Koeka dekens dilemma...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door beebje082011, 16 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ik heb een vraagje voor de mensen die ervaring hebben met Koeka dekens. Omdat ze tamelijk prijzig zijn en ik er maar één wil aanschaffen, wil ik graag gelijk de juiste deken kiezen.

Het gaat om een ledikantdeken voor onze jongste.

Ik ben aan het twijfelen tussen de dubbele wafeldeken en de enkele flanel gevoerde deken.

Over de dubbele deken:

- De kleine slaapt meestal met een slaapzak, een dikke in de winter en een dunne in de zomer. Is een dubbele deken dan niet te warm in de winter? Weet niet hoe warm ze precies zijn...
    - Hebben de dubbele dekens een voering aan de binnenkant, of zijn ze allebei gewoon wafelstof?
    - Als je een enkele deken oplegt, heb je dus maar één kleur deken? Het dubbele kleureffect zie je alleen als je ze allebei hebt opliggen?
    - Zijn de dekens los van elkaar even dik?

Wat betreft de flanel gevoerde deken:

- Is de flanelvoering niet net te warm in de zomer, of net te koud in de winter? (de kleine heeft dus wel de slaapzak aan)

Hoop dat iemand even kan helpen bij het maken van de juiste keuze!
    Bedankt!

2. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Ik heb een vraagje voor de mensen die ervaring hebben met Koeka dekens. Omdat ze tamelijk prijzig zijn en ik er maar één wil aanschaffen, wil ik graag gelijk de juiste deken kiezen.

Het gaat om een ledikantdeken voor onze jongste.

Ik ben aan het twijfelen tussen de dubbele wafeldeken en de enkele flanel gevoerde deken.

Over de dubbele deken:

- De kleine slaapt meestal met een slaapzak, een dikke in de winter en een dunne in de zomer. Is een dubbele deken dan niet te warm in de winter? Weet niet hoe warm ze precies zijn... ik gebruikte in het begin toen ze nog geen slaapzak had beide dekens, daarna in de winter 1 deken.
    - Hebben de dubbele dekens een voering aan de binnenkant, of zijn ze allebei gewoon wafelstof? beide zijn wafelstof zonder voering
    - Als je een enkele deken oplegt, heb je dus maar één kleur deken? Het dubbele kleureffect zie je alleen als je ze allebei hebt opliggen? yep
    - Zijn de dekens los van elkaar even dik? yep

Wat betreft de flanel gevoerde deken:

- Is de flanelvoering niet net te warm in de zomer, of net te koud in de winter? (de kleine heeft dus wel de slaapzak aan)
    met deze heb ik geen ervaring :)
    Hoop dat iemand even kan helpen bij het maken van de juiste keuze!
    Bedankt!

3. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Dankjewel voor de reactie! Al veel van mijn vragen zijn beantwoord.

Dus eigenlijk heb je, als je een slaapzak gebruikt, maar één deken nodig?
    Dan zou ik toch op de flanel gevoerde enkele uitkomen denk ik... want met slaapzak heb ik de tweede dan toch niet nodig als ik het goed begrijp...

Iemand ervaring met de flanel gevoerde? Was deze in de zomer niet té warm en in de winter warm genoeg met gebruik van de slaapzak?

4. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.033
    2.838
    113
    Ik heb zelfs de dekens (dubbele wafel) amper gebruikt omdat ze haar hele bed door ging en het veiliger was in alleen een slaapzak ;) Inmiddels ligt ze onder een dekbedje dus heb hem eigenlijk...voor de sier gekocht haha. Hij ligt hier beneden wat mooi te wezen ;)

Maar de vragen waren verder beantwoord :)

5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier gebruik ik de dubbele wafel. Omdat meneer in de slaapzak slaap gebruik ik er inderdaad maar 1. De ene keer de blauw met limegroen hoeslaken en de andere keer de groene met een blauw hoeslaken. Je zag sowieso dat dubbele kleureffect niet omdat er ook nog een laken op ligt en je anders er gedeelte 4dubbel heb liggen waardoor het echt te warm wordt. Overigens vind ik de dubbele deken ideaal. Het is nu niet echt koud geweest maar anders waarschijnlijk dubbel gebruikt, nu was enkel voldoende.

6. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Dan ben ik echt benieuwd naar de flanel gebruikers!
    Wellicht is deze dan perfect, omdat men er toch vaak maar 1 lijkt te gebruiken?

Teddy lijkt me sowieso te warm, maar flanel zit dan net tussen de teddy en dubbele in denk ik?

7. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Mij is bij een babyspeciaalzaak aangeraden om één Koeka-deken te kopen (zo'n flanel-wafel) en ook een wollen of polytech deken. Dan zit je altijd goed. Vele vrouwen schijnen (vooral voor in de kinderwagen) namelijk terug te komen omdat het te koud is 's winters.
    Ik heb daarna nog een andere Koeka-deken gekocht via marktplaats bij een mevrouw die haar webwinkel opdoekte. Wat je ook besluit te willen, even op marktplaats kijken is zeker het overwegen waard.

8. madelief80

madelief80 Actief lid

25 apr 2011
    187
    0
    0
    NULL
    Noord holland
    Ik vind ze op mp juist erg duur
    Daar heb je bijna een nieuwe voor

9. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik heb de dubbel wafel nieuw in de kast liggen... De eerste drie maanden lag ze ingevakerd in wiegje naast me en toen ze overging in ledikant heeft ze in warme winterslaapzak aangehad. Omdat ze een enorme draaikont is heeft ze tot nu toe (20mnd) nog nooit onder deken gelegen maar lekker in dr puckababy the bag

10. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je het behoorlijk aan de prijs vindt, zou ik de aankoop nog even uitstellen. Wij gebruiken namelijk sinds een maand of 5 helemaal geen deken meer omdat hij zijn hele bed doorgaat! Hij ziet alle hoeken van het bed in een nacht!
    En volgens mij is onze zoon ggeen uitzondering hierin :)

11. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ik had voor mijn winterbaby een koeka teddy wiegdeken en die had ze ook echt nodig. Voor nu heb ik de flanel versie aangeschaft. Voor het ledikant heb ik een dubbele deken liggen maar die heb ik dubbel nooit fijn in gebruik gevonden, alleen enkel. Voor nu twijfel ik ook of ik flanel of teddy moet hebben. Teddy lijkt mij in de zomer weer erg warm. Flanel prima, met slaapzak en evt een extra dekentje als het erg koud is.

12. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

De flanel is warmer dan de teddy. Heeft te maken met de tog waarde heb ik me laten vertellen. Staat ook op de Koeka site geloof ik.

13. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Wat een handig topic, ben ook gek van Koeka maar geen idee wat ik nou eigenlijk moet kopen haha. Ik blijf hier meelezen.

14. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik beval in september en zit ook te kijken voor de dekentjes voor in het ledikantje. Welke denken jullie dat ik nodig heb dan:

De wafel/flanel Antwerp

Dubbeldeken wafel Amsterdam

Wafel/teddy Oslo

Ik hoor graag wat jullie denken, of zelf hebben gedaan..:)

15. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Kimmiej, ik zou in jouw geval lekker de teddy deken nemen. Ik had die ook voor mijn dochter die in januari is geboren. De kraamhulp deed hem de eerste tijd ook nog eens dubbel gevouwen in de wieg. Toen was het ook wel erg koud (sneeuw enzo), dus ik denk dat jij in najaar/winter wel goed zit met een teddy deken

16. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ok dan denk ik dat ik die neem. Dan moet er enkel nog een lakentje onder toch?

17. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    En wat voor dekentje gebruikten jullie in de kinderwagen? Hoorde dat die wiegdekentjes te groot zijn. Zat je denken aan zon zak met capuchon van Koeka maar denk dat alleen dat te koud is. Dus wat voor dekentje (al dan niet van Koeka) deden jullie er nog over heen?

18. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ik ben eruit, ik heb zelf de flanel gekocht. Volgens Koeka scheelt de dubbeldeken en flanel bijna niets qua warmterating, dus dan zou het meer een kwestie van smaak zijn. En als ik lees dat de meesten met de dubbeldeken toch maar één deken in gebruik hebben...

Naderhand gezien lijkt het me dan ook handiger, als ik er toch twee zou moeten hebben, op den duur de flanel en de Teddy aan te schaffen i.p.v. de dubbeldeken die bestaat uit twee ongevoerde dekens...

19. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    En wat heb jij dan in de kinderwagen?

20. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ik had eerder wel een koeka deken in de kinderwagen, maar voor nu ben ik op zoek naar iets anders. Koeka deken kan wel maar is een geprop.

Deel Deze Pagina