Hoi meiden, k heb een vraagje, ben nu zoals jullie zien 7 weken zwanger, maar wat moet ik allemaal gaan regelen?? Ik heb morgen mijn eerste echo en dan pas hoor ik of ik naar een verloskundige mag of verder zal gaan in het ziekenhuis. Maar ik neem aan dat ik al kraamzorg moet gaan regelen, maar waar moet ik allemaal nog meer aan gaan denken?? Wie kan mij opweg helpen??
Ik heb in de eerste weken inderdaad kraamzorg aangevraagd en opgegeven voor het kinderdagverblijf. Verder voornamelijk proberen te genieten
moeders voor moeders (kan je aanmelden kleine moeite en krijg je leuk cadeau ) kraamzorg kinderdagverblijf als kindje daarheen zal gaan want zijn wachtlijsten tegenwoordig niet normaal. verder is nog erg vroeg om andere dingen te hoeven regelen. succes meid gefeliciteerd nog trouwens liefs,
kraamzorg is het belangrijkste. de rest moet je regelen als je verder bent of bevallen bent volgens mij. ik heb verder niet zoveel geregeld eigenlijk. het kraampakket heb ik net opgehaald. intake kraamphulp heb ik gehad. straks met 37 weken kraambed regelen. en als het geboren is aanmelden bij ziekenfonds en gemeentehuis. en begrafenisverzekering als je die hebt. verder weet ik het ook eigenlijk niet. we zien het wel als het zover is wat er nog meer te regelen valt ahahaha en gefeliciteerd he liefs
Allereerst gefeliciteerd meid! Kraamzorg zou ik regelen Kinderdagverblijf of kinderopvang Moeders voor Moeders En lekker alle babypakketen aanvragen En tijdschiften zoals Kinderen, Zwanger, mamma, vivamama etc gaan lezen....is lekker leesvoer namelijk
Bedankt voor jullie reacties!! ben gister braaf begonnen met urine te sparen voor moeders voor moeders!! Kon het natuurlijk niet maken dit niet te doen!! Zijn idd druk bezig met het zoeken naar een gastouder, aangezien wij allebij onregelmatig werken en een kinderdagverblijf helaas nog niet om half 7 open is!! Maar ik ga nu idd eerst genieten van dit bijzondere gebeuren!! Dames alsnog erg bedankt voor jullie reacties!!
En als je niet getrouwd bent is het handig om je vriend het kind te laten erkennen voor het geboren is. Wij hebben het zelf gedaan toen de eerste echo goed was met 11 weken. We wilden namelijk dat mijn vriend wel als vader bekend zou staan, mocht er daarna nog iets gebeuren.
ik heb met alles gewacht totdat ik 12wkn was. maar ik vond overstappen nr n duurdere verzekering ook belangrijk. zodat je van alles beter vergoed krijgt zoals extra kraamzorg etc. praat met je verzekeraar dus!gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!! Kraamzorg moest bij mij voor de 16e week. Moeder voor Moeder: je kunt je opgeven tot week 11. Kinderopvang: ligt eraan waar je woont, in grotere steden vaak enorme wachtlijsten, bij ons kan 'ie min of meer zo terecht, dus even navragen. Bij een bezoek aan de verloskundige krijg je ook heel veel info en kun je ook al je vragen stellen.
Als eerste: gefeliciteerd!!!! Oh ja, erkennen, zou ik bijna zelf nog vergeten . Gaan we na de volgende controle met 14 weken doen. Ik heb me na de echo met 10+4 weken ingeschreven voor de kraamzorg en de kinderopvang opgebeld om de nieuwe datum door te geven (stond er nog ingeschreven van de miskraam)