Wie is er zwanger geworden zonder er iets (alcohol) voor te laten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nikaatje, 31 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Het onderwerp zegt het al...ik ben benieuwd naar de verhalen van mensen die gewoon op een natuurlijke en ontspannen manier zwanger zijn geworden, dus zonder te temperaturen, alles te laten staan (lees: wijntjes) etc.

Ik weet wel dat bijvoorbeeld alcoholgebruik erg wordt afgeraden, omdat het zelfs al invloed kan hebben op de vruchtbaarheid. Aan de andere kant denk ik dat het juist ook kan helpen als je lekker je leven blijft leven, omdat het zwanger worden anders iets te "groot" en krampachtig gaat worden.

2. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Wij! Bij alle kindjes en zwangerschappen!

Eerste wist ik niet eens dat ik zwanger was en ik ging gewoon nog lekker op vakantie en stappen met een vriendin mét alcohol en sigaretten, alleen ik vond de alcohol niet meer smaken dus minderde daar wel in.

Bij mijn zoontje wisten we wel dat we zwanger wilden worden, maar niet te gespannen over doen, was ook in 1x raak trouwens.

Nu dronk ik al bijna niet meer dus deze telt niet mee denk ik ;)

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja hoor, ik was direct zwanger zonder er iets voor te laten. temperaturen en alcohol laten staan hadden wij pas gedaan als het na een tijdje nog niet was gelukt.

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik heb wel de sigaretten laten liggen en foliumzuur geslikt maar verder hadden we afgesproken dat we er niet op zouden letten.
    en weet zelfs wanneer de kleine verwekt is, hadden die week 1x sex en hebben er toen wel werk van gemaakt. die slaap kamer deur bleef wel een paar uur dicht en hadden heeel veel lol dus ik denk dat dat zeker geholpen heeft. en was na 7 maanden raak.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb nooit getemperatuurd, wel foliumzuur geslikt (beide keren). Verder normaal gedronken, wat voor de 1e zw wat meer was dan voor de 2e.
    Het kan dus! Beide keren in ronde 2 zwanger (en dat voor een 35+er :D).

O ja bij de 2e was ik al wel gestopt met m'n normale astma-medicatie, vervangen door wat-wel-mag-in-de-zwangerschap. Bij de eerste gebruikte ik het nog, ben pas gestopt na de posi-test en een telefoontje met de HA hierover.

6. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ook ik zwanger zonder er iets voor te laten, maar ik dronk al een paar maanden zo goed als geen alcohol meer, omdat ik aan het afvallen was - heel af en toe bij een dineetje een wijntje. Het grappige is dat ik op de verjaardag van mijn vriend normaal aan het einde van de avond alleen drink (krijg het altijd zo warm van hapjes serveren en soms mist er iemand de trein die ik dan nog weg kan brengen etc.) en nu had ik daar geen trek in. Ik zag er niets in, maar als ik eraan terugdenk.... ;)

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik denk dat ontspannen zijn en lekker sexen zonder er teveel aan te denken zeker helpt. Ties is verwekt toen we allebei ladderzat waren :D

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Hier twee maal in een keer raak zonder ergens op te letten. Wel sex gehad toen ik meende mijn eisprong te voelen. Roken doe ik al jaren niet meer, biertjes & wijntjes drinken daarentegen weer wel :D (nu natuurlijk niet)

Overigens wel foliumzuur geslikt bij de eerste, bij de tweede pas nadat ik wist dat ik zwanger was (had niet verwacht dat het weer in een ronde raak zou zijn).

Weet niet wat ik zou hebben gedaan als het na een geruime tijd nog niet was gelukt eigenlijk.

LoL @ Marieke :D

9. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik heb er ook niks voor hoeven te doen. Ik was gestopt met de pil en na een maand was ik zwanger. Bij de volgende ga ik precies hetzelfde doen en pas als het na maanden niet lukt, dan ga ik miscchien wat dingen laten staan en temperaturen enz.

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hier nog 1. Ik heb geen ovulatietesten gebruikt en niet getempt. Ik heb gewoon nog gedronken, door de weeks meestal 1 wijntje bij het koken/eten, soms 2, en in het weekend wat meer. Roken deed ik al niet, dus uiteraard ook nu niet gedaan. Rond de eisprong had ik sowieso al veel meer zin in sex, dus dat kwam goed uit. Nu ben ik dus 6w+1d zwanger in ronde 9 :D.

