugplaatsing. Word je 10-14 dagen na de terugplaatsing ongesteld, dan spreek je niet van een miskraam! Er is immers dan helemaal geen zwangerschap geweest, de behandeling is simpelweg mislukt... De kans op een zwangerschap na IVF/ICSI is "maar" zo'n 35 %. Pas als je na een positieve zwangerschapstest bloedverlies krijgt, spreek je van een miskraam.

Het hormoon progesteron (Progestan) zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies langer intact blijft, zodat een vruchtje zich beter kan innestelen. Progesteron kan soms inderdaad je menstruatie uitstellen, de een reageert er anders op dan de ander. Maar je kunt ook net als anders gewoon 14 dagen later ongesteld worden. Dit heeft dus helemaal niks met een miskraam te maken.

Succes & ik hoop voor je dat je snel een positieve test hebt!

Groetjes,
    Jippie

Deel Deze Pagina