Wij hebben in beide badkamers een regendouche met een losse handdouche erbij. De handdouche gebruik ik alleen als ik even snel wil douchen zonder dat mijn haren nat worden en om bepaalde lichaamsdelen goed af te spoelen. De regendouche is juist ideaal om mijn haren (lange dikke bos) mee te wassen, de straal is harder dan die van menig handdouche in het buitenland. Overigens hebben wij ook een goede cv ketel, dat zal inderdaad een hoop schelen.
Wij hebben sinds een paar maanden een regendouche. Heerlijk douchen, prima straal en kan hem net zo heet draaien als ik wil. Ik ben altijd iemand van douchen met een harde straal geweest en daar mis ik nu niks van, ik vind de straal echt helemaal prima. Ik kan ook gewoon douchen zonder dat ik mijn haren nat maak.
Hier ook een regendouche en ik dacht al, je haren hoeven toch niet nat te worden? Gebeurt hier namelijk ook niet. Ik kan de douche ook een stuk kantelen. Wij hebben een handdouche erbij.
Man en kinderen gebruiken altijd de regendouche ik zelf alleen als ik lang uitgebreid ga douchen en voor het haren wassen. Anders zet ik hem op de handdouche. Ik was niet elke dag mijn haar en als ik mijn haar niet was dan wil ik het droog houden dus dan douche ik met de handdouche aan en een badmuts op. En als ik mijn haar wel was dan zet ik om uit te spoelen alsnog de handdouche aan omdat het voor mijn gevoel met de regendouche qua kracht van de straal te lang duurt om alles goed uit te spoelen.
Hier een regendouche en een losse handdouche en wij gebruiken enkel de regendouche. Heerlijk! Iedereen in huis gebruikt enkel die. Alleen als ik een kind even snel wil afspoelen bijv dan pak ik de handdouche
Hier kan ik niet in de douche zonder haar nat te maken als de regendouche aan staat. Het is een vrij grote kop en de douche cabine is nogal klein (schat 90x90). Ik zou niet weten hoe ik moet staan om mijn lichaam wel nat te maken maar mijn haren niet als dat ding aan staat.
Moet er wel bij zeggen dat de handdouche niet op een stang hangt bij ons dus dat je ook niet onder de handdouche kunt gaan staan. Ik vond dat zo lelijk staan. Snap je wat ik bedoel? Wij hebben gewoon 1 regendouche uit het plafond komen en een handdouche die ook gewoon bevestigd is op de plek waar die uit de muur komt. Bewuste keuze.
Precies dit. Ik krijg heus wel eens een spetter in m’n gezicht maar kan me prima afspoelen zonder haren nat te maken. Niet te lang want dan gaat m’n haar pluizen maar dat heeft niks met het type douche te maken
Ja inbouw idd maar wel zonder stang voor de handdouche. Bij ons kan je de handdouche dus niet aan een stang hangen en die verstellen om eronder te staan. Wacht ik zoek een foto even van internet
Wij douchen in bad (wel speciaal voor douchen ook gemaakt), en heb dus genoeg ruimte om mijn haar niet nat te laten worden. Onze regendouche is 30 cm breed ongeveer.
Hier hetzelfde denk ik, handdouche zit in een houder maar je kan die niet kantelen, dus moet hem echt vasthouden om te gebruiken. Zoiets hebben wij: https://www.x2o.nl/nl/badkamer/kranen/douchekranen/regendouchekits-zonder-douchekraan/olympic-300-regendouchekit-28952?channable=01e1377765625f736b7500323839353269&gclid=Cj0KCQiA-OeBBhDiARIsADyBcE5p4yAFLYbZRPkdJ1kK0_PHq0k61QCWui0p4MkV23fE0JomTifV0msaAkbuEALw_wcB
Ik ben alles behalve fan van de regendouche maar de dingen koud en spetters in gezicht herken ik dan weer absoluut niet. Als ik na het haren wassen de handdouche aanzet om mijn haar uit te spoelen krijg ik het juist koud omdat niet meer mijn hele lichaam bedekt word door warm water maar nog maar een stukje. En als ik recht onder de douche sta dan komt het water op mijn haren en druppelt het langs mijn haar naar beneden en niet recht in mijn gezicht. Ik moet echt omhoog kijken als ik mijn gezicht ook nat wil hebben.
Wij hebben ook een combi regen-gewone douchekop. Ik gebruik altijd de gewone, mijn man altijd de regendouche. Ik vind het inderdaad niet prettig dat de straal van boven komt ipv schuin. Ook vind ik ‘m te breed, ik heb liever een meer geconcentreerde/smallere straal. Ook de kinderen zijn wisselend, de een vind de grote douche heerlijk, de andere vind ‘m eng. Prima, gelukkig hebben we een combi
Wij hebben dit: ook exact die (kleur) kranen terwijl meeste mensen dit hebben - wel inbouw maar wel een ophangstang
Ja dat hebben wij ook, ik dacht eigenlijk dat dat standaard was bij inbouw. Dat alleen opbouw sets een stang voor de handdouche hadden. Nu kun je bij de inbouw zelf natuurlijk altijd nog een stang plaatsen omdat je dat handig vind maar ik denk dat niemand dat doet, anders had je in 1e instantie niet voor de duurdere inbouw gegaan als je een stang handiger vind.
Plaatje is niet helemaal correct. Maar je kunt een inbouw regendouche hebben (dus enkel de douche uit muur of plafond) en dus ook een inbouw handdouche maar opgehangen aan een stang. Denk dat het nu wel duidelijk is haha
Foto 1 is inbouw (heb ik ook). Die 2e foto is geen inbouw, is volledig opbouw. Zo een set kun je voor 100 euro kopen bij de bouwmarkt en is op elke kraanaansluiting aan te sluiten.