Nou de vrag zegt het eigenlijk al hoe maken jullie de oortjes schoon van jullie kindjes ? ons zoontje word over 2 weken 6 maanden en heeft veel last van oorsmeer en droogheid in zijn oortjes. Hoe kan ik dit het beste schoonmaken ? want ik had begrepen dat witte tips niet mogen ?
Ik doe het met een hydrofiel luier na t badderen. Gebruik nooit van die wattenstokjes. Die zijn zo slecht (ook voor volwassenen), daarmee prop je de viezigheid alleen maar IN het oor. En als je ermee in het oor gaat stamp je de smeer alleen maar vast in het oor.
Je hebt ook speciale wattenstaafjes voor baby's/kinderen, daarmee kom je niet ver in het oortje. In het begin deed ik het ook met de hydrofielluier en later met zo speciaal wattenstaafje.
Ik gebruik ook die speciale baby wattenstaafjes, en dan nog alleen als het echt uit het oortje komt, zeg maar. Dus als het al in de oorschelp ligt.
Even een nat hydrfiel washandje door het oortje halen werkt prima bij ons. Idd niet met een wattenstokje o.i.d. in het oor. Je stampt idd het oorsmeer aan en als je te diep gaat dan druk je door het trommelvlies heen.
Ik maak alleen de oorschelp schoon, als er wat vuil in zit. Dit doe ik met van die speciale wattenstaafjes voor baby's, of na het wassen emt de hydrofiel luier...
ik maak alleen de buitenkant van het oortje schoon met wat olie o z'n dikek wattestaafje. echter niet in het oortje maar die is eigenlijk wel schoon als je de buitenkant af doet en de binnen kant is ook overbodig en ga der niet in porren
De oorsmeer haal ik weg met de nagel van mijn pink (alleen aan het begin van de ingang van haar oor, wat uit haar gehoorgang is gekomen, ik ga er niet in). De rest doe ik met een wattenstaafje met wat olie (net als lovewinnie).
Ik gebruik om de dag die babywattenstaafjes. Ik gebruik voor mezelf dagelijks wattenstaafjes en ben eens bij de huisarts geweest met klachten in een oor, hij heeft ze toen nagekeken en ik was bang dat het kwam door het wattenstaafjes-gebruik maar de huisarts had nog nooit zulke schone oren gezien