Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik deze ronde moet stoppen met spuiten omdat er te veel eitjes groeien. Rechts 1 van 15mm Links 3 van 10-13 mm Ik had zelf nog wel door willen spuiten.. Hoe groot is nu de kans dat die van 15 nog doorgroeid? Ik denk dat alles nu weer klein gaat worden of dat het cysten worden. Iemand ervaring hier mee?
Hmmm, ik vind het eigenlijk best vreemd dat je nu al moet stoppen. Het is helemaal niet gezegd dat die drie kleinere alle drie doorgroeien en als ze doorgroeien. Ze zouden je op z'n minst toch nog één of twee dagen kunnen laten spuiten om te kijken hoe het zich ontwikkelt . Maar goed, dat is je vraag natuurlijk niet. Er bestaat een kans dat de grootste doorgroeit en springt, maar er bestaat ook een kans dat ie weer krimpt en één van de kleinere of een hele nieuwe doorgroeit en springt. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat één van deze follikels een cyste wordt, het kan natuurlijk wel, maar ze zijn nog erg klein dus erg logisch is het niet. Veel succes, ik hoop dat je snel een eisprong hebt en weer verder mag!
Dank je wel voor je antwoord. Daarom wad Ik het er ook niet mee eens om te moeten stoppen met spuiten maar helaas beslist uiteindelijk de dokter. Ik hoop ook dat er alsnog 1 gaat springen zodat ik in ieder geval uit mezelf weer ongesteld wordt en dat niet eerst opgewekt hoeft te worden. Je geeft me in ieder de bevestiging dat het niet raar is dat ik wel wilde door spuiten
Ik kreeg afgelopen maandag hetzelfde te horen. Ik heb niet meer verder gespoten maar doe wel elke dag een test om te kijken of ik nog wel een eisprong krijg. Maar kan tot op heden nog niks ontdekken en heb ook niks gevoeld van een eisprong.
Ik ben bang dat als je nu stopt met spuiten, dat er dan helemaal niets meer zal springen. Ook die van 15mm niet. Ze kunnen wegtrekken, maar idd ook cystes worden. Raar besluit om nu al te stoppen. Onder de 12mm is er zeker nog geen sprake van dominantie...
Dank jullie wel voor de antwoorden! Ik twijfel of ik misschien nog 1 of 2 dagen zal doorspuiten zodat die van 15 de kans krijgt nog iets te groeien en dan wel te springen. Of zal een ei zonder pregnyl sowieso niet gaan springen?
Als je die van 15 zonder pregnyl wilt laten springen zul je langer door moeten spuiten. Bij ons laten ze vanaf 16 pregnyl spuiten. Dit zet de eisprong dan in gang. In een natuurlijke situatie zal je lichaam eigenlijk nooit al met 16mm een eisprong in gang zetten. Ik loop al behoorlijk lang mee, maar ik zou op dit punt niet zelf gaan prutsen. Ik snap de argumenten van je arts niet helemaal, maar realiseer me ook dat ik je status verder niet ken. Ik zou toch op m'n arts vertrouwen in zijn/haar oordeel als ik jou was.
Ik begreep de dokter ook niet. Ik had deze dokter hiervoor ook nog nooit gehad (ik loop in een kliniek) Ik heb al wel eerder 2 en 1 keer 3 eitjes gehad en toen kreeg ik gewoon pregnyl. Haar enige argument was dat een meerling absoluut niet gewenst was. Maar dat zie ik met deze eitjes niet gebeuren. Maar op eigen houtje spuiten is ook niet handig. Baal er gewoon heel erg van omdat ik het gevoel heb dat ik bij een andere arts wel had door gemogen en nu ben ik sowieso deze maand kwijt en wie weet wanneer ik weer verder kan.
Een verloren maand is idd altijd frustrerend! Bij ons namen ze soms ook beslissingen dat ik dacht: snappen jullie niet dat elke verloren maand er 1 te veel is in de Mmm? (En je dus al een hele tijd bezig bent voor een kindje) Ze zouden meer moeten overleggen, zeker in twijfelgevallen en ook een eenduidig beleid moeten hebben. Een meerling wordt idd gezien als een ongewenste complicatie van de behandeling. De laatste jaren zijn ze daar in Nederland steeds strenger in geworden. Op zich niet verkeerd denk ik, want meerling zwangerschappen geven een erg hoog risico op complicaties bij zowel moeder als kind. Maar het is op dit moment, met de afmetingen die je noemt, helemaal niet zeker hoe hoog het risico daarop is. Ze hadden je beter over twee dagen terug kunnen laten komen en dan beslissen.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik had het liever ook nog even aangezien. Ook omdat ik woensdag een fm had met meer eitjes en er waren er daarvan al veel verdwenen en de grootste is in 2 dagen van 13 naar 15 gegroeid. De dosis was verlaagd en dat leek mij dan te helpen. Het viel me daarom ook allemaal rauw op m'n dak, en dan ook nog iets waar ik het niet mee eens was. Ik zal dit tijdens onze volgende afspraak ook allemaal zeggen want dit is niet fijn zo. Nu kan ik helaas niets doen dan afwachten en stiekem hopen dat die van 15 toch gaat springen. Wel heel erg bedankt voor je antwoorden!