Regels w.b `schokkende` foto´s.

Discussie in 'Over deze site' gestart door Senna, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Rekening houden met elkaar daar is zeker niets mis mee maar ik denk dat het "probleem" eerder ligt bij het hele verhaal en niet bij alleen het zien van een foto. En die verhalen zijn natuurlijk alles behalve leuk maar helaas is het wel de realiteit en om ook die mama's het gevoel te geven dat ze echt mama zijn want dat zijn het, is het toch prachtig dat ze gewoon meeschrijven en foto's plaatsen net als elke andere mama:)

2. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Absoluut, en dat zou ik niemand willen ontnemen. Ik ben ook voor het posten van die foto's.. maar wel met een waarschuwing.. want ik gun mensen ook niet dat ze er wakker van liggen en de foto niet van hun netvlies kunnen krijgen of dat er kinderen meekijken en het zien.

Gemoedstoestand maakt heel veel uit (en zwanger of niet ook) maar iemand die het ook duidelijk aangaf zo geschrokken te zijn was ook een moeder van een overleden kindje. Die zijn er ook en willen het ook niet allemaal zien. Misschien reageert ze hier nog..

Ik denk niet dat het verkeerd is van het forumbeheer om hier toch even na te kijken. Van veel andere fora's weet ik dat ze vaak het woord trigger in een topictitel zetten.

Het idee van een kijkwijzer van C vond ik ook erg goed!

3. linde90

linde90 Niet meer actief

Die opmerking over een kindje dat meekijkt slaat nergens op.
    Op die foto was gewoon een mooi kindje te zien wat eruit zag of hij sliep. Er was uiterlijk niet te zien dat het een vlinder kindje was. Ik denk dat een bloederige foto van een kindje wat net geboren is of een couveuse meer indruk op een kind maakt.
    Geen 1 moeder zal een foto plaatsen van haar kindje als deze er "schokkend" uitziet....

Er worden goede oplossingen aan gedragen. splitsen zou ik niet goed vinden, dan worden we zo in een hokje geplaatst.

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Gods, precies iets waar ik mee zit op het moment. Maar dan betreft het iemands avatar, dus daarmee wordt ik geconfronteerd bij ieder bericht van haar. Ik durf er niets vant e zeggen want ik heb absoluut respect ervoor en ze mag absoluut trots zijn op haar kindje. Maar ik heb t beeld zelfs vannacht een paar x mogen zien in mijn dromen en dat wordt me wel wat te heftig.
    Ik steek mijn kop niet in het zand voor dat soort dingen, maar ik ben een nogal gevoelig persoon, zeker wat dit soort dingen betreft, en kan hier moeilijk mee om gaan.

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Eigenlijk vind ik het nogal vreemd. Tuurlijk het kan confronterend overkomen, maar hoe denken jullie dat dat is voor de mama's die hun wondertje hebben moeten laten gaan????? Die zien dag in dag uit op het forum en in avaters kindjes die nog wel leven. Hoe zouden jullie het vinden als deze moeders zouden zeggen ,deze kindjes zijn te schokkend voor mij????

Deze mama's hebben net zo goed een zware bevalling gehad en zijn net zo trots als ons op deze prachtige 1e foto!

Ik vind dat vlindermama's op deze manier wel erg in een hokje worden geplaatst.
    Alle foto's horen en bij, van levende kindjes en overleden kindjes. Het is ook gewoon de realiteit van het leven en dit forum. Het is niet alleen maar leuke dingen die de klok slaan.

