Hallo, Mijn dochtertje van ruim vier maanden heeft de laatste dagen verhoging (37.8 gemiddeld). Ze is ook nogal jengelig, wilt veel bij mij zijn, veel aan de borst en slaapt erg slecht overdag. Ook het inslapen gaat moeilijk, ze huilt veel. Wat kan dit zijn? Kunnen het tandjes zijn? En kan het kwaad dat ze nu al enkele dagen verhoging heeft?
Kan geen kwaad. Temp is niet zo belangrijk, algehele indruk wel. Zolang ze goed drinken en plassen is het doorgaans allemaal prima. Kunnen goed tandjes zijn idd. Even voelen aan de kaak, dan weet je het meestal wel, (alhoewel er soms al last kan zijn voordat er bobbels te voelen zijn). Bij zoveel pijn dat slapen slecht gaat even wat dentinox gebruiken of een zetpil, als dentinox niet voldoende is.
Hier hetzelfde verhaal en hier blijkt het een virusje te zijn aan de luchtwegen. Wij dachten ook eerst tandjes, maar van de eerste 4 heeft hij nooit zoveel last gehad. Nu heeft ie zelfs 40 gr koorts.. Tandjes met 4 maand lijkt me vroeg, maar het zal best kunnen. Enkele dagen verhoging kan niet heel veel kwaad, zolang ze genoeg drinkt en goede plasluiers heeft en alert is (buiten het hangerige van het ziek zijn). Maar die verhoging komt wel ergens vandaan, het lichaam is bezig iets 'uit te roeien'. Bel anders voor de zekerheid de HAP even, zij kunnen je altijd advies geven. Succes en beterschap voor de kleine meid.
Bedankt voor jullie reacties! Ik kijk het vannacht nog even aan en anders bel ik morgen toch even de huisarts voor advies. Vorige week heeft ze ook prikjes gehad en toen had ze echt koorts. Het lijkt wel of het daarna niet meer echt is gezakt, maar zeker weet ik het niet, omdat ik niet alle dagen heb getemperatuurd. Morgen maar weer eens kijken, hopelijk knapt ze snel op.