Mijn ouders passen 1x per week op bij ons in huis. Zij hebben ons gevraagd wat precies de bedoeling is en daar houden ze zich ook in grote lijnen aan. Natuurlijk slaapt hij vervolgens veel te weinig omdat Opa hem niet wil laten jengelen in z'n bedje, maar dat haalt hij 's avonds wel weer in. Voor mij geldt eigenlijk dat zolang er met hem geknuffeld wordt (en daar hoef ik echt niet bang voor te zijn) en er goed op zijn veiligheid wordt gelet, ik Opa en Oma ook Opa en Oma laat zijn. Ze hebben mij ook groot gebracht en dat hebben ze wonderwel gedaan, hihi! Liefs, Eowyne
Mirre gaat 1x per week naar mijn schoonouders, daar gelden in principe hun regels. Als Mirre vol gepropt zou worden met zoetigheid achter mijn rug, dan zou het oppassen snel over zijn. Maar dat zouden ze echt nooit doen. Het zijn gewoon lieve schatten die gelukkig over opvoeden ed hetzelfde nadenken. Ze zijn wel voorzichtiger en bezorgder. En trekken Mirre het liefst drie wollen truien aan Mijn moeder komt 1x per week bij ons thuis oppassen. Ik denk dat mn moeder eerder reageert op gepiep, maar dat mag ook (is ze oma voor). Verder zijn er natuurlijk kleine irritaties, maar die spreek ik direct uit (en zij ook) en dan is het ook direct ok . Ik denk dat je dat minstens zo erg hebt met een KDV/gastouder ...
Ik vind juist als je (schoon)ouders structureel oppassen dat ze zich dan aan jouw regels moeten houden. En dan bedoel ik niet tot in detail, maar in de grote lijnen. Dan hebben ze een opvoedende functie. Als het gewoon is dat ze af en toe komt logeren ofzo dan is het iets anders, dan mogen ze hun kleinkind best lekker verwennen. Maar iemand zei dat haar kindje bij opa en oma in bed mocht slapen, dat wil ik dus absoluut niet hebben. Ik vind dat dus echt helemaal niks.. Als hij voor een keer bij mij of bij zijn vader in bed slaapt prima, maar dat vind ik persoonlijk echt een privilege van de ouders.
hier ben ik dus ook bang voor daarom zullen de opa's en oma's zelden tot niet op passen. mij schoon ouders vertrouw ik niet.klinkt hard maar zal het onderbouwen. ze zijn er op tegen dat ik bv geef dus als ik gekolfde melk mee geef word dat hoogst waarscheinlijk weg gegooit en dan word er kv gegeven dit hebben ze in huis!!! mijn ouders zijn heel lief maar ik ben bang dat mijn moeder zich niet aan de regels houd. weet het wel zeker. die geeft ook gerust fruit met 4 maand. mijn beste vriendin gaat hier oppassen als het nodig is.puur om de rede dat zij wel luisterd
hier passen opa en oma nooit op. simpelweg om de reden dat ze vaak egoistisch denken en niet naar ons luisteren... oma heeft Daan bij ons thuis zelfs een keer wakker gemaakt et het smoesje dat ze naar de wc moest (die zit ook boven bij ons) en dan stiekem naar Daan zn kaer lopen
mijn schoonmoeder luistert ook niet echt naar wat ik zeg..... als ik zeg ik wil dat hij dit of dat niet eet dan verteld ze doodleuk (paar dagen later) dat ze het stiekem toch gegeven heeft. Ik kan er ook niet tegen dat ze niet doen wat ik vraag.... Tuurlijk is het bij oma anders maar je kan je wel aan de manier van opvoeden houden die wij willen.... dus ik zeg nu als je hem wil verwennen mag dat daar en daar mee en niet met iets anders!! Tot nu toe helpt dat redelijk.... hij is 1x in de week bij mijn schoonmoeder voor 3 á 4 uurtjes.....