Joolz Geo

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Aster14, 23 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee allemaal,

Wij zijn gisteren naar een baby zaak geweest om advies te krijgen over een kinderwagen. We waren helemaal fan van de Mutsy Igo Nomad.

Maar, nadat we met een van de medewerkers gepraat hebben en zij ons van alles heeft laten zien en heeft uitgelegd, zijn we eigenlijk verliefd geworden op de Joolz. De Joolz Day Earth vinden we al heel mooi en nou komt binnenkort de Joolz Geo uit. (JOOLZ GEO COMING SOON | Joolz)

Schijnbaar is deze voorvertoond op de negenmaandenbeurs. Ik kon daar zelf niet zijn vanwege onze verhuizing.

Wie heeft de Joolz Geo daar gezien en was onder de indruk (of juist niet..)? Ik heb m zelf nog niet in het echt gezien namelijk..

Liefs, Aster14

2. peacefield

peacefield Actief lid

8 feb 2012
    179
    0
    0
    Jurist
    Utrecht
    Ben ook benieuwd!

3. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Niet gezien, maar wel een trouwe Joolz fan hier! Ik snap je dus helemaal (en ik heb geen aandelen, maar zou zeker voor de Joolz gaan)

4. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de Joolz Day gekocht en die rijdt al heerlijk soepel, is compact (was de belangrijkste reden voor ons met twee kleinere auto's) en gewoonweg zó mooi afgewerkt! Hij moet bij ons nog in gebruik komen, maar ben er nu al laaiend enthousiast over.

Een goede reden nog even te wachten met kopen, zo'n nieuw model. Ben benieuwd hoe die er uit ziet!

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Onderstel van de geo is niet mijn ding, vind t totaal niet passen. Maar goed dat is persoonlijk.
    De joolz day vinden wij vele malen mooier

6. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Kende hem niet, dus even op de link geklikt die je erop zette, maar wat een ontzettend stom filmpje zeg!
    Je ziet de laatste 2 sec eindelijk de wagen eens goed, verder draait het allemaal om het ' zorgeloze' leventje van twee ouders.. hahahaha sorry, moest het even kwijt..
    Maar, ziet er goed uit! Zal ook wel een mooi prijskaartje aan komen te hangen in vergelijking met de Mutsy (zou misschien ook eens bij andere winkels kijken hoe enthousiast ze dan vertellen, misschien wilde deze wel meer winst maken) (zo achterdochtig ben ik dan vaak ;))

7. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hij is ongeveer 50 euro duurder dan de Joolz Day Earth editie. Het is geen vervanging, maar gewoon een extra wagen van Joolz.

Niemand die m in het echt heeft gezien?

8. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Ik heb m in het echt gezien, tenminste als dit de duo versie is ook. Bij de prenatal VIP avond. Liep er eigenlijk voorbij en was bij de phil en teds duowagens aan het kijken totdat de verkoopster mij erop attendeerde dat Joolz nu ook een duo heeft. Hij gaat rond de €1200 kosten... Vind ik best prijzig. Vond hm niet heel spectaculair.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heb hem in het echt gezien op de 9 maanden beurs. Vind de Joolz heel erg mooi, maar de geo vond ik tegenvallen. Vind dat mandje onderop niet mooi, zag er niet 'strak' uit.

10. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de joolz geo uitgeprobeerd op de negenmaandenbeurs. Heeft wel wat voordelen ten opzichte van de joolz day. Makkelijker inklapbaar, grotere boodschappenmand en uit te breiden naar een duo wagen. Ik vond em wel een stuk minder mooi dan de joolz day, kleuren zijn erg somber. Hoogte van het zitje is iets lager en de voetensteun is niet meer verstelbaar. Bungelende beentjes dus als je kindje net in het buggyzitje mag. De joolz geo is iets duurder en waarschijnlijk geen acties zoals gratis voetenzak etc.

