Twee dagen bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Teapot, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teapot

Teapot Actief lid

3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

Vorig weekend heb ik bloedverlies gehad, ik was toen 4 weken en 5 dagen zwanger. Ik heb twee dagen licht helderrood bloedverlies gehad. De eerste ochtend was het een keertje relatief veel, kwam ook in het maandverband. Daarna alleen licht bloedverlies bij het plassen (bloed kwam wel uit mijn vagina). Mijn verloskundige bereidde me voor op het ergste (veel bloed en krampen), maar dit bleef uit. De verloskundige gaat er nu vanuit dat het geen miskraam is geweest (omdat ik geen kramp heb gehad en geen stolsels heb gezien). Het bloeden heeft twee dagen geduurd ('s nachts bloedde het niet). Ik heb afgelopen week nog een zwangerschapstest gedaan en die was echt best wel licht! Ik maak me dus echt veel zorgen. :( Ik heb a.s. donderdag een echo maar ik ben zo bang dat er niets te zien is.... Toen het bloedverlies begon heb ik wel gemeenschap gehad, dus ik hoop dat het daardoor kwam, maar is het dan normaal dat het zo lang blijft bloeden?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

ik kan me voorstellen dat je onzeker bent hierover, maar je kan inderdaad zolang bloeden. Bij een zwangerschap is de baarmoedermond extra doorbloed en bloed wat makkelijker. Mogelijk is er een bloedvaatje gesprongen doordat je gemeenschap hebt gehad. Daarnaast zorgt het groeien van het kindje in het baarmoederslijmvlies soms ook voor wat bloedverlies. Bij een miskraam verwacht je meer pijn en meer bloedverlies. Maar het blijft spannend tot de eerste echo! Ik hoop voor je dat alles donderdag er goed uit ziet. Succes!

Groetjes Monique

3. Teapot

Teapot Actief lid

3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Hey Monique,

Bedankt voor je reactie en je uitleg! Ik hoop ook op goed nieuws donderdag! :)

Fijne weekend verder!

Deel Deze Pagina