11. Hier 1 die geeneens de anti-conceptie hoefde te laten ;) .
    Ben door de nuva-ring heen zwanger geworden...
    Mooiste ongelukje ooit :D !

12. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb ook niets gelaten, hoor! Was wel begonnen met foliumzuur toen ik stopte met de pil, natuurlijk, ik hield mijn cyclus wel bij voor mezelf (zodat ik zou weten als ik over tijd zou zijn), en roken was ik ruim een jaar tevoren al mee gestopt, maar achteraf gezien ben ik zelfs nog behoorlijk beschonken geweest toen ik al zwanger was :) (2 dagen voor mijn positieve test).
    Wij wilden er idd ook nog geen 'gedoe' van maken voordat we het een poosje op de bonnefooi hadden geprobeerd, maar dat had ook te maken met een kans(je) dat ik onvruchtbaar zou blijken - als het na een jaar nog niet was gelukt, zouden we eens gaan denken over temperaturen etc.

Ik denk overigens niet dat het uitmaakt of je ontspannen bent of niet, of dat je er wel of niet aan denkt als je gaat sexen (was het maar zo makkelijk;) ).
    Het is maar net waar je je zelf prettig bij voelt, dus als je gelijk al vanaf het begin wilt temperaturen: lekker doen! En zo niet, dan niet :D

13. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ook ik ben zwanger geworden zonder er iets voor te laten !

ging gewoon nog lekker feesten en alles

14. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hai

hier ook niets voor gelaten
    was nog niet eens ezig met zwanger worden want wilde beiden eerst een vast contract
    maar na een wilde nacht en veel aloholµ
    en een noodpil die niet werkte;)

ik zou mijn kleine man nooit meer willen missen
    (is nu 7weken oud)

xxx

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nou tot aan mn test heb ik wel een wijntje gedronken ja, maar toen ik wist dat ik zwanger was helemaal niet meer.

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier ook vrij "gemakkelijk" zwanger geraakt. 3 maanden van de pil af, 2e cyclusronde was het al raak. Toen vond ik het heel lang duren, maar achteraf was het natuurlijk best wel heel snel! Ik heb alleen foliumzuur al geslikt van te voren, en verder gewoon alles blijven doen. Ik heb inderdaad ook nog alcohol gehad vlak voor mijn positieve test. Ach ja, Julia is er niet slechter op geworden volgens mij ;)

17. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    2,5 Jaar lang lukte het niet. Het was niet zo dat we er iedere maand op gericht waren, maar ik stopte gewoon met de antoconceptie met het idee: we zien wel.

Een paar maanden terug zaten we er best mee dat er nog steeds niets gebeurd was. Dus zou mijn vriend naar de huisarts gaan om een test te laten uitvoeren. Maar op vakantie, tijdens vele wijntjes, sterke drank en sigaretten, opeens zwanger geworden!

Het kan dus wel ! :p

18. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Eind maart gestopt met de pil, zware roker, gezellige drinker, geen extra vitamines en foliumzuur ofzo.. Ik aan de medicijnen en mijn vriend ook chronisch.. En eind april positief getest.
    Niet eens een normale cyclus gehad, gewoon meteen raak.
    Het zegt naar mijn mening dus allemaal niets..

19. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Wij hadden zoiets van we zien wel hoe het gaat...

Voelde eisprong op vrijdagavond en die periode ook gevreeen maar ABSOLUUT niet gedacht dat het in een keer raak zou zijn.

Ik ben die zondag met de meiden nog uitgeweest en had echt te veel gedronken.
    Rook gelukkig niet!
    En was wel met foliumzuur begonnen op het moment dat we tegen elkaar zeiden we kijken wel....

Kleine twee weken later had ik een super positeive test (-: (-:

20. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!

Wij zijn nu een klein jaartje "bezig", zogenaamd niet serieus (ondertussen hebben we ook een grote verhuizing compleet met verbouwing achter de rug, druk met werk, veel feestjes etc.) , maar het is elke maand toch weer een teleurstelling. Ik twijfel dus nu tussen óf een paar maanden serieus en als het dan niet lukt de medische malle molen in óf gewoon juist een paar maanden relaxt en er niet mee bezig (proberen te) zijn...

Deel Deze Pagina