Huisarts en bv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door AugustusMama, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Hoi meiden,

Wil even wat delen :)

Ik was vanmiddag even bij mijn huisarts in verband met een vraag over medicatie en borstvoeding.
    Zij heeft toen exact in haar dikke 'medicijnen tijdens zwangerschap en borstvoeding boek' voor mij nagekeken wat wel of niet kan (of verstandig is)

Vervolgens stel ik haar de vraag: hoeveel weet je van borstvoeding? (want ik had namelijk nog een vraag) Zegt ze: ‘ik weet wel wat, maar ben geen expert’

Nadat ik mijn vraag stelde heeft ze me antwoord gegeven en zegt vervolgens: ‘dat denk ik, maar ik weet het niet zeker, ik adviseer je toch dat even aan een lactatiekundige te vragen. En als je dan antwoord hebt hoor ik dat graag.’

Ik was blij met haar eerlijke antwoord en advies, want ze denkt absoluut positief mee.

Zo dat wou ik even kwijt :D

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Fijn dat ze eerlijk is en niet zomaar wat zegt, en ook fijn dat ze meedenkt.

3. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Dat is echt fijn! Je hoort zo vaak anders

4. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Super is dat hè..

Ik heb ook zo'n fijne HA.. Laatst vroeg hij of ik nog steeds bv gaf.. "JA!" :D.. Goed zei hij.." Liefst 6 maanden zonder bijvoeding, mooist zou zijn een jaar.. 2 jaar is helemaal perfect!!! " :$ wist niet wat ik hoorde!! Maar erg top!!

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Met die instelling is het halve werk al gedaan! Heel fijn :)
    Hier ook een fijne HA
    Mijn vriendinnetje is ook HA en zelf bv mama
    Het is al vaker gezegd maar tijdens de opleiding komt echt het minimale aan bod.
    Het is dus volkomen afhankelijk van de instelling die een HA heeft tov bv.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Klopt in de opleiding leren ze net aan dat bv bestaat.
    Heb zelf gelukkig ook een pro bv ha, zijn vrouw heeft alle kinderen een jaar gevoed. Erg fijn en makkelijk.
    Ben zelf doktersassistente en als de artsen het op mijn werk niet weten overleggen ze vaak direct even met de vk (zelfde gebouw), of adviseren een lk te bellen. Als assistente zijnde wordt er van ons ook verwacht om een pro bv advies te geven.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zo hoort het!

8. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Mijn ha had nog nooit van een lactatiekundige gehoord ;)

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn huisarts vroeg wat aanhappen was. Volgens mij kan die wel in de leer bij de eerste huisarts. Zou een hoop gedoe schelen voor moeders met minder kennis dan ik. Als ik op hem had moeten afgaan was ik met 8 weken gestopt.

10. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Fijn dat je ha zo meedenkt!

Hier eerlijk gezegd geen idee, want we zijn nog niet echt bij de ha geweest na de geboorte van Jack. Gelukkig nog niet nodig geweest.
    Ik heb het zelf een beetje uitgevogeld hoe het zat met de bv en ik mag niet klagen want Jack drinkt nog steeds voor het slapen gaan bij mij:D

11. REL

REL Lid

18 mrt 2013
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is fijn! Hier een HA die er geen snars van kent. Ik ben rond 12 weken op consultatie geweest omdat mijn dochter al een week moest hoesten. Zonder enig onderzoek besloot hij dat ze verborgen reflux had en dat ik moest beginnen met groentepap. Ze kreeg ook te veel voedingen en dat zou haar maag gaan irriteren. En tja voeding indikken ging ook niet want ik geef borstvoeding (op een toon alsof ik mijn kind bewust schaad).

Nu wist ik echt wel 100% zeker dat ze geen reflux had, ze huilt niet en lacht de hele dag. Op internet vond ik geen enkel symptoom dat toepasbaar was op mijn kind. Ik heb toen netjes verteld dat het niet ging gebeuren dat ik mijn dochter al met 12 weken groente"pap" ga geven, maar dat ik 6 maanden exclusief borstvoeding ga geven en dan via rapley ga bijvoeden.

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Met 3 maande bijvoeding adviseren is echt bizar! :x:$

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    :$ En dat werkt in de gezondheids "zorg"??

14. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hier ook een pro bv ha! Zijn kindje is een maand jonger dan onze kleine man en krijgt nog bv. En ook t cb was mega positief dat we t 8 maanden vol hebben gehouden hihi.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Fiijn!! Mijn ha vroeg met 2 maanden waarom ik in hemelsnaam zo lang bv wilde geven.

16. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Ja ben ook echt blij met deze huisarts. Je hoort namelijk zo vaak andere verhalen.
    Zoals ik lees in sommige reacties hier, heb ik het echt getroffen met mijn huisarts.
    Maar gelukkig zijn er ook nog anderen met een pro BV huisarts :)

17. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Wauw, ze bestaan dus toch! Ik hoor alleen maar verhalen over huisartsen die zeggen dat je met 9 maanden toch echt wel moet stoppen met bv geven omdat het dan geen waarde meer heeft :x

Deel Deze Pagina