Hallo, Wij zijn sinds deze week begonnen met de zindelijkheidstraining. Ons ventje gaat in september naar school, dus daartegen zou hij toch min of meer zindelijk moeten zijn... Nu vroeg ik me af hoe lang het bij jullie geduurd heeft voor jullie kindje zindelijk was.. Ik heb al van verschillenden mensen gehoord dat het erg kan varieren, bij sommige was het op 2 weken in orde, bij andere duurde het dan weer iets langer... bedankt alvast voor jullie reacties! groetjes
Plassen binnen 2 weken, maar daarna nog wel een paar keer een terugval. 2-3x nog een weekje eraan werken. Poep in eerste instantie ook binnen 2 weken, maar na de terugval wilde ze niet meer. Na een tijdje heel hard aan gewerkt en ook weer binnen een paar weken gelukt. Nu gaat het alweer een tijdje erg goed, maar wie weet komt er nog wel een terugval.. 's Nachts nog niet zindelijk. Alles bij elkaar wel 2-3 maanden mee bezig geweest. Maar ze is ook nog redelijk jong. Hoe ouder, hoe sneller het meestal gaat.
Plassen met een week. Maar poepen heeft nog 5 maanden geduurd. Meneer was wel na die eerste week ook s`nachts droog. Poepen durfde hij gewoon niet. Heb het maar even zo gelaten en dat kwam toen vanzelf. De eerste 2/3 dagen van de zindelijkheidstraining vond ik echt verschrikkelijk. Maar je moet ff volhouden.
toen ze er eenmaal aan toe was was het van op een op andere dag klaar. Dus ik zeg binnen 2 dagen (omdat ze op die eerste dag wel een ongelukje had)
Hier deed ze half juni eerste plasje op de wc en ze is nu echt sinds dikke week overdag zindelijk qua plassen. Dus klein maandje eigenlijk. Poepen nog niet. Lijkt wel of ze dat niet durft. Moet wel zeggen dat ze er echt zelf mee kwam om te plassen op de wc en we dit niet gepushed hebben ofzo.
hier was dat ook zo. Ik vind dat toch zo apart. Ik merk het met veel dingen bij haar. Drinken uit een beker bv ook- ik bood het af en toe aan. En dan vertikte ze het gewoon. En ineens van de ene op de andere dag deed ze het gelijk heel netjes. Onze dochter was dus zindelijk met 2 jaar en 8 maanden - zonder 'training' ofzo. Wij merkte dat haar blaas er aan toe was, toen ze telkens de nacht droog bleek te blijven (terwijl ze s avonds wel altijd een bekertje melk drinkt voor het slapen) .
Binnen 2 weken was mijn zoontje overdag zindelijk, zowel van plassen en poepen. Ik ben aan de zindelijkheidstraining begonnen zodra ik met verlof ging omdat ik dan alle tijd voor hem had. Het ging eigenlijk vanaf dag 1 meteen goed, 's ochtends met opstaan de nachtluier uit en op de wc even een plasje doen en daarna een onderbroekje aan en verder aankleden. Verder geregeld vragen of het onderbroekje nog droog is en voordat je weggaat, maar ook gewoon door de dag heen regelmatig even een plasje gaan doen. Zo werkte het bij ons heel goed. Hij heeft nu nog weleens een ongelukje maar niet elke dag ofzo. En dan is het alleen een plasje. Succes ermee! Bedenk wel dat het voor ieder kindje anders is. De ene is er sneller mee als de ander en de ene is er sneller aan toe. Het komt heus in orde
@athina: hier inderdaad hetzelfde. Ik had datbook met de beker zoals jij zei. Bood het aan, maar dan deed ze het mooi niet en opeens uit het niets.... Tadaaaaaa! Nu met plassen dus ook. Ze doen het volgens mij pas echt goed of sneller als ze er zelf aan to'e zijn. Nu hoop ik daar ook nog op met de speen...
Vorig jaar oktober plaste hij regelmatig op het potje, maar daar stopte hij ineens weer mee. Begin dit jaar kreeg hij weer interesse in het potje alleen had ik toen ernstige bekkenpijn waardoor ik hem nauwelijks kon stimuleren in het plassen op de pot, dus hebben we het noodgedwongen laten rusten. In mei werd z'n zusje geboren, dus ook maar even niets aan gedaan... En nu zijn we sinds vorige week maandag begonnen met z'n luier uit te laten. Die eerste dag zonder luier had hij wel een paar ongelukjes, maar de dagen erna niet meer. Nu zijn we anderhalve week verder en kan ik wel zeggen dat hij zindelijk is, hij voelt het heel goed zelf aankomen. Poepen doet hij al heel lang op de wc, ik denk sinds dat hij 2 jaar is. Vaak hoor je dat ze eerst zindelijk worden met plassen en daarna met poepen, maar hier andersom Oja, hij is in mei 3 geworden.
@dribbel, hier in belgië mogen ze vanaf 2,5 jaar naar school...ik weet idd. dat het in nederland later is...
Mijn ervaring is wel ,dat als ze er nog niet aan toe zijn ,het gewoon niet lukt om te trainen. Wij hadden het een tijdje geleden ook al een paar keer geprobeerd. hij vond het wel interessant op het potje toch plaste hij constant in zijn broek. Toen hebben we het maar even gelaten voor wat het was. Toen Mason er echt aan toe was en zelf aangaf dat hij moest plassen ,was het van de 1 op de andere dag klaar. Hij wou ineens ook op de wc in plaats van potje. Hij was gelijk overdag en´s nachts zindelijk. Dit is nu 1 maand geleden en toen was hij precies 3 jaar. succes!!
Mijn dochter was met 2,5 jaar zindelijk, met 3 dagen was ze zowel overdag als 's-nachts zindelijk. met mijn zoon zijn we ook begonnen met 2,5 jaar na een week was hij overdag zindelijk maar hij heeft een maand of 3 nodig gehad voordat hij 's-nachts ook zindelijk was.
Lianna doet er al 1,5 jaar over om zindelijk te worden. Vorig jaar mei wilde ze op de wc plassen en tot december sporadisch. Daarna wilde ze wel op de wc plassen, maar het liefst heeft ze nog een luier aan en poepen moet sowieso in de luier.
Vanaf 1,5 hebben we het potje spelenderwijs aangeboden. Net voor dr tweede verjaardag deed ze er voor het eerst iets op. Dat was dus in oktober. In de loop van de maanden ging ze steeds beter aangeven wanneer ze moest. Vorige maand durfde ze voor het eerst ook te poepen op het potje. Toen gingen we op vakantie en hebben we haar voor het eerst hele dagen zonder luier laten lopen. Dat duurde een dag of 4 en toen was ze echt zindelijk. Maar we hebben niet echt aan training gedaan, gewoon op zn beloop gelaten.
danjay, even een vraagje, hoe wist jij eigenlijk dat je kindjes s nachts ook zonder luier konden??? De ene ochtend wordt ze nl helemaal droog wakker en de andere ochtend met een volle luier. Tussen de middag slaapt ze wel zonder luier en dat is nog niet mis gegaan.
Al met al een week of vier vijf. En daarmee bedoel ik vanaf de eerste dag dat ze helemaal geen luier meer aan had overdag.
Dat wisten we niet, we hebben het gewoon uitgeprobeerd, wel lieten we haar voordat we naar bed gingen rond 22.00 uur nog even plassen na 2 weken lieten we dat ook achterwege en het is nog nooit misgegaan. Mijn zoon had er wel wat meer moeite mee en had in het begin regelmatig een nat bed maar hij wilde absoluut geen luier meer om en na 3 maanden ging het wel goed.