Hi, Mijn dochter is 4 weken en 1 dag. Afgelopen weekend heeft ze naar mijn idee 2 regeldagen gehad waarbij ze soms na 1 of soms na 2 uur wilde drinken. Maandag en dinsdag een beetje in het ritme komen weer maar nu afgelopen nacht (en nu nog steeds) wil ze weer elke 2 uur. Zijn er mama's die dit herkennen? Ik heb ook het idee dat ze doordat ze zovaak komt in een soort cirkeltje blijft. Nog niet echt honger dus minder drinken en weer eerder trek.. Moet ik gewoon eens een voeding flink gaan rekken zodat ze weer echt honger heeft en dus ook goed drinkt?
Nee, echt aan toegeven! Je kindje groeit en heeft meer melk nodig. Door vaker je borsten het seintje te geven dat er melk gemaakt moet worden, gaat de boel dus een tandje hoger draaien. En dat is precies wat nodig is. Dus je kindje doet precies wat er moet gebeuren. En dat is ook zo makkelijk. Ze regelen het zelf. Jij hoeft er alleen maar in mee te gaan
Maar, is dat dan wel normaal zoveel regeldagen? Mn borsten staan al sinds maandag weer bol van de stuwing..
Mijn kindje heeft tot een week of 8 elke 2 uur voeding gekregen. Zo gek is dat toch niet? Ik zou er inderdaad wel in meegaan. Kan het trouwens niet zijn dat ze last heeft van maagzuur en daarom vaker komt? Deed mijn dochtertje wel maar die had ook heftige reflux bleek achteraf.
Ohh echt? Nou tot zaterdag kwam ze elke 3 a 4 uur en dat hebben mijn 2 oudsten ook gedaan. Ik wist niet beter dan dat babys dat doen behalve dan de eerste week, dan vaker Eigenlijk heel nornaal dus. Sinds ik dit topic heb geopend komt ze ineens weer na 2.5 en 3 uur
Het kan natuurlijk verschillen hoor per kindje. Misschien was die van mij wel gewoon een vreetzakje haha. Ik zou mij er niet te druk om maken! Nog gefeliciteerd trouwens met de geboorte.
Ik zie dat het er een beetje raar staat maar ik bedoelde dus dat 2 uur ook gewoon normaal is. Nou dat stelt me alweer wat gerust.. wordt er dan toch weer onzeker van merk ik. Bang dat ik de signalen niet goed oppik. Heeft ze wel echt honger of is er iets anders? Etc. Dankjewel voor je reactie en felicitatie
Die signalen die zijn in het begin best lastig. Maar bedenk ook, borstvoeding geven is zoveel meer dan alleen voeden. Het is warmte, geborgenheid, veiligheid, bij mama zijn. Sommige kindjes willen zeker in het begin gewoon graag bij mama zijn. En net als grote mensen, heb je de snackers en de tankers. Sommige kindjes drinken graag vaker kleine slokjes, anderen drinken hun buikje heel vol en komen dus wat minder vaak voor een voeding.
Mijn meisje is bijna 3 maanden en komt overdag nog regelmatig na 2 u. Dus ik zou er gewoon in mee gaan. Rekken is nooit goed volgens mij.
Wat is het toch fijn om hier even te kunnen ventileren. Jullie stellen mij enorm gerust. Ik moet gewoon niet teveel en te snel willen.. Dankjullie wel!
Minimaal 8 tot 12 voedingen per dag is heel normaal en zelfs wenselijk. Zal nog ff twee mooie artikeltjes toevoegen. https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/268-wat-is-voeden-op-verzoek https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/269-waarom-vaak-voeden-belangrijk-is Hier een dochter van 6 weken die overdag om de ongeveer 1,5 a 2 uur drinkt. Maar snachts laat ze er soms 6 uur tussen. Van de week zelfs 7 uur. (Helaas is zoon ziek en werd die nacht drie keer wakker, dus nog geen slaap voor mij). Ik zou er lekker aan toegeven. Rekken word je allebei niet vrolijk van en is nergens voor nodig.