regels ovrtreden met smoesjes/per ongeluk. Wat doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 2jees, 17 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Helpt misschien ook om eens te onderzoeken waar jouw woede dan vandaan komt. Misschien dat je denkt dat ze een loopje met je neemt oid?

Als ze zo iets zegt kun je ook iets zeggen als: goh, wat jammer dat je dat vergeten bent. Het is ook niet makkelijk om zo veel te onthouden he? Kunnen we samen iets bedenken waardoor je het beter onthoudt?

2. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Ik vind dit wel wat ver gaan. Er staat nergens dat TS haar de hele tijd wil sturen en dingen verbieden. Jammer dat je zo moet reageren.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dat klopt, er staat dat het kind 's ochtends niet met meubels mag schuiven of met deuren mag slaan, en niet mag knutselen. Dat komt voor mij inhoudelijk op hetzelfde neer :)

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja ik wordt niet altijd boos hoor. Maar kan er inderdaad niet tegen als ze steeds niet luistert keer op keer en dan zo nonchalant doen.

Zoals jij zegt doe ik weleens, dan zegt z: 'ehm op de gang een hele dag?' :D Das wat veel. Maar s ochtends op de gang is een beetje vervelend zo alleen.

5. lies276

lies276 Niet meer actief

Heel vervelend voor de ouders die al om 6 uur s ochtends op moeten zijn voor hun kinderen, maar ik vind 7 uur in het weekend en vakantie ook veel te vroeg om al op te staan.
    Ik heb dat dan ook nooit gedaan en heb het geluk dat ze dat altijd geaccepteerd hebben:).
    Hier gingen/ gaan ze altijd naar beneden om daar rustig te spelen en ook hier moeten ze zachtjes doen om de anderen niet wakker te maken.

Misschien iets heel anders, maar wel de moeite van het prberen waard: onze oudste zoon met PDD NOS kreeg ik s morgens niet op gang en moest ik constant aansporen om aan te kleden, te eten, tanden te poetsen, enz.
    De sfeer was daardoor echt niet gezellig.
    Ik heb toen een blad gemaakt met pictogrammen van wat hij in goede volgorde moest doen. Pas als dat afgewerkt was, mocht hij spelen/ iets anders doen. Ik gaf dat blad meteen in zijn handen bij het opstaan.
    Zo hoefde ik alleen maar te zeggen: kijk eens op je blad ipv constant te mopperen.
    Het werkte heel goed.
    Misschien kun je een blad met plaatjes maken met voorbeelden wat ze WEL mag doen als ze wakker is. Dan kan ze iets van het blad kiezen en hoef je niet telkens te discussieren dat met meubels schuiven ed NIET hoort bij zachtjes doen.
    Alleen wat op het blad staat is een optie.
    Misschien is het dan duidelijker voor haar en ze heeft minder ruimte om (expres) buiten de lijntjes te lopen.

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    Hier ook; heel vervelend voor alle ouders die er al om 5:30 uit moeten, maar hier gebeurt dat ook niet...
    Misschien hebben wij makkelijke kinderen, luie kinderen :) geen idee, maar voor 7 uur is echt een No Go! Vanmorgen was het 8.30 mooie tijd toch?
    Als ze wel vroeg wakker is (7 uur in ons geval ;)) zeg ik altijd dat de buurvrouwen nog slapen en komt ze naast me liggen en valt of weer in slaap of is nog zeker ern half uur rustig. (Marja, ze is nog drie en trapt daar nog in)
    Ik heb geen tips voor 'straf' voor een 5-jarige. De enige 'straf' die hier werkt als een trein is haar tablet ontzeggen.... (Die ze 30 minuten na het avondeten mag gebruiken)

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Op de gang is natuurlijk niet een manier om iets te onthouden, maar een straf. Je zou kunnen vragen of ze het wil opschrijven of tekenen of dat ze iets klaar legt om mee te spelen.
    je kunt het ook omdraaien: mama wil graag nog even rustig slapen tot x tijd, hoe zou dat het beste kunnen?

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Bedankt voor alle tips!!

En gelukkig nog wat herkenning ;)

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja tuurlijk!

Je heb die kinderen zelf op de wereld gezet hoor en je wist van te voren dat uitslapen et voorlopig niet in zou zitten..
    En dat je slaap te kort heb.. Tsja wie heeft dat niet met kinderen:)

Als je elke dag wik uitslapen moet je niet aan kinderen beginnen...

Je kan toch gewoon om en om eruit gaan met je man...

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja... Ook dan kom ik gewoon mijn bed uit...

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar liggen ze dan ook al voor 19:00 in bed? Ik vond dat je een kind 'rustig' kan houden na 12 uur slaap. Hier gaan ze in de vakantie laat naar bed en slapen ze daardoor ook een beetje uit.

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    Tussen 19 en 20 ligt ze in bed, ze doet ook nog een middagslaapje van 13.30 to 15.00 ongeveer en ze is 3,3.

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Jouw mening. Ik geef je deels gelijk maar mijn ouders zijn ook aan kinderen 'begonnen' ahum, maar we wisten echt wel wat wel en niet mocht hoor.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik bedoelde natuurlijk dat ik niet vind dat je een kind nog 'rustig' kan houden na 12 uur slaap. Als je wil uitslapen zal je je kinderen wat later naar bed moeten doen.

15. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Tjongejonge, ik vind sommige reacties wel erg hoor....

Ik heb momenteel een baby, dus uitslapen is er echt niet bij. Maar een kind van 5,5 jaar kan best een half uurtje zachtjes spelen op haar kamer bijvoorbeeld en bijvoorbeeld om 7.30 uur pas naar beneden. Als jij deze regel hebt TS, en ze 'breekt' hem steeds en maakt er een beetje een machtstrijd van (want dat doet ze, want zij krijgt uiteindelijk wel wat ze wil), en je dreigt met straf/consequentie, dan moet je die naar mijn mening ook echt geven!

16. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Wat een heftige reacties. Tuurlijk kies je zelf voor kinderen maar no way dat ik om 5.30 uur beneden ga zitten (uitzonderingen daar gelaten), dan is het nog nacht! Hier ook de regel dat het voor 7.00 uur bedtijd is en dat iedereen nog slaapt. Een kind van 5.5 kun je daar zeker wel in sturen, je kunt een kind moeilijk in slaap dwingen maar je kunt zeker wel afspraken maken, niets mis mee.

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Dit dus.
    Wat een zure reacties zitten ertussen.

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Groot gelijk!

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier gaan mijn jongens ook alleen naar beneden nu in de vakantie. Zijn net 5 en 3,5. Meestal pakken ze zelf wat te drinken. Ja na een uur worden ze wel wat drukker maar dat lijkt me normaal.

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.971
    113
    Helaas werkt dat niet altijd...
    Als mijn dochter laat op bed gaat slaapt ze er geen minuut langer om uit... Het is soms zelfs zo dat ze slechter slaapt en vroeger wakker is....

Kinderen hebben vaak gewoon een natuurlijk ritme waarbij de dag vroeg begint. Eigenlijk heel logisch. Vroeger ging men ook op bed met zonsondergang en stond op bij zonsopgang. Er zijn maar weinig mensen die dat doen, maar ik denk dat kinderen van nature wel dat bioritme hebben.

Deel Deze Pagina