Jeukende boobies na voeden

Discussion in 'Borstvoeding' started by Mutsefruts88, Jan 18, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Heb de laatste tijd zo'n ontzettende jeuk na het voeden (of kolven). Het begon in eerste instantie alleen na het kolven op het werk. Nu is het dus ook na zo'n beetje elke voeding. Het begint ondertussen wel vervelend te worden, vooral op het werk. Kan moeilijk steeds ongegeneerd gaan zitten krabben :p

Herkent iemand dit? En vooral, wat doe je er tegen?

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Zijn het echt je borsten of je tepels? Ik zou even (laten) uitsluiten of het geen spruw is.

Ik herken het niet. Als het spruw is, is dat goed te behandelen. Je moet dan zowel jezelf als je kindje behandelen.

3. Mutsefruts88

Echt de borst idd. Tepels geen last van. Het doet ook helemaal geen pijn. Herken ook niks van de symptomen van spruw. Alleen die ellendige jeuk. Heb het tijdens m'n zwangerschap ook zo erg gehad (en nee, ik ben nu alles behalve zwanger :roflmao:).
    Misschien is het dan wel gewoon zo iets simpels als een hormonaal dingetje.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik herken het, ik dacht dat het kwam door oprekken van de huid. Ik heb ook spruw gehad, maar dat zit echt bij de tepel. Ik ben gaan smeren met borstencreme geloof ik, weet het merk even niet meer, wordt tijdens de zwangerschap gebruikt voor groeiende buik en borsten. Dat verlichte wel iets! Zeker zo rond periodes van regeldagen etc was het erg.
    En na een tijdje was het gewoon over...

5. Mutsefruts88

Ik zat ook een beetje in de richting van rekken en krimpen (door het leegdrinken) te denken.
    Heb nog allerlei smeerseltjes staan, dus die ga ik maar weer uit de kast trekken.
    Goed vooruitzicht dat het weer over gaat :)

Share This Page