Zw uitkering en zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door PriscillaV, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PriscillaV

PriscillaV Actief lid

19 okt 2011
    343
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Goedenavond,

Ik zit nu al enige tijd ivm een zware operatie in de ziektewet en krijg via jullie een uitkering. Omdat ik nog lang niet hersteld ben en het werk nog niet kan doen wat ik voor mijn operatie deed ben ik vorig jaar opzoek gegaan naar vervangend werk. Ik wilde toch proberen of het lukte om wat uurtjes te gaan werken. Ik heb dan ook in een andere sector voor minder uur een baan gevonden. Omdat er nog een operatie op de planning staat en ik nog niet hersteld ben krijg ik van jullie een aanvulling op mijn salaris wat ik verdien bij mijn werkgever. Ik zit dus nog gedeeltelijk in de ziektewet.

Nu ben ik zwanger en vroeg mij af hoe het met mijn ziektewet aanvulling gaat als ik met verlof ga en een zwangerschapsuitkering krijg. En moet ik nog bij mijn contactpersoon die over de zw uitkering gaat aangeven dat ik zwanger ben? Het is echter geen verandering qua werk en herstel.

Alvast bedankt

Groetjes

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste PriscillaV,

Je ontvangt een Ziektewet-uitkering van UWV en werkt naast deze uitkering.
    Je wilt weten wat er met je Ziektewet-uitkering gebeurt als je met zwangerschapsverlof gaat.

Vanaf 6 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum gelden je ziektedagen als verlofdagen.
    Dit houdt in de praktijk in dat je Ziektewet-uitkering 6 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum wordt beëindigd.

Je vraagt de Zwangerschaps- en bevallingsuitkering aan door 8 weken voor je bevallingsdatum contact op te nemen met UWV (0900-9294).

Ik adviseer je wel aan de arts van UWV te melden dat je zwanger bent.
    Hier kan dan rekening mee gehouden worden bij de beoordeling van je arbeidsongeschiktheid.

Ben je na je zwangerschapsverlof nog steeds ziek?
    Dan meld je dit aan UWV op de eerste dag na je verlof.
    UWV neemt dan je aanvraag voor een Ziektewet-uitkering in behandeling.

Actuele informatie over ziekte tijdens zwangerschap, maar niet als gevolg van zwangerschap vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina