gedoe met slapen overdag en geen melk meer drinken.ong 1 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door diaan1982, 27 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    #1 diaan1982, 27 jul 2011
    Laatst bewerkt: 27 jul 2011
    hoi,
    hebben jullie ook rond de 1 jaar gedoe gehad met slapen overdag,en met het melk drinken.
    Hij wil nu al een dag of 4 geen melk meer,of pap of yogi of combi ervan.
    wel kaas op brood en yogurt na brood en warm eten.
    Is dit voldoende.
    )toetsenbord doet beetje raar ,kan geen vraagtekens enz vinden)
    En hij is niet moe te krijgen,normaal sliep hij nog rond 11uur,maar ik kreeg hem met geen stok het bed in.
    krijsen niet normaal,2 maal geprobeerd.
    wel goed te pas uit bed trouwens.
    om 13.15 dacht ik ja nu is het wel goed,ging wrijven in oogjes enz,was al va 8uur wakker.
    weer huilen!
    ik erbij blijven helpt niet,zingen helpt niet, aaien helpt niet.
    IK dacht zoek het maar eventjes uit,ik hou 5 minuten aan dan haal ik hem weer op.
    net toen ik naar boven wou lopen was hij ineens stil:)

pfff wat moet ik er nu mee,is hij toe aan 1 slaapje overdag^?.
    of was hij net overprikkeld? maarja eerder wou hij ook niet slapen.
    vind het wel een beetje moeilijk hoor,hou niet van laten huilen.
    wie heeft dit nog meer en wat hebben jullie gedaan?

2. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Mijn dochter wil ik ook geen melk meer... we zijn nu begonnen met optimel, dat vond ze erg lekker, maar de laatste paar dagen wil ze dat ook niet meer. Dus gaan we weer wat anders zoeken.

In principe hoort een kindje van die leeftijd ongeveer 300cc zuivel binnen te krijgen per dag. Mijn dochter heeft soms een dag dat ze daar niet aan komt, maar dat is ook niet zo erg. Als ze overal maar genoeg calcium binnenkrijgen.

Inderdaad yoghurt of danoontje of andere zuivelproducten is ook prima.

Qua slapen...het zou een sprongetje kunnen zijn of misschien is zijn ritme aan het veranderen. Eva slaapt nu langer 's ochtends (helemaal niet erg!!) en gaat naar 1 keer per dag. Je kan ook kijken of hij ergens heel actief van wordt (bepaalde voeding) of iets. Heel druk zijn kan ook een teken zijn van moe zijn trouwens.

3. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Milan sliep rond 9 maanden al 1 keer per dag, op het moment is hij ook niet gek op melk, lust wel milk&fruit. Blijven proberen!

4. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Volgens mij hoeven ze maar iets van 300 ml zuivel op deze leeftijd, dus dan zou ik gewoon een keer extra yoghurt geven. Wel belangrijk om de extra vitamine D te geven.

Iemand had het hier over Optimel, dat is overigens heel slecht voor kindjes vanwege de Aspartaam die erin zit.

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier hetzelfde rond die tijd gehad wat eten betreft. We gaven wat extra yoghurt. En als dat niet ging dan deed ik eerst yoghurt in een bakje en daarna het fruit er bovenop zodat uk het wel gewoon at. Wat je ook zou kunnen proberen is zelf optimel na te bootsen door yoghurt te mixen met fruit dat is hier ook altijd een groot succes en altijd beter wat betreft toevoegingen.

6. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    bedankt voor de reacties.
    ja klopt in optimel zit aspartaam,daarom mixen wij de groeimelk,of gewone melk met een beetje yogi 20 ml ofzo.
    dat ging een hele tijd goed,wel 2 maanden ofzo.
    maar hij wil nu echt niet meer

hij heeft trouwens bijna 2,5 uur geslapen,en goed tepas geweest rond 19.30 weer naar bed gegaan

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb geen tips voor het melkprobleem maar wel voor je toetsenbord: even op Ctrl en Shift tegelijk drukken dan krijg je waarschijnlijk weer een vraagteken.

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn zoontje ging met 13 maanden ook naar 1 slaapje. Hij gaat nog steeds meestal om 12 uur naar bed. Soms wat eerder en soms wat later. Wat betreft melk drinken heb ik geen tips hier gaat de groeimelk er goed in.

Deel Deze Pagina