Thuisblijven, frustie voor partner?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kalush, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Toen ik zwanger was van Eliza hebben we besloten dat ik minder ging werken. Nu ze er al een aantal maanden is krijg ik het gevoel dat mijn man het frustie vind dat ik veel thuis ben. Hij meent dat ik super veel vrije tijd heb om te shoppen en te theeleuten bij vriendinnen.
    Dit gebeurd ook wel eens, maar er zijn ook enoeg andere dingen.

    Mijn man is 1 keer per 2 weken thuis bij Eliza op dagen dat ik werk (werk nog 2 dagen per week) Hij is de hele dag met haar bezig. Ik vind dit helemaal prima maar zo krijgt hij wel eenverkeerd beeld over wat ik normaalgesproken doe.
    Hij meent dat de vieze was vanzelf weer schoon in de kast komt of dat het warme eten zo uit de supermarkt komt, etc..

    Nu gaat het op zijn werk niet helemaal goed en hij zit erg te twijfelen of hij daar wel wil blijven. Bij mij op het werk zitten ze al een geruime tijd te vragen of ik ook volledig wil..

    Je snapt zeker al waar ik heen ga... gister kwam de aap uit de mouw, hij wil thuis blijven en dat ik dan volledig ga werken.
    Ik weet zeker dat hij een heel verkeerd beeld in zijn hoofd heeft over thuisblijven.
    Ook ben ik bang dat ik straks alsnog de badkamer schoon kan maken en de ramen kan lappen..
    Mannen kunnen nou eenmaal geen dingen combineren :)
    Het is prachtig dat Eliza dan hele dagen aandacht krijgt, maar of dat voor straks ook nog zo handig is als ze een verwend nest geworden is... :oops:

    Wat vind jou man/vriend?
     
  2. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    mijn man vond het heerlijk toen ik heledagen thuis bleef hij kwam thuis alles was al netjes en het eten stond op tafel.
    nu ik voormiddag werk ben ik meestal nog vollop met alles bezig als hij thuiskomt.
    het is wel zo dat hij wel weet wat er allemaal gebeurd thuis.
    hij werkt in posten en past om de week op onze jongen voormiddag hij weet dat dat al druk is en dat er voor mij dan ook nog een hoop meer bij komt kijken.

    als dit 2de deugnietje er ook is wil ik weer zeker een jaartje thuis blijven en daa is mijn man het helemaal mee eens.
     
  3. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hier is het niet mijn vriend die meent dat als je huismama bent je de hele dag niks doet, maar meer de omgeving.

    ik vind dat ronduit belachelijk, ik werk hiernaast ook nog eens iedere avond 2uur dus van niks doen is hier geen sprake
     
  4. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik ben volledig huisvrouw/mama
    en mijn man zegt ook weleens uit de gein zoiets van jij hebt toch d ehele dag tijd! :)
    maar weet zeker dat hij het niet meent
    in zijn vakantie ziet hij wel hoe druk ik daags ben en dat savonds het enige moment is dat ik rustig kan zitten want mijn dag begint tegenwoordig al om een uur of 5/6 smorgens tot savonds....
    ben wel blij dat hij er niet zo over denkt..

    vind wel dat je duidelijke afspraken moet gaan maken als je volledig gaat werken en de man blijft thuis want het zou niet best wezen als je man de hele dag met jullie kindje bezig is en de rest verslonst
     
  5. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Persoonlijk vind ik dat je man dan thuis de handen wel mag laten wapperen, leg hem in ieder geval uit wat je de hele dag doet, misschien scheelt dat.
     
  6. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hallo!

    Ik begrijp je volkomen.
    Ik heb ook altijd 38 uur gewerkt en werk nu nog 23 uur.
    Mijn man is full-time blijven werken omdat dat financieel beter uitkwam.
    Meneer dacht dus ook dat ik hier thuis luilekkerland had....
    Toevallig belde hij altijd als ik net ff rust had en Fenneke in bed lag voor haar middagdutje...Dan zei hij zelfs:nou nou,jij hebt het maar goed zo lekker de hele dag voor de tv hangen!
    Niet wetende dat ik dus de hele dag bezig was geweest met de was,de strijk,ramen lappen,stofzuigen,dweilen en de kleine natuurlijk :x .
    Ik heb me hier echt boos over gemaakt en gedacht:wacht eens even mannetje,ik laat het jou wel eens even merken...
    Op zaterdag was hij vrij en ben ik gaan werken en heb hem precies opgeschreven wat ik allemaal doe op een dag,dat MOEST hij van mij dus ook allemaal doen en de kleine voldoende aandacht geven natuurlijk..
    Ik ben s'avonds thuisgekomen en trof hem bekaf aan op de bank hahaha!
    En sinds die tijd heb ik hem niet meer horen klagen.....
    Ik krijg nu zelfs iedere week een bloemetje :)
    Dus dames:lekker voor jezelf opkomen want we worden wel eens onderschat!

