Even met handen in het haar. Zoontje 15 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Doeline, 30 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    mijn zoontje word sinds zondag een half uur tot een uur nadat ik hem in bed leg huilen wakker. Eerste paar nachten naar hem toe geweest. Extra melk gegeven kijken of het geen vieze luier is. Maar hij word daar alleen maar hysterischer van. Gisteren en net was het ook raak hem laten liggen huilen. Pas na een half uur stopt hij. Maar het doet mij zoveel pijn dat ik hem laat huilen. Herkent iemand dit? Is het een face of? Probeert hij ons uit of is er echt iets aan de hand?

2. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Het is een fase...een hele moeilijke, maar als hij voorheen altijd goed geslapen en zelfs doorgeslapen heegt pakt hij dit straks wel weer op. Voor nu heeft hij wat extra nodig. Misschien doorkomende kiezen? Fase van scheidingsangst etc
    Dus misschien behoefte aan nabijheid van mama of papa.

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.278
    113
    Misschien verlatingsangst of een (nare) droom.
    Mijn zoontje (nu 14 maanden) heeft dit ook een weekje of zo gehad. Hij was dan niet echt wakker. Ik haalde hem uit bed, even op schoot. Hij bleef dan wel huilen en draaien maar liever op schoot huilen dan alleen in zijn bedje. Na een tijdje werd hij dan rustiger en kon ik hem in zijn bedje leggen.

Het is een fase :)

MaMa vindt dit leuk.
  4. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Ik druk hem ook tegen mij aan en dan lekker wiegen in de schommelstoel. Maar zodra ik hem terug leg krijst hij nog harder :( hij heeft inderdaad altijd door geslapen. Overdag slaapt hij wel heel makkelijk

5. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Word hij nog bozer als je hem vastpakt? Dan zouden het nachtangsten kunnen zijn. Mijn zoontje van 16 maanden heeft die ook zo nu en dan. Ik probeer hem dan een beetje te troosten door voor hem te zingen, want van aanrakingen word hij alleen maar bozer. Vaak is het na een half uurtje wel klaar. Niet leuk inderdaad, maar hoort er bij :(

Oceanna vindt dit leuk.
  6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Kan verlatingsangst zijn en wij hebben dit ook gehad bij het allerlaatste kiesje dat doorkwam.
    Hij was ontroostbaar, terwijl de rest van de kiesjes er gewoon opeens zaten zonder dat wr iets aan hem gemerkt hebben.
    Heb hem toen bij mij in bed genomen en wat gekroelt...toen hij begon te praten en spelen heb ik hem een zetpilletje gegeven en weer in zijn bedje gelegd. Toen sliep hij gewoon weer verder.

7. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Misschien dorst of honger... zal even een groeiproces zijn.
    Hier neem ik haar op schoot. Zeg niks, zo zitten we even. Soms wil ze wat drinken en dan kan ik haar neerleggen. Soms brult ze en wil ze even in bed samen knuffelen. Na een uurtje is ze daar klaar mee en kan ze slapen in haar eigen bed.

8. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Misschien tandjes of kiezen die (bijna) door komen. 15 maanden is bij allebei mijn kinderen een pittige tijd geweest. Niet 's avonds maar overdag. Heel de tijd bij je willen zijn, prikjes gehad, tandjes en sprongetje.

9. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde sinds een week nu. Ene avond gaat het goed en de andere avond kun je de klok erop zetten.
    Half 9 a 9uur begint het feest.
    Erheen en troosten, wat eigenlijk niet echt lukt, weer weggaan en kind nog meer overstuur.
    Laten huilen hebben we ook gedaan maar gaat echt door merg en been. Dacht echt dat ze zou gaan overgeven.

We hebben lampje aan gelaten, uitgedaan, deur open, deur dicht, muziekje aan, muziekje uit. In bed troosten, eruit halen en troosten. Knuffels weggezet die schaduwen kunnen geven.. Etc etc etc.
    En zodra je met haar haar kamer afloopt is het goed. Maar oh wee als je de babykamer inloopt weer dikke paniek. Alleen onze slaapkamer is goed.
    Als ze een avond heeft dat ze wakker wordt zijn we echt uren bezig met haar.
    Altijd super goed geslapen. Altijd in haar eigen bed en altijd doorgeslapen.
    Wij weten het ook niet meer...

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Hebben wij ook gehad, 1 nachtje ala tenzij t echt rampenfonds is, doorgaans na de tweede nacht bonje leg ik t matras maar gewoon vast neer op dr kamer en dan ga ik er maar gewoon bij liggen. Meestal duren die fases hier een dag of 4, ik kies de makkelijkste weg dan maar en slaap op haar kamer. Je wordt dan wel gebombardeerd met knuffeltjes en spenen maar goed uiteindelijk slapen we dan wel nog steeds meer dan dat ik dat niet doe en is zij alsnog dr kamer niet afgekomen.

Hetgene wat bij haar soms opvalt is dat ze huilt (en dan zitten we ff te dubben wat voor huiltje t is), je komt dr kamer in en t is feest of met dikke tranen "uit!" en dan is t goed en t wordt moord en brand als je naar de deur gaat en t is ineens accuut over als je buiten staat. In principe komt ze in de "nacht" nooit dr kamer uit, niet dat zij dr misbruik van gemaakt heeft, maar mama was daar vroeger wel een ster in dus ze weet nu niet beter als dat we alles in haar kamer doen als t "nacht" is. Ik laat liever vieren dan dat ik aan moet trekken. Alleen met oud en nieuw of hap bezoek is ze tot nu toe uit dr kamer gekomen.

We hebben hier alle variaties inmiddels gehad en was dr een keer een uitprobeerfase tussen heeft ze mazzel gehadals we er in trappen een andere keer hoor je wel dat er helemaal niks is (en dan hoor je dr even later mopperen).

11. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Ooh zoontje lief krijgt ook nog hoek tanden en kiezen tegelijk zoo zielig! Eten wilt hij niet meer. Ik probeer alles tegen de pijn. Heeft ook ene spuit luier na de ander. Kan niet wachten tot ze door zijn.

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Hier werkte dentinox een beetje, alles koeler geven dan normaal. Ik pakte rustig flesmelk als ze zo was (kreeg hier tm 14 mnd nog flesmelk ivm lactose hoeveelheden) en maakte m wat minder warm, net voldoende om op te kunnen lossen en dan had ze voor mn gevoel toch wat binnen. Yoghurt/danoontje/griekse yoghurt lukte vaak wel, koel water, lichte siroop, appel of perensap uit de koelkast. Ik gooide alles op in elk geval vocht en de rest kwam dan wel.

Omdat dochter hier met pijn niets heeft aan paracetamol, heb ik helaas ook, heeft zij ibuprofen voorgeschreven gekregen door de arts. Het helpt wel, maar het is wel tuig van de bovenste plank met risico van maagbloedingen enzo. Het is vrij verkrijgbaar dat weet ik ook (huisartsen en apothekers hebben daar heel wat bezwaren tegen en terecht als je t mij vraagt) maar wees alsjeblieft voorzichtig met dat spul en als t enigzins mogelijk is ontwijk t. Hier gaat t soms echt niet anders, maar blij ben ik er echt niet mee zelfs al zijn t halve doseringen van hetgeen ze eigenlijk zou mogen en was de laatste keer dat we t nodig hadden ergens in maart ofzo. Dat spul mag wat mij betreft echt wat meer waarschuwing hebben en al helemaal geen reclamespotjes.

Deel Deze Pagina