Hai allemaal, Even een praktisch vraagje: komend weekend hebben wij een familieweekendje in een hotel. Om 19.00 uur is het diner en dan ligt onze kleine gewoonlijk al op bed. Eigenlijk hoeven we ook niet te proberen haar wakker te houden, want ik heb geen idee hoe men een baby/dreumes van 12 maanden vermaakt tijdens een chique dinertje met minstens vier gangen. Meestal kun je haar na 19.30 sowieso wel opbergen, want dan is ze gewoon gaar. We willen haar dus eerst naar bed brengen en dan aan het diner, maarrr... is het verantwoord om een baby alleen op een hotelkamer te laten? Personeel kan immers op de kamer komen... En hoe doe je dat met de babyfoon? Wat als die nou geen bereik heeft? Kortom: iemand tips of ervaringen met baby's 's avonds op hotelkamers?
op vakantie hadden wij beriek bij het wembad.. wij zaten daar 's middags en gingen regelmatig kijken. helaas was er geen bereik in de eetzaal. en tja.. mensen van het hotel kunnen de kamer op.. maar dan kan je ook een kaartje op de deur hangen babyfoon werkt niet in elk hotel goed.. hoog gebouw, dikke muren, etc eventueel kan je oppas op de kamer nemen
Misschien een babyfoon met camera? Dan kun je zien wat er gebeurd. Voor het personeel kun je vaak een 'niet storen kaartje' aan de deur hangen. Als je babyfoon het niet doet zou ik haar niet alleen op de hotelkamer laten liggen.
Misschien dat je het hotel eens kan bellen om te vragen of zij toevallig weten of de babyfoon het zal doen. Zou kunnen dat ze er ervaring mee hebben. Ik zou sowieso het personeel op de hoogte brengen dat er een kindje ligt te slapen zodat ze niet naar binnen lopen en een kaartje aan de deur hangen. Wel moeilijk inderdaad...
Ik zou het geloof ik niet heel fijn vinden. Ik zou zelf de hele tijd willen gaan kijken en bang zijn dat er iets gebeurt. Maar als jij je er prettig bij voelt, moet je het natuurlijk gewoon doen. Het ligt er ook aan hoever je van je kindje af bent misschien. Kun je haar niet laten slapen in de de buggy? Of ergens in de buurt een campingbedje zetten, zodat je haar in kunt zien? je moet doen wat je zelf wilt. Als jij het onverantwoord vindt, dan moet je het niet doen. Als je bang bent dat anderen het onverantwoord vinden, maar je het zelf wel prima vindt moet je naar je eigen gevoel kijken.
Ik zou zelf proberen haar in haar wagen te laten slapen. Ik weet niet of ze dat vaker doet? Misschien eerst even lekker een stuk met haar wandelen en uitwaaien en dan kijken of ze in slaap valt. Ik ben zelf niet zo'n voorstander om kindjes alleen op een kamer te laten maar dat is meer mijn eigen angst hoor. Als de babyfoon het doet zou het wel kunnen...
Ik zou het niet doen denk ik. Als ik denk aan Maddy Mcain (of hoe was haar naam weer)... Maar goed, ik ben nogal een ongerust persoon en ben geen moeder dus voor zover mijn raad iets waard is . Ik zou ze idd in de buggy laten slapen denk ik.
Mijn dametje slaapt al sinds ze nog maar 1 tot 2 dutjes doet overdag echt niet meer in de buggy of wagen, helaas... Is heel erg gewend aan stilte en donker. Weet iemand iets meer over een oppas of intercomservice? Klinkt interessant maar hoe zit het precies?
ik ook, eventueel met dekentje en slaapzak etc... even eerst wandelen.... Ik zou het zelf niet aan durven en absoluut niet lekker zitten te eten waarschijnlijk. Maar zoals gezegd: De 1 heeft dat gevoel heel sterk en de ander kan wel z'n rust vinden.
Hmm wij hadden idd de babyfoon mee (en neefje (ook 1 toen net als onze dochter) en nichtje (5) sliepen op dezelfde kamer. maar hij bleek het bij het zwembad prima te doen.. (dus smiddags was top) maar in de dinnerzaal niet inderdaad en 3 chaggo kids is nog erger dan 1tje.. d us toen maar gewoon omstebeurt even naar boven gelopen vond he twel heel vervelend... maar ze waren alle 3 elke dag zo moe... dat ze helemaal niet wakker zijn geworden (zelfs niet van het vuurwerk op oudejaarsavond)
Ze schrijft net dat ze in de buggy niet slaapt... Eva deed dat ook al heel snel niet meer, héél soms als ze echt moe was en we bleven lopen (in de stad ofzo), maar na haar eerste verjaardag echt niet meer. En dus zeker niet in een restaurant terwijl de buggy stilstaat. Wel makkelijk als je een kindje hebt die wel lekker overal kan slapen Ik zou het niet aandurven, haar alleen op een hotelkamer laten. Mijn schoonouders hebben een weekend georganiseerd en wilden eerst een hotel boeken, maar ik heb toen al aangegeven dat ik Eva niet alleen op de kamer laat. Nu hebben ze een huisje gehuurd
Mijn dame sliep rond die leeftijd ook niet meer in de wagen. Ik zou t wel doen, alleen als je zeker weet dat de babyfoon t doet, anders niet. Zou niet zomaar een vreemd iemand laten oppassen. En dat hele Maddy mcCain verhaal is natuurlijk wel heel uitzonderlijk....
Is het niet toevallig in de buurt van je huis? Of binnen een redelijke straal? Dan zou ik namelijk gewoon iemand meenemen! Maar ik zou nog eerder een kamer voor iemand erbij boeken om als oppas mee te nemen dan dat ik mijn dochter alleen laat...
Ik zou haar lekker op de kamer laten slapen, maar alleen als de babyfoon het doet, of je een oppas hebt kunnen regelen. Sommige hotels bieden die service maar moet je altijd vooraf reserveren, dus ik zou hen gelijk even bellen wat de mogelijkheden zijn. Sommige mobiele telefoons kun je als intercom gebruiken; je legt er één op de kamer en neemt de andere mee, zodra ze geluid maakt hoor je haar. Let wel op of je hiermee niet een enorme telefoonrekening opbouwt!! Analoge babyfoons hebben vaak een verder bereik dan digitale, maar hebben als nadeel dat je storing kunt hebben van andere zenders. Dus welk kind je dan hoort? Mijn tip: bel het hotel om te informeren wat daar mogelijk is, welke ervaringen zij hebben met babyfoons. Niet paranoide doen - in heel Europa is in de afgelopen 4 jaar welgeteld één kind verdwenen van een hotelkamer. Natuurlijk is dat er een te veel, maar het risico dat je iets overkomt in de auto is vele malen groter en toch blijf je niet thuis zitten.
Ik zou het niet doen. Misschien vermaakt ze zich wel met het etentje ? Ze kan toch iets mee eten, dan eheft ze wat te doen.. Zijn er geen andere kinderen bij ? En als ze wel moe wordt, ja, dan zou ik met haar naar de kamer gaan..