Eerste kinderfeestje speurtocht?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mylittlepony, 23 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mylittlepony

Mylittlepony Actief lid

9 jan 2019
    104
    52
    28
    Vrouw
    Mijn zoontje word deze week alweer 5 en dus is het tijd voor een eerste kinderfeestje!

Ik heb al een beetje gekeken en het leek me leuk om een speurtocht te doen. Mits het weer het toelaat natuurlijk..

Maar goed nu de uitwerking natuurlijk hebben jullie leuke tips voor (makkelijke) opdrachten en eventueel ideetjes als het weer tegenzit?
    Of hele andere ideeën zijn ook welkom! Het gaat om 4 jongetjes van 4/5 jaar

2. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Als er veel speeltuintjes in de buurt zijn elke keer een foto geven van speeltuin en daarheen gaan. Lekker spelen. Drinken en lekkers mee. Succes gegarandeerd

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Wij hebben vorig jaar ons eerste feestje gegeven en het plan voor het tweede feestje ligt ook klaar.

Wij hadden het feestje op woensdag en namen de kinderen mee naar huis om daar pannenkoeken te eten.

Na het eten met de dobbelsteen rollen om het cadeau uit te pakken.

Daarna iedereen naar de wc want we gingen naar het bos. Mijn man liep voor ons uit en zetten de spellen klaar en wij volgde de gekleurde touwtjes die we smorgens hadden opgehangen. (Gelijk meenemen)
    Bij elk spel (thema piraat) konden ze een foto verdienen.
    Spellen
    - Blik gooien (bommen)
    - Werpen pittenzakken gooien op de piraten onderdelen.
    - Evenwicht iedereen moest over een boomstam lopen, viel je er af moest je opnieuw, je mocht elkaar wel helpen.
    - spekhappen
    - puzzelen.

Alle foto's samen vormde het eind plekje. Daar lag een schatkist verstopt onder de blaadjes. Daar zaten gouden stenen in (stenen goud gespoten), piraten mutsen, gouden munten (chocolade)

Toen gingen we naar huis met de schat en kregen ze wat lekkers en drinken.
    Ik had katoenen tasjes die ze hebben versierd met textiel stiften.

Toen ze klaar waren kwamen de ouders ze alweer ophalen. (15.30)

Dit jaar ongeveer gelijk alleen dan met een dino thema.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik heb van de week een speurtocht bij Suus kinderfeestjes gekocht voor het feestje van m’n zoon.
    Vorig jaar ook eentje daar gekocht voor feestje van m’n dochter.
    Echt super! Filmpjes erbij, spelletjes, etc rondom een thema.

Mylittlepony vindt dit leuk.
  5. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Onze eerste speurtocht was helft met groot krijt (en begeleider uiteraard) naar buiten. Pijlen tekenen en opdrachten verzinnen. Andere helft later laten starten en dan speeltuin als wissel punt. Groot succes en super simpel

6. Mylittlepony

Mylittlepony Actief lid

9 jan 2019
    104
    52
    28
    Vrouw
    We hebben 1 grote speeltuin en hier verder op zit een kleintje, maar dat kun je niet echt een speeltuin noemen.. het idee is wel leuk!

7. Mylittlepony

Mylittlepony Actief lid

9 jan 2019
    104
    52
    28
    Vrouw
    Dankjewel voor je uitgebreide uitleg! Hier ga ik zeker wat tips van overnemen!

owly vindt dit leuk.
  8. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Wij hadden thema piraat. Kindjes kwamen verkleed als ze wilden.
    Allerlei simpele spelletjes gedaan als snoephappen (met snoephaaien), ezeltje prik werd ooglapje op een piraat doen, ballonnen trappen iets met bommetjes etc.
    En natuurlijk een speurtocht naar de schat (die uiteindelijk in onze eigen achtertuin lag nadat ze al een paar speeltuintjes voorbij gelopen waren.) Wij hadden een schatkaart getekend met zo'n verbrand randje er aan en wat vergeeld gemaakt met koffievlekken.
    Oh en niet te vergeten de piratenmaaltijd met een berg friet en snackjes op het plastic wegwerp tafelkleed!