Persoonlijk vind ik ( en ik ben gelukkig geen vlindermama) het juist heel kwetsend hoe er nu over die foto's wordt gepraat.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Het is ook een moeilijk onderwerp vind ik. Ik vind het heel erg moeilijk er wat over te zeggen en doe dat dan waarschijnlijk ook niet. En ik vind het ook moeilijk mijn gevoel hier uit te leggen, ben er zelfs een beetje misselijk van omdat ik niet weet hoe je dit gewoon respectvol kunt brengen. Ik begrijp heel erg goed dat mamas trots zijn op hun kindjes en ik snap jou reactie ook heel erg goed. Er moet geen verschil zijn. Een kindje is een kindje en een mama is een mama, dat absoluut!
    Maar er kan misschien wel een beetje rekening gehouden worden met watvoor soort foto's er geplaatst worden?
    In een topic als eerste foto's van na de bevalling zal ik er niet zo gauw over vallen persoonlijk, maar als avatar zie je het overal voorbij komen. En je kunt toch ook een foto van het kindje toen het nog leefde ofzo (bijvoorbeeld, wat rot om te typen trouwens) gebruiken als avatar. Ipv een foto waarop overduidelijk een overleden kindje is te zien. Ik vind dat heftig, steek mn kop niet in het zand, ik weet dat dat bij het echte leven hoort, maar nadat ik er gisteravond 10 x mee ben geconfronteerd in een discussie zie ik nu telkens die foto voor me en dat vind ik heel vervelend.
    Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel. Want ik vind het heel erg moeilijk mijn gevoel uit te leggen hierover.

7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ooit weleens bij stil gestaan dat er mama's zijn die nooit een levend geboren kindje hebben gehad?

8. wonderteam

@duchess, ja maar weet je wat het is, in sommige gevallen heeft het kindje nooit geleefd en hoe wil je dan toch een foto doen van dat het kindje nog wel even geleefd heeft?

Overigens heb ik even gezocht naar de betreffende foto waar je het over hebt. Ik heb deze vaker in de avater voorbij zien komen en persoonlijk vind ik het geen schokkende foto. Tuurlijk het is confronterend een overleden kindje ,maar deze mama is natuurlijk inmens trots op dit kindje en het is gewoon een hele normale foto ,maar dan van een overleden kindje.

9. wonderteam

idd precies mijn gedachte die ik typte.

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik vind zelf ook dat je papa's en mamaa's met een overleden kindje niet in een ander hoekje moet plaatsen ..Hun zijn ook trots op hun kanjertjes en daarmaast nog eens intens verdrietitg omdat hun kindje niet bij hun mag blijven ......Hoe voelen hun zich als ze een foto van onze kindjes zien die wel leven of als een blokje omgaan , en dan natuurlijk allemaal wandelwagens met kleine kindjes tegen komen .....Daar hadden hun ook moeten lopen ....En een avatar is misschien wel heftig , maar verplaats je in de mama of papa , hoe heftig is het om elke ochtend op te staan dat je kindje er niet meer is .........................en daar kunnen wij natuurlijk ook niks aan doen , maar ik vind het zelf ver gaan om te zeggen dat ze in een ander hoekje foto's moeten gaan plaatsen .

En ik wil beslist hier geen discussie over hoor , maar ik vind echt niet dat je aparte hoekjes moet gaan maken ....

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb het over een bepaalde foto he, niet over allemaal. Snap dat het soms niet anders kan.
    Nouja, laat ook maar... Misschien dat ik dan maar beter gewoon niet meer hier kan komen. :) Nogmaals ik begrijp het heel erg goed, maar een beetje begrip voor de gevoelige mens zou soms best prettig zijn.
    Ik snap jullie reacties prima, en zal er verder ook niets over zeggen tegen de bewuste gebruiker..

En nogmaals, de ene zal er heel goed tegen kunnen en de ander minder. Mijn man vond ook dat ik me 'aanstel' maar ik ben nu eenmaal erg gevoelig voor dat soort dingetjes, tja.

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ohja en foto's in een topic plaatsen heb ik persoonlijk geen moeite mee, dat zei ik al. Want die zie je en daarna beslis je zelf of je nog een keer in dat topic gaat of niet.
    Maar met een avatar wordt je er toe gedwongen en dat vind ik moeilijk. Als ik dat soort foto's niet wil zien is de enigste oplossing weg blijven van zwangerschapspagina. Bij een topic ligt het simpeler, dan kan ik zeggen, ik open dat topic niet meer.

13. wonderteam

,maar dat gedwongen worden om te kijken geld dan toch ook voor een mama van een overleden kindje? Jij zegt een beetje begrip voor de gevoelige mens zou best fijn zijn Wellicht moet je dan je eigen avater ook veranderen ,aangezien dat ook heel gevoelig kan zijn voor de mama's van overlden kindjes en zoals je zegt een beetje begrip zou dan best fijn zijn.

