Ik probeerde al een paar keer een testafspraak (bij de ggd ivm verkoudheidsklachten) te maken vandaag, maar krijg telkens geen opties of op een uur rijden op een niet handige tijd. Nu kom ik er net achter dat je op 1 locatie in mijn woonplaats ook kunt testen zonder afspraak, werkt dat een beetje soepeltjes of moet je dan heel lang wachten?
Ik ga het morgenochtend maar proberen, aangezien het me niet lukt dus om een afspraak te maken (online, ik heb de telefoon niet geprobeerd).
Ik vond dat ideaal. 2x gebruikt gemaakt en dat ging heel snel. Dat was echter een paar weken geleden. Inmiddels zijn ze er mee gestopt, ik denk vanwege de drukte...
Ik heb dus gekeken en denk dat het nog steeds zo is bij de locatie hier, maar weet het niet zeker of de info up-to-date is, staat op de website van de regionale ggd.
Ik zou het gewoon proberen. Neem aan dat de info op de website actueel is. Hier in de stad nog maar 1 testlocatie helaas en die zit dus bommetje vol...
Hier is ook maar 1 locatie, maar die is denk ik wel redelijk op te schalen (ik ben er pas 1x geweest, daarvoor waren er andere locaties, ben al wel vrij vaak getest, mijn dochter steekt me telkens aan met verkoudheden ), dus misschien is dat de reden dat je nog kunt testen zonder afspraak. En misschien is het ook vanwege de studenten, die gaan misschien sneller als je geen afspraak hoeft te maken.
In rdam nu 3x gedaan. 1 keer moest ik lang wachten. Ik had toen wel een afspraak maar de rest allemaal Niet. Dus dat maakt niet eens uit… was maar 1 testhokje, dus heel klein. Andere locatie ging het sneller.
Dan was ik weggegaan. Echt niet dat ik 1,5 uur ga wachten. Dan laat ik net zo lief een sneltest tegen betaling doen. Ik heb wel het idee dat iedereen nu met iedere kuch naar de GGD gaat. De intentie is goed maar zo zit je wel mensen in de weg die echt serieuze klachten hebben.
Is de Efteling niet hè waar ze van te voren aangeven hoe lang de wachttijd is Denk dat je je vergist in de hoeveelheid mensen die gaan testen omdat ze contact hebben gehad met een besmet persoon. Ik hoor op het moment niet anders hier. En ook bij milde klachten kan je Corona hebben dus helemaal niet zo gek dat mensen gaan.
Ik ben twee keer gaan testen zonder afspraak in de regio Utrecht en heb beide keren ong 15 min gewacht dus prima te doen. Maar het is natuurlijk moeilijk te voorspellen wanneer het druk is of juist rustig.
Ik zeg ook dat het goed is dat mensen dat doen maar ik vind het nogal overdreven om bij iedere kriebel in je keel naar een teststraat te rijden. Als ik dat zou gaan doen dan kan ik beter zelf een tent bij de GGD opzetten en daar permanent intrekken. Je moet er allemaal maar tijd voor hebben om 1.5 uur bij een teststaat te gaan staan wachten, nou nee dankje.
even goed kijken of het ook echt nog kan. Ik was gister bij de locatie hier en die bleken dat sinds een paar dagen niet meer te doen. Eerder ook eens gedaan en dat ging prima
Als ik berichten hier op ZP en andere forums lees dan gaan mensen nu wel heel erg snel naar de teststraat. Moeten ze zelf weten maar het maakt wel dat de ggd amper bereikbaar is en ja ik weet dat je zonder klachten ook Corona kan hebben.
Je moet er maar zin in hebben om te betalen voor een test, nou nee dank je… Ieder z’n keuze toch? Vind dat je erg overdreven en geïrriteerd reageert.