Dat doen ze wel, want die kleine leert zn opa en oma niet kennen zo. En dat doen ze zelf. En ze hoeven niet te vragen of ze hem MOGEN zien, ze kunnen ff vragen of het uitkomt bij ons. En ik schreef dit alleen omdat ik het van me af wilde schrijven want voel me niet schuldig, voel me boos. En dat ze hun kleinkind niet WILLEN zien om zoiets...
Hier hebben we het niet eens hoeven vermelden, ze bellen zo wie zo altijd al of het uitkomt, dus dat was na de geboorte niet anders. Wij bellen hun ook altijd of het uitkomt, ik ga er ook niet zomaar heen zonder te bellen. Alleen wel bij mijn schoonma, maar die woont in een zorgcentrum op een pg afdeling, dus die is erg lastig telefonisch te bereiken.
Ik snap wel dat het vervelend is als ze je wensen niet respecteren en daardoor dan ineens zo lang wegblijven dat is wel koppig. Bij ons is normaal ook iedereen welkom, maar de kraamtijd zou ik wel rustig willen meemaken en dan bedoel ik dat dus niet mijn schoonmoeder hele dagen hier rond zal lopen en de boel wil regelen (zo'n type is het en die buigt niet voor een ander). Dus krijg het nog lastig om dan toch op mijn strepen te staan dat ze mijn wensen respecteert. Het gaat er ook om wat van types het zijn. Als het aardige vriendelijke en lieve mensen zijn zou ik het eerlijk gezegd niet erg vinden als ze er veel zouden zijn ook niet onaangekondigd, maar als het onaardige of nare mensen zijn zou ik de bezoekjes willen beperken. Maarja blijven toch zijn ouders dat maakt het zo moeilijk. Mijn schoonouders doen net alsof opa en oma worden belangrijker is dan dat wij voor het eerst ouders worden voel me soms draagmoeder voor hun kleinkind! Klinkt hard maar is al veel aan vooraf gegaan... Ik vind het wel knap dat je je eigen regels hebt aangekondigd wat een ander er ook van denkt. Ouders mogen ook respect voor kinderen hebben en er zit echt heel veel verschil in (schoon)ouders. Ik kreeg laatst alleen maar verwijten naar me geslingerd omdat ik nu wat meer op mezelf ben en haar er meer bij móet betrekken! Maar door wat zij heeft gezegd en gedaan heb ik het niet (meer) zo op haar en nam ik afstand, maar dat wordt niet gerespecteerd en ik word erop aangekeken in plaats van dat ze bij zichzelf gaat kijken... Ze kan ook wat meer begrip tonen en in mij verplaatsen, maar goed dit gaat nu niet om mij Sterkte en hopelijk wordt er gauw gepraat en maken jullie het goed, aangezien je er wel mee zit dat ze nu wegblijven
Ik snap je wel. Wij willen ook liever dat iemand van te voren belt of het uitkomt. Ik zou zelf ook niet bij iemand langs gaan zonder eerst ff te vragen of het past.
Ik begrijp jullie volkomen. Het is toch heel normaal als je even belt van te voren. Je wilt ook niet teveel drukte in huis zo onverwachts.
Ik wil sowieso dat mijn schoonouders even bellen als ze langskomen, niet omdat ze niet welkom zijn, maar omdat ik er dan rekening mee kan houden (beetje opruimen, koffie en iets lekkers in huis etc ). Wanneer je net een kindje hebt gekregen, vind ik het niet meer dan normaal dat je even vraagt of je op bezoek kan komen en niet onaangekondigd voor de deur staat. Tuurlijk is het hun kleinkind, maar dat betekent niet dat ze hun zoon en schoondochter moeten passeren. Ik snap dus heel goed dat je er wat van hebt gezegd toen ze toch onaangekondigd langs kwamen! Maar goed, nu zijn ze wel erg raar en koppig bezig! Ik zou ze gewoon eens bellen en vragen of ze zin hebben een keer langs te komen omdat hun kleinkind zo hard groeit.
Ik begrijp TS wel. Was voor mij beide keren ook allemaal overweldigend ! En ik wilde rust en ook met zijn vieren van elkaar genieten en samen zijn. Hoe moeilijk is t om een belletje of smsje vooraf te doen. Want staan ze weer onverwachts voor de deur je voelt je toch opgelaten want je zult net zien dat je op weg was naar je bed of eindelijk ff lekker wilde gaan douche omdat je kleintje slaapt Of je hebt al visite en mijn kinderen raakte overstuur van te veel visite ! En dan is iedereen weg en zit je met een gillende baby ? Terwijl ze als ze een belletje hadden gedaan uur uurtje later meer dan welkom waren. Na een paar maanden word je hier makkelijker in maar in t begin no way ! Gewoon een belletje doen, en dit niet in t negatieve maar juist in t positieve ook in het belang voor s moeder want zij wil ook fijn met de kleine kunnen knuffelen enzo. Ik zit al maanden met ! Aan de voorkant v t huis alle rolluiken naar beneden. Rolluik v d voordeur naar beneden en de toegang tot achterom dicht. Aan de achter kant v t huis leven wij en is alles open. En ik heb een camera systeem. Mensen kunnen niet zien of ik thuis ben en als t me niet bevalt dan maak ik niet open. Mijn schoonmoeder vertikte ook om te bellen met gevolg dat de kleine Al sliep of al visite was. Tja en dan was ze zwaar beledigd als ik de kleine niet wakker maakte. Resultaat ik ! Janken en zij beledigd Na vier keer voor Jan met de korte achternaam aan de gesloten poort gestaan te hebben ! Belt ze voortaan. Want ik doe niet open als ik in bed lig aan t voeden ben of gewoon brak ben van de slapen loze nachten!
ik vind het heel normaal dat ze van te voren even moeten bellen om langs te komen. jammer dat ze zich daar niet aan houden! De eerste periode moet je toch veel rusten en herstellen. Ook voor de kleine lijkt t me niet fijn als er de hele dag door bezoek binnen komt vallen. En ik moet eerlijk zeggen, ik heb familie gehad die gerust 2 uur lang kwam, terwijl ik lag te herstellen van een keizersnee en nog mee wou eten ook!
Helemaal gelijk. Wat voor moeite is het om te bellen of sms of app. I zat er ook niet op te wachten. Van niemand niet . En helemaal niet met mijn jongste. 7 weken geleden. Als je al 3 Kids rond hebt lopen. Gelukkig belde iedereen en zei mijn moeder of het de volgende dag uitkwam. Xx
Onbeschoft !! En helaas weet ik er alles van bij mijn eerste durfde ik ook niets te zeggen. En dat heb ik geweten.... Visite weg ik compleet over de pis! En de beeb ook.... Tweede keer ben ik erg streng geweest en heb ik een rustige kraamtijd gehad. Ik heb niet voor niets alle rolluiken naar beneden en alles dicht.... Nu is ze zeven weken en heb nog steeds geen zin in aanloop.
Niet iedereen is even hecht met zijn/haar ouders, hoor. Voor veel mensen zijn zelfs je ouders echt bezoek. Daarbij kan niet iedereen het hebben als er steeds onverwacht mensen op de stoep staan, ongeacht wie dat dan zijn. Ik kan daar nl ook slecht tegen, maar heb het geluk dat mijn omgeving daar rekening mee houdt. Al bel je maar een kwartiertje van tevoren om te vragen of het uitkomt - dat is toch geen moeite? @ TS: ik zou wel proberen een handreiking te doen, want zoals anderen ook al zeiden, deze tijd komt nooit meer terug en het zou zonde zijn als ze er nog meer van moeten missen. Leg uit dat het niet tegen hun gericht is, maar dat je juist wilt dat ze de kans hebben een band op te bouwen en dat dat het makkelijkst is op de tijden dat hij wakker is Misschien kunnen jullie een compromis bereiken. Heel veel succes!
Nou, is toch niet meer dan normaal van te voren even een belletje te doen.. Kleine moeite toch? Pasgeboren baby of niet, of juist met een pasgeboren baby.. Persoonlijk vind ik het ook fijn tijd voor mezelf te hebben en niet steeds onaangekondigd bezoek te krijgen. Heb ook wel eens bezoek gehad, zat nog in pyjama, geen koffie in huis enzo. Nou dat vind ik niet fijn.. Dan mag toch verwacht worden dat iemand laat weten om langs te komen. En soms is het toch ook gewoon niet fijn om bezoek te krijgen, maar even lekker tijd voor jezelf te hebben? Dat dat vreemd gevonden wordt, nooit gedacht.. En natuurlijk kan het voorkomen dat dit eens gebeurt, maar als iemand 2 of meerdere malen vraagt hier rekening mee te houden is het zeer respectloos dat dit niet gebeurt.
Joh, los van hoe jij en je man met je schoonouders om willen gaan: Hou je kind er buiten. Jij vecht een machtstrijd met hen uit over wie er het meest gelijk heeft. Ga niet lopen te piepen over dat dat niet fair is naar je zoontje. Dat klopt dat het niet fair is, daar heb je gelijk in, maar daar heb je zelf net zo'n groot aandeel in als je schoonouders, omdat jullie allebei de hakken in het zand zetten. Dus als je dit geschreven hebt omdat je het zielig vindt voor je zoontje: zet je er overheen en reik je schoonouders de hand. Ouder zijn betekent concessies doen in het belang van je kind. Als je dit geschreven hebt omdat je graag wilt horen dat je schoonouders inderdaad stom zijn en jou niet respecteren: Laat je kind er dan aub buiten.
Heb dit niet geschreven om mijn gelijk te krijgen, zoals er staat het is om het van me af te schrijven. Dat heb ik nu gedaan. Dus beschuldig mij nergens van aub. Ik ga eens goed met mijn man erover praten, kijken wat hij er allemaal van vind..
Ik vind persoonlijk de reacties over: het zijn je (schoon)ouders, zijn net opa en oma geworden en de 'aanvallen' die daarbij komen etc. niet helemaal terecht. Ik heb een heel goede band met mijn ouders en schoonouders, maar ik vind het ook niet echt fijn als die steeds zonder aankondiging aan komen wippen.. heb het een keer gehad met mn schoonpa en zn vrouw. We waren ff heerlijk met z'n drietjes, lekker ff samen en toen kwamen ze. We vonden het niet echt fijn! En wat betreft: het zijn toch de trotse opa en oma etc... als ze ff van te voren bellen kunnen ze gewoon langskomen, maar dan zijn wij er op voorbereid!
ik geef ts groot gelijk. Ik heb er ook een hekel aan als mensen onaangekondigd voor de deur staan. Ik heb dan gewoon bijna niks in huis, zie er misschien niet op mijn best uit enz whahaha Ik denk dat er een keuze gemaakt moet worden. Wil je dat het contact met schoonouders zo is, of heb je het liever anders. Als je het anders wil, zal je er wat voor moeten doen en als jullie/je man het beu is, dan doen jullie gewoon niets. de keus is wel aan jullie denk ik. Maar van zulke schoonouders zou ik ook niet vrolijk worden, ook al zijn ze dan opa en oma geworden.