Gewicht VOOR en NA zwangerschap

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Duo Penotti, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voorbeeld:

Gewicht begin zwangerschap: 67 kilo
    Gewicht eind zwangerschap: 80 kilo (13 kilo aangekomen)

Ondertussen na ... weken/maanden ben ik .... kilo afgevallen.
    Ik geef Borstvoeding/flesvoeding.

En als je bent aangekomen of geen kilo's kwijtraakt, komt dat dan omdat je meer eet dan voor je zwangerschap?

Wie begint :)

2. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Gewicht begin zwangerschap: 76 kilo
    Gewicht eind zwangerschap: 97 kilo (21 kilo aangekomen)

Ondertussen na bijna 5 maanden ben ik 15 kilo afgevallen. (nog 6 kilo "teveel" dus.)
    Ik geef flesvoeding. Maar wel de eerste zeven weken borstvoeding gegeven, lukte me helaas niet:(

En als je bent aangekomen of geen kilo's kwijtraakt, komt dat dan omdat je meer eet dan voor je zwangerschap?
    Mja, eerlijk is eerlijk, ik eet niet meer, maar wel ongezonder. Snoep echt teveel. Ook niet gemotiveerd om te gaan sporten, zonde voor mn tijd vind ik! Ben veel liever met kleintje bezig. Hoewel ik me wel steeds meer ga ergeren aan mijn behoorlijk aanwezige blubberbuikje....

Voila. nu de rest!

3. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Gewicht begin zwangerschap: 54 kilo
    Gewicht einde zwangerschap: 87 kilo ( een maand voor de bevalling voor het laatst gewogen......)

Minimaal 33 kilo aangekomen door het stoppen met roken, achterlijk veel te eten en veel vocht vasthouden.

Na de bevalling ongeveer 78 kilo.
    Borstvoeding gegeven gedurende 4 maanden: 75 kilo en langzaam naar de 68 kilo gegaan.

Weeg nu rond de 60 kilo maar heb meer moeite mijn gewicht op pijl te houden als voor de zwangerschap, toen kon ik eten wat ik wilde.
    Moet nu regelmatig lijnen om op gewicht te blijven.
    Lichaam heeft een aardige klap gehad van de zwangerschap en is niet meer zo als het ooit was maar heb een schitterende dochter.....

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Begin zwangerschap Alicia 68kg. Eind 98 kilo. Na 4 wk 65kg en uiteindelijk bleef ik hangen op 63. ( ben 180cm). Zwangerschap Nando begonnen met 63. Uiteindelijk 89 kg. Na 4 wk weer gewogen en woog toen 68. Na 6 maanden 60 en ben daar op blijven hangen. Nu 62kg. Bijde hebben bv gehad. 1e 6mnd en 2e 4mnd. Ondanks veel aankomen +30 kg was ik zo weer slank en strak :)

5. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Dat is echt mazzel dat je weer zo goed in vorm bent na twee zwangerschappen!
    Hoe oud was je toen je zwanger was?

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Dochter 21 en zoontje 23

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Gewicht begin zwangerschap: 62 kilo
    Gewicht eind zwangerschap: 82 kilo (20 kilo aangekomen)

Ondertussen na 6 maanden ben ik 27 kilo afgevallen.
    Ik geef Borstvoeding.

Hierbij speelt mee dat ik nu op een koemelkvrij dieet ben, waardoor ik vanzelf gezonder ben gaan eten (geen taart, geen bonbons, geen pasta met roomsaus etc etc). Verder na de bevalling ook een infectie gehad waardoor ik ook razendsnel afviel. En nu val ik ook nog steeds af, maar minder hard.

8. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Gewicht begin zwangerschap: 88 kilo
    Gewicht eind zwangerschap: 106 kilo (3 weken voor bevalling, daarna niet meer gewogen, denk eigenlijk dat het 20 kg. zijn)

Ondertussen na 3 weken ben ik 12 kilo afgevallen.
    Ik geef flesvoeding.

Sinds de bevalling heb ik weinig eetlust, dus de kilo's gaan er lekker af. Ik hoop natuurlijk wel dat m'n eetlust terugkomt, zolang de kilo's er maar af blijven gaan. Voor m'n zwangerschap was ik al bezig met afvallen en daar wil ik graag mee verder gaan. Dus ik wil nu nog graag 16 kilo afvallen.

9. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Gewicht begin zwangerschap: 58,5 kg
    Gewicht einde zwangerschap: 84 kg (ruim 25 kg aangekomen)

Ondertussen na 3 maanden ben ik 20 kilo afgevallen.
    Direct na de bevalling was ik 10 kilo kwijt, de andere 10 kilo is er vanaf 'gegeten' door zoonlief.
    Ik geef borstvoeding.

Ik heb me expres niet al te druk gemaakt om de kilo's die er bij kwamen, omdat het er na de geboorte van mijn eerste kindje af vlóóg door de borstvoeding. Toen mn dochtertje 4,5e maand oud was, was ik graatmager en moest ik eten om op gewicht te blijven. Deze keer ben ik 5 kilo meer aangekomen dan toen, en dat is precies het aantal kilo's dat er nu nog af moet. Ik wil heel graag weer in mijn kleren passen maar borstvoeding kunnen geven is me ook wat waard. En daarvoor heb ik dat beetje extra vet hard nodig!

10. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    gestart met 72,
    26w bevallen, toen 78kg
    drie maanden borstvoeding gegeven, nu zonder lijnen naar 65.

Hier ook verminderde eetlust sinds mijn bevalling en een drukke dreumes.

11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Start 50kilo
    Zwangerschap +22 (72kilo)

Na 6maanden 51kilo.

Geef flesvoeding.
    Was ook na posi test gestopt met roken dus was 'bang' dat er daardoor veel zou blijven plakken, maar 1kilo'tje dus.. Niet dat het met mijn gewicht kwaad kon hoor maar vond t zonde van m'n kleren haha..

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Gewicht begin zwangerschap: 72 kilo
    Gewicht eind zwangerschap: 94 kilo (22 kilo aangekomen)

Ondertussen na 12 weken/maanden ben ik 20 kilo afgevallen.
    Ik geef Borstvoeding.

Ik hield veel vocht vast dus de eerste 18 kilo waren er met 3 weken af. Nu de laatste 2 nog, maar helaas mijn dochter eet me niet op:)

13. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Dat dacht ik wel, als je wat jonger bent dan kom je estetisch gezien vaak toch wat beter uit een zwangerschap.
    Ik was 38...en dan gaat de zwaartekracht ook een rol spelen;) zeker als je zoveel bent aangekomen.

14. semra32

semra32 Lid

28 jun 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewicht begin zwangerschap: 57 kilo
    Gewicht eind zwangerschap: 78 kilo (met 42 weken zwangerschap bevallen)

Ondertussen na 11 weken ben ik 13 kilo afgevallen.
    Ik geef borstvoeding.

Na de bevalling woog ik 70 kg, en sindsdien nog 5 kilo afgevallen maar de laatste 7 a 8 kilo (schommel een beetje) blijven maar plakken... Balen want pas nog bijna niks van al mn kleding!
    Ik eet hetzelfde nu als voor de zwanferschap, dus weinig snoepen en gewoon normale porties. Van de borstvoeding val ik dus echt niet af...

15. Bri

Bri Niet meer actief

Voor 1e zwangerschap: 73 kilo
    Einde 1e zwangerschap: 91 kilo (18 aangekomen)
    Na 1e zwangerschap/voor 2e zwangerschap: 68 kilo
    Ik heb 1 jaar borstvoeding gegeven, en heb dat gewicht bereikt na 6 mnd.

Voor 2e zwangerschap: 68 kilo
    Eind 2e zwangerschap: 86 kilo (18 aangekomen)
    Na 2e zwangerschap: 73 kilo.
    Ook toen 1 jaar borstvoeding gegeven.

Ben dus weer teruggekeerd op mijn oorspronkelijke gewicht. Ben volgens mij niet meer of minder gaan eten, maar grootste verschil met leven-voor-kinderen is dat ik nu niet meer 2-3 keer per week sport.
    Ik was trouwens 36 toen de oudste geboren werd, en 38 bij de tweede. Mijn lijf is niet wezenlijk anders dan voordat ik zwanger werd.

16. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow dankjewel voor jullie reacties
    Rekenen jullie het begin gewicht van de zwangerschap de Nod dag?

17. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn gewicht was behoorlijk stabiel, dus of ik nou de eerste dag van m'n laatste menstruatie nam, of de eisprong, of de vermoedelijke bevruchting, of de NOD, of de eerste positieve test, of wanneer dan ook voordat ik dik begon te worden maakte bij mij helemaal niets uit. (ik heb het ook afgerond naar hele kilo's, een onsje meer of minder dat zijn de normale schommelingen, die reken ik niet mee.)

18. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    1e zwangerschap:
    Voor: 63-65
    Na: 85

Na 3 mnd weer 63-65 met bv

2e zwangerschap:
    Voor: 63-65
    Na: 83

Bleef hangen op 68-70 ondanks 9 mnd bv...
    Ook niet meer m'n best gedaan om het er af te krijgen omdat we nog een kindje wilden

3e zwangerschap:

Voor 68-70
    Na: 86
    Nu na 7 weken 71

Ik wil weer terug naar de 63, dus heb nog wat te gaan...
    Ik geef bv en verlies nu ongeveer een kilo per week.

19. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Gewicht begin zwangerschap 1: 58 kg
    Gewicht eind zwangerschap 1: 72 kg (14 kg aangekomen)
    Na ca 4 mnd weer op begin gewicht (borstvoeding tot 4,5 mnd).

Gewicht begin zw 2: 57 kg
    Gewicht eind zw 1: 73 kg (16 kg aangekomen)
    Nu, na 4 mnd weeg ik 58,5 kg, dus ben bijna weer op het startgewicht (1 mnd borstvoeding, nu dus flesvoeding)!

20. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Gewicht voor zwangerschap: 70 kg
    Gewicht bijna einde zwangerschap: 90 kg
    De 1e 14 kilo waren er in 2 weken af. Heb 3 maanden borstvoeding gegeven. Erg veerl moeite gehad om weer goed op mijn eten (lees: snoepen ;-P) te letten en mijn sport weer goed in ritme te krijgen.
    De laatste 6 kilo's gingen dus niet echt goed. Nu sinds 2 maanden bezig met Weight Watchers en thuis sporten (Beachbody Insanity) en nu heb ik nog 1,5 kilo te gaan. Het is nu bijna 10 maanden geleden.

Deel Deze Pagina