    Groetjes
     
  7. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Mijn man weet ook dat een huisvrouw niet niks doet. Wij hebben nog geen kleintje erbij, maar we weten beiden dat het dan flink aanpoten is. Ik denk niet dat hij full-time thuis zou willen zijn, maar wel bijv. één dag per week en dat ik dan drie dagen zou werken ofzo. (Zou ik zelf ook wel fijn vinden, scheelt een dag oppas.)

    Ik denk dat je goed moet kijken naar of jij volledig zou willen werken en je man even duidelijk maken wat er allemaal moet gebeuren. Begrijpt hij wat dat inhoudt en ziet hij dat zitten, perfect. Zo niet, dan toch nog even erover door praten. Blijkbaar ziet hij echt niet wat jij allemaal doet op een dag. Ik denk ook dat dat moeilijk te zien is als je full-time op je werk zit.
     
  8. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    gelukkig weet mijn man dat die bij mij niet met zo`n opmerking hoeft aan te komen.
    maar ik werk nu ook weer regelmatig, dus verdelen we het werk in huis ook wel.
     
  9. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Wat wil je zelf dan? Ik zou in geen geval fulltime willen werken hoor!

    En ik kan me voorstellen dat fulltime thuis zijn dé oplossing lijkt als het op je werk niet lekker loopt, maar op den duur komen misschien zijn ambities ook wel weer om de hoek kijken.

    Jij hebt het erover wat je man wil, maar ik hoor niks over wat jij wilt!
     
  10. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik ben ook veel thuis, ik werk 'maar' 16 uur per week.....en dat is voor mij echte bijzaak.
    De hoofdzaak ligt thuis, een gezin met 4 kinderen, van puber tot baby.

    Maar ik zal eerlijk zeggen....ik heb echt genoeg tijd om te niksen en thee te leuten met me buuf!

    Ik kan iedere dag ATWT volgen en noem het maar op, dus ik vind het allemaal wel meevallen die zware taak van een thuisblijfmoeder! (Of vader dus!)

    Als je, of wie dan ook je dit kan veroorloven, wees dan blij en zie het als luxe! Want dat is het tegenwoordig wel degelijk.

    Ideaal lijkt mij als je de werktaken en de zorgtaak verdeelt, zo hebben beide ouders denk ik de meeste voldoening en ervaren beide het opgroeien van hun kinderen.

    Gr. Cellie.
     
  11. Female

    Female Niet meer actief

    Mijn man werkt 70 uur per week. Ik ben full-time thuis. We vinden het allebei heerlijk zoals het nu gaat. Hij vind het super dat ik thuis kan blijven bij de kleine.
     
  12. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik ga echt niet fultime aan het werk..

    Mijn man is gewoon zijn werk zat, hij werkt van 7 tot 7 en hij mist te veel dingen. Daarom komt dit wel eens naar boven dat hij meer thuis wil zijn..
    Alles is beter dan daar.
    Aangezien ze mij al meerdere malen hebben gevraagd voor om meer uren te werken ziet hij dát als een tijdelijke oplossing om zelf een andere baan te vinden.

    Ik was gewoon benieuwd of er soms meerdere vrouwen/mannen hiermee zitten, het idealiseren van het thuisblijven..
     
  13. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mijn dacht het ook zo even leuk te plannen ....
    als er ooit een kindje is hij huisvader worden en ik full time werken .

    als ik in het weekend werk of nachtdienst heb heeft hij het roer in handen .... en dan is het me toch een teringzoooooi niet te filmen en dat wil dan hiusvader worden !

    nee hoor mij niet gezien !

    L.sybje
     
  14. sabrina

    sabrina Bekend lid

    13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    Hier hebben we het erg makkelijk.:

    Het hele huishouden is uitbesteed. ook wassen en strijken. Tuin en zwembad worden ook 2x per week gedaan en daarnaast gaan onze dochters 3 dagen naar creche en hebben we resterende middageb en vast iedere vrijdagavond een nanny. Ik werk 3 dagen ong 25 uur, mijn man werkt ong. 60 uur per week...

    De weekenden werken we dus allbei noooit ook dus niet thuis in het huishouden en hoeven we geen boodschappen te doen en zijn dan echt dagen om gezellig met zijn allen door te brengen...heerlijk....ik geniet er iedere week van.
     
  15. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    nou mijn mannetje zou dolblij zijn als ik thuis bij de kleine blijf, ik eerlijk gezegd ook, maar ja indien we geld nodig hebben zal ik toch wel weer aan de slag gaan, al is het maar voor 2 a 3 daagjes...
    mijn mannetje is gelukkig heel behulpzaam, dus al komt ie van zijn werk, dan nog wil ie van alles doen thuis, ik laat hem dit niet doen, zo lang ik thuis ben,....
    maar gelukkig onderschat hij het huishouden niet, en zekers niet wanneer er ook nog een kleinjte bij zal komen....


    misschien zou je man eens een voorproefje moeten nemen, bijv vakantie opnemen, en zich dan bezighouden met het huishouden, zoals het zou zijn als hij die op zich zou nemen, niet alleen zich vermaken met jullie kleintje ,... ;)
    kijken of ie er dan nog zo over denkt,..
    wakker worden, alles regelen, opdat iedereen naar werk, school of wat dan ook kan gaan, wassen, afwassen, strijken, stoffen, stofzuigen, dweilen, huis opruimen, post regelen, betalingen, boodschappen doen, koken, en dan nog ff tussendoor op de kinderen passen en die vermaken ,.....
    klusjes in huis, helpen wanneer nodig, ramen lappen, gordijnen wassen, etcetcetcetcetc,..

    nou dan wil ie erna ook wel ff met vrienden zitten en ff bijtanken ;)
    haha geloof me, hij zal niet weten hoe snel ie weer naar zijn werk terug wil :D
     
  16. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    vanaf dat de oudste 1 jr was ben ik gestopt met werken, ik vond het gewoon niet leuk om "erbij" te werken...

    en dat is al die jaren zo gebleven...hij vindt het wel goed, hij hoeft verder niets anders te doen dan dat hij al deed voor wij elkaar leerde kennen (werken) en tja tuurlijk zijn er dingen die hij evengoed wel eens voor zijn rekening neemt, heb niet altijd zin om op mijn knieën dat kl*te kleed te doen vanwege de haren van de jack dus dat vraag ik dan aan hem, en voor dat soort dingen draait hij gelukkig zijn hand niet om..

    en keertje geen zin om te koken, geen probleem of we halen - bestellen iets, of hij "flanst" zelf iets in elkaar...

    hij heeft wel ooit eens een opmerking gemaakt hoor dat ik lekker rustig aan kon doen, maar toen ik met mijn moeder 8 dgn op vakantie ging en hij "de man in huis was" samen met de 2 (kleine) kids was het wel anders piepen...

    die week vakantie heeft me ook weer een week gekost om het huis op orde te krijgen maar die eenmalige opmerking heb ik nooit meer naar mijn oren gehad en snapte hij niet hoe ik (wij vrouwen dus) het voor elkaar kreeg om het huis zo netjes en schoon te houden met 2 rondlopende kids, die ook de nodige verzorging en aandacht etc nodig hebben zonder daarbij jezelf uit het oog te verliezen...

    dus nee hier blijft het lekker zoals het is, hij werken ik "thuis" en ik zou het niet anders willen....

    breng 's morgens de kids naar school, dan bakkie doen bij mijn moeder,dan naar huis het huishouden doen, kids ophalen aan het eten beginnen e.d. dus tja genoeg te doen elke dag weer aan...

    en denk ik morgen heb ik geen zin, doe ik het meeste 's avonds voor ik naar mijn bed ga dat ik daar de dag erna niet aan hoef te denken en de hele dag (tot kids uit school komen) lekker voor "mezelf" heb....

    no problemo :)

    ik zou als ik jou was eens tegen je man zeggen dat je het best vindt dat hij een dag bij de kleine is, maar dat je dan wel graag ziet dat hij ook in die tijd het huishouden doet zoals jij het doet, dat jij geen trek hebt om 's avonds nog eens het huis te moeten doen...daar zou haar ook geen zin in hebben denk ik als ie gewerkt heeft thuis nog eens te moeten schoonmaken e.d.

    laat hem maar eens een weekje op de kleine "letten" kijken of hij het dan nog zo "leuk" vindt en zeker of hij het red allemaal...

    succes
     
  17. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Als wij een kleine hebben wil ik wel blijven werken. Niet omdat het per se moet om financiele redenen, maar ik hou gewoon te veel van nieuwe kleren, schoenen en mooie spulletjes...

    Maar ik twijfel nog wel heel erg over het aantal dagen. In het begin was ik zeker dat ik 4 dagen wilde blijven werken, maar ik begin nu steeds meer te twijfelen of 4 dagen werken niet teveel is...

    Gelukkig heb ik nog alle tijd om een beslissing te nemen!
     
  18. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn man werkt tussen de 50 en 75u per week dus daarom ben ik thuis... als ik ook nog ga werken dan zien we elkaar bijna nooit, die paar centen extra zijn het voor ons niet waard dan.

    Ik zou er gewoon eens goed over praten wat het inhoud om thuis te zijn... helemaal straks met 2 kleintjes. Ik bedoel, met 1 kind lukte het nog redelijk maar je huishoduen doen met een peuter en een baby is weer een ander kunstje vind ik. Er is altidj wel iemand die je nodig heeft.

    Hij zou om te beginnen als hij een dag thuis is eens precies kunnen doen wat jij normaal zou doen, dus ook de was/strijk, ff stofzuigen, boodschaopen, eten maken ed. Maak een lijst met wat jij zoal doet op een dag en dat een paar dagen lang... dat is precies wat hij straks zal moeten doen
     

Deel Deze Pagina