Mijn meisje van 1 jaar heeft nu bijna 3 dagen koorts/verhoging. Gisteren heel de dag onder de 38 en eergisteren en vandaag boven de 39. Ze is wat vermoeider en slomer dan anders. Eet gelukkig wel goed en drinkt redelijk. Ik heb niet het idee dat ze pijn heeft, vanmorgen wel een beetje diarree. Nu slaapt ze lekker. Wat denken jullie: nog even aankijken of huisarts bellen? Ik heb ook geen idee wat de huisarts zou kunnen doen hoor. Iemand tips voor onzeker mama??
Mijn huisarts heeft altijd graag dat ik even contact opneem als het e 4e dag is en een van mijn kindjes dan nog verhoging/koorts heeft. Moet wel zeggen dat mijn huisarts héél voorzichtig is met kindjes. Wat is je eigen gevoel erbij? Maak je je zorgen? dan zou ik even contact opnemen met de huisarts/assistente. Beterschap!
Bedankt voor je reactie! Tja, mijn gevoel vertrouwd het wel. heb ook nog maar 1x in de nacht een paracetamol zetpil gegeven. heb altijd het idee dat het beter is zonder, mits ze er last van hebben natuurlijk. Ik meet dadelijk na haar tukkie nog wel eens, indien hoger dan bel ik even.
zou zelf nog niet de ha bellen maar je moet doen waar je je goed bij voelt. Goed kijken naar je kindje! Als ze nu nog een paar dagen (2)koorts houdt dan zou ik wel even bellen. Ook als nu de koorts weer zakt en dan een dag of twee dagen later weer terug komt zou ik even bellen. Beterschap! Groetjes Claudia
Je kan de huisarts bellen als je je daar beter bij voelt maar ik denk niet dat het nodig is hoor. De temperaturen zijn niet schrikbarend hoog.