Mijn dochter heeft sinds 2 weken een vreselijke jeuk op haar hoofd. Ze krabt zich helemaal open. Ik heb er de huisarts naar laten kijken maar er is geen uitslag te zien en het is geen hoofdluis. Ze dacht dat het door de wamte kwam. Mijn dochter zweet wel veel op haar hoofd tijdens het slapen. Iemand hier ervaringen mee? Zou het de warmte kunnen zijn? Of iets anders? Moet je dan vaak haren wassen? Met welke shampoo? Of alleen maar water? Ik was haar haar normaal 2 keer per week met Weleda en dat ging altijd goed. Iemand tips?? Of een zalfje ofzo? Alvast erg bedankt!!
Ik zat ook gelijk aan de warmte te denken. Maar zie je of de huid heel erg droog is? Anders kan je haar hoofdhuid insmeren met arachidis olie en dan een nachtje laten intrekken en de volgende morgen gewoon uitwassen.
Misschien haarlotion?? Na het wassen erop doen? Verzorgd de hoofdhuid zonder dat 't haar vet word...Is maar een optie hoor. Want ik heb eerlijk gezegd geen idee.. Ik zou eens een dure kapperszaak of kinderkapper binnenstappen.. Wie weet hebben zij advies..
Toevallig geen eczeem op haar hoofd. Is hier het geval en dat jeukt ook. Je ziet dan op een of meerdere plaatsen schilfertjes zitten. Maar warmte kan ook jeuk geven.
Bij mij ook ineens een krbbend kind aan zijn hoofd. Maar hier zie ik wel rode pukkeltjes, vlekken. Morgen naar de huisarts. denk ook eczeem. Is er echt niks te zien?
probeer eens neutral schampoo daar zit niks in waar ze allergisch van kan zijn waarschijnlijk is het een droge hoofdhuid of eczeem
He meiden, Bedankt voor het meedenken. Sinds vandaag krabt ze minder, en het is ook minder warm. Nee ik zie echt geen uitslag. Raar hoor. Ook geen schilfers of droge huid... Welk merk is dat haarlotion? Ik heb hier Neutral gekocht, ga ik dat eens proberen.
ik zit net te denken omdat ze zegt tis nu minder warm en ze heeft er minder last van ...heeft ze lang haar??? wat erg klit of zwaar is ..een meisje bij mijn tweeling op school heeft lang dik krullend en zwaar haar en krabt ook veel vooral als het warm is en dus ook zweet het zou dus daaraan kunnen liggen zwaar haar (dik haar) word zwaarder als het vochtig is door zweet word haar vochtig dan zou het korter knippen een optie zijn tis zonde i know maar wel beter dan jeuk
Ze heeft dun haar maar wel tot haar schouders. Mijn moeder zei ook al dat ik het af moest knippen, maar dat vind ik zo zonde!!
Nee niet afknippen, het is gewoon door de warmte, het zweten. Mijn dochter heeft het ook altijd en nu toevallig ook. Denk zelf zo min mogelijk wassen of alleen uitspoelen. Verder weet ik niet meer wat ik in het verleden heb gedaan, oh ja, omdat ze jonger was heb ik haar haar gewoon in een bad met balneum badolie gedoopt die voor jeuk en irritatie of zo. Werkte wel verzachtend voor de hoofdhuid. Wist het anders ook niet. Charlie
het afknippen kan wel goed zijn voor haar haar he heb je haar zoiezo wel eens laten knippen want als dat niet zo is kan ze nog last hebben van babyhaar wat dus ook kriebelt omdat het er eigenlijk uit moet mijn dochter (nu 11) had heel dun haar het duurde ook nog eens lang voor ze wat langer haar had en niet meer op een jongetje leek maar toch ben ik met haar naar de kapper gegaan puur om haar haar gezond te laten knippen het werd steeds voller door het knippen nu heeft ze iets over de schouder steil haar nu gaan we alleen nog maar puntjes knippen ze wil ook niet meer kort nu maar ze kan nu in elk geval ook wat met haar haar oh ook lossen haren kunnen kriebelen heeft ze geen uitval ??? dat kun je checken door een flinke pluk in je hand te houden en zachter met je hand naar beneden te bewegen of door je vingers laten glijden