Wat je evt ook zou kunnen doen is die persoon op negeren zetten ,dan zie je heel die persoon niet meer, dus ook niet de voor jou confronterende avater.

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Als je er gevoelig voor bent duchess , zal het idd moeilijk zijn ...Misschien dat je dan sommige topics moet laten schieten , je kunt toch niet van iemand vragen om foto's niet te plaatsen omdat je er zelf niet tegen kan ..................

Ik bedoel het echt niet verkeerd hoor meid ..knfffff

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, nouja, ik zal er maar eens ff overna denken. Wellicht dat ik dan maar echt weg zou moeten gaan. Nogmaals ik begrijp t helemaal dat een mama haar kindje wil showen maar ik vind dat je wel rekening kunt houden met wat voor soort foto. Maarja dat zal wel aan mij liggen. Maar goed de enigste oplossing is dan weg blijven en dat vind ik ook jammer..

Pff vind het een moeilijk punt hoor. Want nogmaals ik begrijp die moeders ook best en ik wil niemand erop aanvallen maarja...

16. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Je schrijft precies wat ik denk. Ik dacht in de 1e instantie gelijk aan die foto toen ik topic opende. Ik had het topic waar ts het over heeft toen nog niet gezien.
    Maar ik durfde inderdaad ook niks te zeggen over iemands avatar omdat het juist zo dubbel is. Ik vind het heel confronterend elke keer als ik hem zie. En eigenlijk hoef ik hem niet eens in het echt te zien want hij staat op mijn netvlies gebrand.
    Een kennis van mij heeft 2 kindjes verloren en die heeft een prachtige vlindersite gemaakt. Met mooie maar confronterende foto´s. Tranen met tuiten heb ik gehuild. Maar ik heb haar site pas bekeken toen daar een goed moment voor was en ik er ook klaar voor was.
    Ik vind de foto´s van overleden kindjes prachtig om te zien, helemaal als je de emoties van de ouders er af spatten. Zoveel liefde en trots.
    Maar ik zou het fijner vinden als ik weet dat zulke foto´s gaan komen.
    Ik kan hier namelijk helemaal stuk van gaan. Dagenlang ermee in mijn hoofd lopen, nachtenlang er van dromen of wakker liggen.
    Ik zou nooit mijn ogen hier voor willen sluiten maar wel willen weten wanneer ik zoiets zou kunnen tegenkomen.
    Dus door middel van een kijkwijzer oid attenderen op wat er kan komen, vind ik een goed idee.

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Topics laten schieten zou ik doen, maar je weet toch niet van te voren wie er in geplaatst heeft? Dat gaat niet natuurlijk...

18. wonderteam

Ik snap best dat het gevoelig kan zijn, maar als een mama van een overleden kindje nou vind dat jij met jou avater er rekening mee kan houden. Wat vind je daar dan van? En waarom gebruik je dan de nergeerfunctie niet? Dan hoef je niet weg te blijven van zp :D

Persoonlijk vind ik overigens de reactie van ZG op jou reactie in het rapleymama's topic. Pas schokkend ( de manier hoe de overleden kindjes genoemd worden)

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja precies. Met een avatar is het er echt ineens *bam*.
    Ik vind dat soort foto's ook mooi, helaas in mijn omgeving ook overleden kindjes, heftig en ja daar heb ik ook foto's van gezien. Maar ik wist toen wat er komen ging.
    Hier is het telkens dat ik wat zit te lezen en *BAM* mijn oog valt op die foto...
    Weet niet hoe t anders te verwoorden maar dit is gewoon een beetje waar ik mee zit..

20. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    eens , maar soms kun je door een titel van een topic wel kunnen inzien of die voor jou foto's bevat waar je niet tegen zou kunnen ...en wegblijven is idd jammer en niet de oplossing denk ik ..........
    Maarja hier een tussenweg in vinden is denk ik ook weer erg moeilijk ..Misschien idd de negeerstand ....dan kun je die foto's van die persooon niet meer zien ....

Deel Deze Pagina