Regels in eigen huis en schoonouders

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door XdropjeX, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Goh hier ook van die schoonouders!
    TS ik ben het helemaal met je eens bellen en zoniet kom je dr niet in klaar.PUNT.

2. Sweety88

Sweety88 Actief lid

14 sep 2012
    160
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Wij zijn dan wel (nog) wel kinderloos, maar ik persoonlijk hou ook niet van onaangekondigd bezoek. Met uitzondering van mijn moeder (zeeeer hechte band) en mijn beste vriendin. Dan maakt het niks uit of ik in pyjama zit en het huis een rommeltje is, geen koffie etc.
    Maar ALLE andere mensen mogen eerst bellen. Iedereen houd zich daar ook aan. En aangezien iedereen tegenwoordig een mobieltje heeft, kunnen ze toch even 5 minuutjes van tevoren bellen?
    Op vrije dagen zitten wij graag als Flodder op de bank en dan wil je niet opeens moeten opspringen en van alles moeten verstoppen....
    Als ik zelf ergens naartoe ga bel ik ook altijd (omdat ik dit zelf prettig vind) behalve als iemand zegt ´´Kom toch gewoon´´ dan hoeft het niet.
    En juist als wij een pasgeboren baby zouden hebben, is het toch fijn? Mss loop je wel de hele dag in een joggingpak rond en wil je eerst even iets ´fatsoenlijkers´ aandoen voordat je schoonouders binnenlopen?

En tussen mijn vader en moeder is al 20 jaar geen contact meer, dus die zouden wij sowieso apart moeten houden. Dit willen ze ook zelf, dus hij belt altijd voordat die op de koffie komt :D

3. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Je hebt helemaal gelijk!!

4. Nathalie20

Nathalie20 Actief lid

10 mrt 2012
    122
    0
    0
    Verzorgende, Baby's!:D
    Ik geef je toch wel gelijk.. Hier hetzelfde!
    Het begon al voor mn bevalling. We warem net verhuisd en nog een hoop aan het klussen in huis. Mn schoonvader kwam elk weekend weer ineens onaangekondigd aan de deur, terwijl druk bezig waren en in de rotzooi zaten. Dat was geen wereldramp, maar het werd steeds erger!
    4dagen na mn bevalling stonden ze ineens 20:30 onaagekondigd voor de deur. Ik wist dat ze die dag langs wilden komen, maar had niks meer gehoord dus dacht dat ze dag later wel zouden komen. Niet dus...
    Na mn bevalling ging ik smiddags ALTIJD liggen tussen 12 en 15. Dat wisten ze. Belt ineens mn schoonmoeder 13:30 op van: kan ik ff langskomen? Sta al voor de deur! Zie dan maar eens nee te zeggen...

Tuurlijk willen ze hun kleindochter zien, snap dat echt wel en is ook gezellig! Gelukkig gaat het de laatste weken weer wat beter:)

5. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Jullie huis, jullie regels. Simpel.

En dat sommigen erover vallen dat hun ook opa en oma zijn, natuurlijk dat is zo. Maar jullie zijn net papa en mama geworden en dat heeft ook tijd nodig om een ritme te krijgen en aan elkaar in deze nieuwe situatie te wennen en de kleine.
    Opa's en oma's horen ook gewoon respect te hebben voor de regels van de nieuwbakken ouders.

Nog van harte gefeliciteerd met jullie kleine wonder en blijf naast elkaar staan dan komt het wel goed.

6. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb de rest van de reacties eerlijk gezegt niet gelezen maar dat ze het niet leuk vinden is hun recht als zij dat zo vinden maar dat ze nog niet eens naar hun kleinkind kijken vind ik behoorlijk kinderachtig.

7. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    #87 Hope87, 2 jan 2013
    Laatst bewerkt: 2 jan 2013
    +1.

8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hoe is het nu? De situatie alweer anders geworden?

9. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.156
    1.038
    113
    Hoihoi,

er is wel het een en ander gebeurd..helaas niet ten goede..
    Schoonmoeder stond een week of 4,5 geleden opeens aan de deur, binnengelaten en gepraat.
    Gezegt wat ons dwarszat. Paar dagen erna belde ze van te voren of we thuis waren en tijd hadden, dus wij blij dat het een beetje de goede kant opging.. helaas is het bij die ene keer gebleven..ze wilde gewoon weten wanneer ik weer moest gaan werken, en ze wist dat dat elk moment zou zijn.
    De kleine zou 1 dag naar schoonouders gaan en de andere dag naar mijn ouders.
    Nu vond mijn man en ik het geen goed idee om hem naar hun te brengen omdat hij ze alleen heeft gezien de eerste week na zn geboorte, dus vreemde mensen, vreemd kamertje, dat zouden we hem dan eerste aan laten wennen als het goed bleef gaan.
    Zal ze dus wel niet leuk gevonden hebben want hebben haar sindsdien niet meer gezien of gehoord..
    Van schoonvader trouwens al die tijd niet gehoord of gezien..hij heeft zn kleinekind al 3!! maanden niet gezien..
    Vind het verschrikkelijk voor t manneke..hoe moet ik hem dit later uit gaan leggen..

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dropje wat erg! Misschien moet je dan toch de stoute schoenen aantrekken en zelf langsgaan, bellen of misschien een brief schrijven? Maar als dat ook niet werkt dan weet ik het ook niet meer!
    Dat laten oppassen zou ik ook niet doen. Wel je poot stijf houden en lekker je eigen gang gaan en dan zeker ook nog op jouw kindje mogen passen. Plus, het is belangrijk dat mensen die op jouw kindje passen een beetje weten wat het ritme is, persoonlijkheid van je kind, huilt ie nog even voor het slapen gaan e.d. Jouw schoonouders weten dat dus helemaal niet!

11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Schoonouders, het zijn soms zelf net kleine kindjes!

12. Elfrieda

Elfrieda Actief lid

15 nov 2012
    102
    0
    0
    Moeder/Huisvrouw
    Groningen

Deel Deze Pagina