Onze baby van 6 weken oud is erg onrustig overdag. Ze huilt soms uren en kan haar slaap bijna niet vatten. Als ze die huilbuien heeft merk je echt aan haar dat ergens last van heeft / pijn heeft. De laatste dagen merk ik dat ze veel last heeft van speekselvloed. Dit had ze eerst eigenlijk nooit. Ze spuugt ook meer tussen de voedingen door. Ook vaak kleine beetjes die terug komen. Dit is dan veelal speeksel met een klein beetje melk. Soms komt er ook een hele golf melk terug. Vaak begint dit pas een tijd na de voeding. Verder smakt ze ook wel tussen de voeding en sabbelt ze veel op haar handje. Een speentje wil ze vrijwel nooit. Ook kokhalst ze af en toe. 'S nachts gaat het prima en slaapt ze al een aantal dagen door. Wat denken jullie? Moet ik hier iets mee?
Dit was bij onze baby ook. Tijdens het drinken huilen en trappen met de voeten. Ook terugspugen. 's nachts ging hier ook prima. Het drinken ging 's nachts ook veel beter en rustiger. Ik heb het zelf gewoon aangekeken en het verandert wel per week. Het waren ook zijn darmen. Tijdens het drinken begonnen die darmen direct te werken. Ik zou het nog even aankijken en kan ook een fase zijn. Succes!
Rond de 6 weken hebben veel baby's een "huilpiek" dit is een fenomeen dat wereldwijd is en waar men niet echt een verklaring voor heeft. Na deze 6 weken word hey huilen langzaamaan weer minder. Bij reflux ruikt het kindje zuur uit de mond en als je haar tong bekijkt kan er een witte waas zitten (2 uur na die voeding natuurlijk)
Die witte waas heeft ze inderdaad ook. Op het cb dachten ze daardoor aan lichte spruw. Ze ruikt wel wat uit haar mondje maar weet niet of ik het heel zuur kan noemen...
Je kan sowieso de leefregels voor reflux gaan toepassen. Dit is dus niet gelijk medicatie of indikken maar juist meerdere kleine dingen opvolgen waardoor de eventuele reflux kan verminderen.