Bij mijn zoontje wilde ik heel graag borstvoeding geven. Dit lukte ook en was helemaal blij. Ben wel na een week gaan kolven omdat het zo zeer deed, zelfs met tepelhoedje. Alleen bleek mijn lichaam al mijn energie en voedingsstoffen in mijn borstvoeding te stoppen. Gevolg was dat mijn zoontje groeide als kool en ik binnen 10 dagen onder startgewicht zat. Daarna in overleg met vk af gaan bouwen, omdat het lichamelijk gewoon niet ging. (Ik heb geen vet op mn lijf en dus geen reserve om het op te vangen helaas) Nadat ik was gestopt ging het met mij weer veel beter en kwam ook weer iets aan. Zoontje deed het ook prima op de fles, dus prima. Nu weer pril zwanger en wil zeker weer borstvoeding proberen. Ben alleen zo bang voor een herhaling van de vorige keer. Hebben jullie tips wat ik kan doen, evt nu al mee kan gaan beginnen? Nu al vet kweken heeft geen zin, ik kan alles eten zonder een gram aan te komen helaas. Weeg nu 61,5 kg bij een lengte van 185 cm De vorige keer ben ik volle producten gaan eten. Veel (rood) vlees en ook bij iedere voeding goed eten en drinken.
Toch nu ook al wel proberen om meer te eten, volle melkproducten. Misschien lijkt het alsof je niets aankomt komt, maar iedere gram extra is mooi meegenomen. Goede vetten zoals avocado. Je brood dubbel beleggen, roomboter. Smoothies met volle yoghurt en zo. Nu alvast consult vragen bij diëtiste, haar advies vragen wat je kan aanpassen in je voedingsschema. Misschien dat je energieverrijkte drankjes kan nemen na de bevalling, bijv nutridrink. Hier zitten extra veel calorieën in.
Heb je vorige keer ook meer en vaker gegeten tijdens de bv? Want bv vraagt van elke mama heel veel calorieën. Misschien afspreken met een diëtist inderdaad?
Ja heb absoluut meer gegeten. Probeerde tussendoor ook vaker te eten. En tijdens iedere keer voeden ook wat eten, dit was dus echt extra. En dronk bijv volle melk ipv een glas water. Dietist is wel een goeie! Als de echo goed is gaan we daar maar eens afspraak maken
Ik zou ook je schildklier laten checken, door de zwangerschap wil die nog wel eens op hol slaan. En dan kan je eten wat je wilt maar schiet t niet op
Heel veel eten en drinken. Gezonde vetten. Avocado, noten etc. Volle producten. Ik eet gemiddeld 4000 kcal en ben dus helaas de hele dag met voeding bezig en op die manier kan ik enigszins op gewicht blijven. Na ongeveer negen maanden wordt het wel beter.
Ik at ook veel noten, avocado, tapenades en olijven etc. Ik at ivm kma van beide kinderen geen koemelk-producten (ook geen soja en geen kippenei), dus bv volle yoghurt en roomboter kon ik niet eten. Bij mij stopte het afvallen precies op ‘t juiste gewicht, ik kon op 50kg blijven met flink eten. Vanaf dat ze zelf meer bijvoeding kregen - met een maand of 9 - kon ik weer normaler eten.