Mylittlepony en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. Whoopy

Whoopy Actief lid

7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Bij het eerste kinderfeestje van onze kinderen deden wij ook altijd een speurtocht.
    Ik maakte van tevoren foto's op de route en heb die uitgeprint.
    Door de plaatjes op de foto's te zoeken, wisten ze waar ze heen moesten.
    ( als je dit plaatje ziet, ga dan rechts, of ga de kant op waar je dit plaatje ziet).
    Vervolgens kregen ze er dan een vraag bij ( hoeveel bomen staan hier op een rij? wat staat er op dit huis?).
    Met elk groepje ging uiteraard wel een volwassene mee.

Eigenlijk erg simpel, maar het was altijd een enorm succes!

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    Ik zou met jongens het niet thuis willen vieren;)
    Iets anders leuks zoals misschien monkey town oid

Bij ons hebben ze in de buurt een soort legerbasis waar ze speciaal kinderfeestjes geven echt heel leuk

11. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Geen ideeen maar ik weet nog steeds dat mijn eerste feestje een speurtocht was en dat is 30 jaar geleden dus heeft indruk gemaakt!

12. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Ha ha het piratenfeestje wat ik hierboven beschreef, was ook het eerste en tevens laatste feestje thuis. Zoon nr 2 had zijn 1e feestje al buiten de deur:D

13. Mylittlepony

Mylittlepony Actief lid

9 jan 2019
    104
    52
    28
    Vrouw
    Ik heb ook al gekeken voor feestjes buiten huis, maar meeste is allemaal 30-45 minuten rijden en ballorig gaan we al regelmatig heen.Dan ren ik alleen maar heen en weer dus dat zou met makkelijkheid niet veel uitmaken als met thuis. Alleen dan geen troep maar ach :rolleyes:
    Wat ik heb verzonnen ook qua tips van jullie;

Optie 1;
    Op een zeiltje patatjes, snacks saus eten
    Daarna koekjes/donuts versieren.
    Grabbelton maken
    Spelletjes zoals koekhappen/ballon scheren? Etc etc (dus gewoon binnen)

Optie 2;
    Pannekoeken versieren met smarties chocolade slagroom aardbeien enz.
    Naar buiten --> opdrachten nav fotokaarten aan bomen opdrachten maken (zoals hierboven al een paar tips spelletjes) en bij de laatste opdracht hang ik 4 scheppen op zodat ze zelf de schat kunnen opgraven. Die verstop ik dan in de tuin dat lijkt me het makkelijkst.
    De schatkist vul ik met muntjes/speelgoedjes & chocolade eitjes of iets in die zin.

Oke ik ben nogal (zacht uitgedrukt) een twijfelkont :rolleyes:;) welke idee vinden jullie het leukst? Ik zou toch al een beetje met de voorbereidingen moeten starten :D

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik vind optie 2 het leukste maar zou optie 1 achter de hand houden ivm weersomstandigheden.
    En bij optie 1 spelletjes als spijkerpoepen en ezeltje prik toevoegen, kunnen beide makkelijk thuis binnen gespeelt worden. Is alleen patat + snacks en donuts/koekjes versieren niet wat veel? Niet dat je straks spugende kinderen hebt door het vele eten. Zou dan eerder iets leuks verzieren/knutselen in het thema van het feestje of een foto lijstje laten versieren en dan een groepsfoto op het feestje maken, die thuis uitprinten en erin doen om mee naar huis te geven.

Mylittlepony en Whoopy vinden dit leuk.
  15. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Hier een keer een foto speurtocht gemaakt. Elke keer iets herkenbaar geknipt en dan aanwijzing erbij. We kwamen uit bij de plaatselijke ijssalon. Ijsje gegeten en weer terug. Bij beide kids een groot succes.
    Denk dat speurtocht op zich klein half uur was, in totaal een uurtje weg geweest.

Indire en Mylittlepony vinden dit leuk.
  16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Optie 2 bij droog weer en optie 1 wanneer het weer het niet toe laat om het buiten te doen. Eventueel kun je ook kijken bij Lobbes om wat te knutselen

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Niet te moeilijk doen, het zijn kleuters. Alleen het feit al dat er slingers hangen, er wat lekkers is en een paar vriendjes om mee te spelen maakt het al tot een feestje.
    Hier taart gegeten, verven (op keramiek) en daarna hebben ze een spelletje gedaan en met Duplo gespeeld. Ze hebben zich prima vermaakt en ze hebben het allemaal leuk gevonden.

Indire vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina