Ik vraag me eigelijk af he. Kan je verloskundige nu al voelen of het kindje op een normaal gewicht is of misschien te groot is? Ik vraag me dat eigelijk altijd al af. Ik weet dat ze het niet helemaal zeker kan zeggen. Maar bij mijn zus konde ze al zien dat het kindje best groot wordt. toen ze geboren was woog ze ook bijna 8 pond. Ik moet aanstaande dinsdag naar de verloskundig dan ben ik 32 weken, kunnnen ze dan al een beetje inschatten hoe groot het kindje is? Sorry voor het wazige verhaal maar kon het niet anders verwoorden
Het is en blijft een schatting lijkt mij, de ene groeit harder dan de andere. Echt bepalen lijkt mij niet kunnen of toch wel?. Maar ook ik ben er erg benieuwd na, na het schijnt heeft mijn kleintje, lange bovenbenen (van papa )en nek ( van mama) , vingers, dus verwacht zelf kwa lengte ook geen kleintje maar ja, ik sluit me aan bij de zelfde vraag.
Hier meten ze het al vanaf week 25 ongeveer. Wellicht dat ze het bij je volgende consult zullen meten. Er wordt eerst gevoeld waar het ruggetje ligt, dan waar kop en kont liggen dat wordt met een meetlint gemeten en 4cm erbij opgeteld, dat totaal moet gelijk staan met het aantal weken dat je zwanger bent. Bijvoorbeeld, als je 21 weken zwanger bent dan meten ze van kop tot kont van de baby over je buik met het meetlint en dan kom je op 17 cm uit. Plus die 4cm zit je op 21, wat dus gelijk staat aan het aantal weken dat je zwanger bent. Wb gewicht, dat is volgens mij alleen met een echo te bepalen, maar ik kan me vergissen.