Na wat wikken en wegen gaan wij toch voor stokke ;)

11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Als ik de reactie van Lindsay lees zou ik niet voor de GEO gaan. Hier is de Joolz Day al enige tijd in gebruik. Wij zijn heel erg tevreden! Prachtige wagen die stabiel is en ook mooi blijft bij veelvuldig gebruik. Met name voor langere ouders (mannen) is deze wagen erg prettig. Een van de redenen dat wij de wagen hebben gekozen is juist de hoogte. Je hebt oogcontact en je kindje kan bij je aan tafel zitten (bv als je op stap bent of op het terras). Ook de verstelbare voetensteun gebruiken wij (volgens mij de enige wagen waar dit kan).

Het enige nadeel is het onhandige en kleine boodschappenmandje. Maar daarvoor hebben wij voor 30,00 het XL boodschappennet.

Ik zou alleen voor de GEO gaan als jullie snel een tweede kindje willen. De wagen is eigenlijk bedoeld als duowagen. En in zo'n geval lijkt het mij wel handig. Mocht dat niet het geval zijn dan zou ik een gewone Joolz overwegen. Vele malen mooier en kwalitatief beter dan de Mutsy.

12. Geejaw

Geejaw Lid

4 feb 2013
    95
    0
    0
    Ik heb de Joolz Geo ook op de negenmaandenbeurs gezien. Wij waren al helemaal overtuigd om de Joolz Day aan te schaffen. Toch nog even gekeken naar de Geo... maar wat een lomp ogend geval! Omdat ik vrij klein ben kreeg ik hierbij echt het gevoel: er komt een kinderwagen met vrouw aan ipv andersom.. Daarnaast hebben we ook nog even bij de Mutsy Evo en IGO gekeken... Maar die vielen toch wel weer snel af omdat deze toch ook wel weer vrij lomp waren. Wij hebben in ieder geval toch de Joolz Day (studio gris) aangeschaft; en nog steeds blij met deze keuze!! :)

13. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Haha wat een waardeloos promotiefilmpje zeg!

Net wat hierboven gezegd is, zou je gaan voor een wagen met het oog op een tweede snel na de eerste dan is het het overwegen waard, verder is de day veel mooier qua design. Vind de GEO wat verder afstaan van het concept/design van de 'reguliere' Joolz wagens..

14. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    vind m als duo wagen ook vreselijk.
    Die 2 wiegbakken vind ik niet praktisch, zo dicht op elkaar, heb t idee dat je uk onderin er niet in of uit krijgt. En dat andere zitje ziet er ook heel raar uit.

Bijgevoegde bestanden:

15. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf heb ik de earth van joolz. Voor gekozen omdat hij zo lekker soepel rijd en ik echt niet te spreken ben over modellen van stokke en mutsy.

Geo op 9 maanden beurs gezien en heb echt met verbazing staan kijken. Waar de earth zo mooi is en verfijnd is afgewerkt is de geo een lomp ding met een lelijke grove stof. Als duo wagen vind ik hem heel kind onvriendelijk. Ik vind het net een rijdend flatgebouw. Voordeel is een grote boodschappenmand onder de wagen als je er geen ander zitje op zou zetten. Maar daar zou ik het niet voor doen. Ik vind de geo versie echt een mannen versie, lomp en groot. De earth vind ik vrouwelijker... De day is er ook nog is de kleine variant van de earth.

16. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Is de day de kleine variant van de Earth. Ik dacht eigenlijk dat alleen de kleur verschillend was?

17. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    We twijfelen nu toch.. Hopelijk is de Geo snel ergens in het echt te zien, dan kan ik ze vergelijken. Qua prijs maken ze nauwelijks verschil, dus daar hoeven we het niet voor te laten.

18. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Dat dacht ik ook. Model is hetzelfde alleen andere opties qua kleuren.. toch?

19. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Modellen zijn idd tzelfde alleen andere kleuren.
    Day is de basis, geloof 4kleuren?
    Earth, 6kleuren
    De tailor kun je zelf samenstellen.

20. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    De reiswieg van de day is kleiner en iets smaller als die van de earth. Zitje ook. Onderstel is even groot.

Hebben de 2 wagens echt naast elkaar gehad met de aanschaf en is echt zo (hadden de day jeans versie en de earth turtle versie :))

Deel Deze Pagina