Joepie! Hij mag bijna naar school!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Vlinder84, 18 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Waar ik mijn oudste nog net niet huilend (ok ik lieg, ik huilde wel :D) naar zijn eerste dag op school bracht, kan ik bij onze jongste niet wachten tot het zijn tijd is om te gaan! :D Half mei is hij aan de beurt en zoals het een heuse dictator betaamt, wil hij alleen maar bij mama blijven en anders is het een groot drama met rondvliegend peun en gillen alsof er ledematen worden afgescheurd ;) En hoe grappig, leuk en lief hij ook is, ik ben er zo aan toe dat iemand anders hem gaat vermaken (en z'n zooi opruimt, corrigeert en de haren uit haar kop trekt van gillende frustratie). Ik heb stiekem al een beetje medelijden met de juf :) maar hey, zij wilde juf worden, nou hier heb je 'm hoor :D Ik zit nu al te bedenken wat ik met al die vrije tijd ga doen. Shoppen? Huis poetsen? Lunchen met vriendinnen? Ik denk dat ik eerst een jaar of 100 ga slapen, oooh ik kan echt niet wachten! Wie staat er nog meer te trappelen?

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Haha leuk stukje! Ik herken het wel hoor. En dan is mijn zoon nog best een lieverd haha.
    Ik werk 4 dagen en mijn "vrije" dag zou ik ook zoooooo graag weer voor mezelf willen. Ik moet alleen nog 2,5 jaar wachten haha.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik sta te trappelen om 2 ochtenden pwp! Ze gaat nu al naar de go maar dat is als ik werk. De twee ochtenden pwp is op mijn vrije dag!

4. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Haha. Geniet ervan hoor ! :D

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Haha ik stond 5 weken geleden ook te trappelen dat ze mocht gaan wennen, vanaf volgende week mag ze voor het echie enne daar kan ik wel aan wennen denk ik zo. Heb alleen nog wel babybroertje nog thuis dus niet de handen vrij maar wel vrijer 😊

6. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Juf ruimt alleen zijn zooi niet op ;)

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh haha hier juist andersom. Ik was er nog helemaal niet zo aan toe mijn kleinste definitief los te laten. Ik verveel me soms echt, zo saai alleen boodschappen doen enzo haha. Helpt ook niet mee dat ze zelf ook nog niet helemaal gewend is.

8. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ik moet nog wachten tot november en hij (en ik) zijn er zo aan toe!
    Vorige week naar een school gaan kijken en zoon mocht even bij de kleuters komen. Nou ik kreeg hem zowat niet meer mee! "Nee mama nee! Ik zit nu in de kring en dan moet ik blijven zitten!"

Heel eerlijk toen dacht ik ook echt "jongen ik haal je aan het eind van de dag wel op, geniet ervan!" helaas ging dat niet :(

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

En terecht! Maar ik wens haar dan wel alvast heel veel succes met hem zover te krijgen dat hij het zelf opruimt :D Al is de ellende dat kinderen zich bij een ander altijd beter gedragen he ;) Maar geef 'm de tijd, zijn ware aard zal naar voren komen :) Hij ziet eruit als een engeltje, maar Darth Vader is zijn grote held :D

Ach en als hij dan zo lief ligt te slapen... Waarom is hij niet altijd zo lief en onschuldig? Kinderen, je houdt van ze en dat is dan ook echt de enige reden dat je ze niet aan hun enkels in de kliko kiepert als ze expres over je bank piesen (vandaag), de wasmand met schone was van de trap kieperen (ook vandaag), zijn eten op de grond gooit en erin gaat staan (nog steeds vandaag) en scheeuwend door de supermarkt rennen om tot stilstand te komen tegen het winkelwagentje van een zeer geschrokken oudere dame (ja, het was me het dagje wel). Het leven zal vast een stuk saaier worden zonder dat kleine rakkertje, maar ooh ooooohhh! Had ik al gezegd dat ik niet kan wachten? :D Nu maar hopen dat ik bestand ben tegen die grote, groene ogen die zich vullen met tranen en fluisteren: 'Mama, maar je houdt toch van mij? Ik wil niet naar school!' Nee! Ik moet en zal sterk zijn! En dan ga ik de eerste dag vooral slapen en netflixen ofzo. Even helemaal niks. Voor het eerst in 7,5 jaar. Wiihoo!

10. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ja ik! Echt ik hou superveel van m'n meiden maar ik verlang ook heel erg naar weer wat tijd voor mezelf! Als ik vrij ben dat ik dan ook echt vrij ben! Duurt bij mij alleen nog 1,5 jaar 😜 Maar als ik zeg komend schooljaar niet, maar dan dat schooljaar valt t wel weer mee haha

11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik moet nog wen klein jaartje wachten. Het is een lief ventje, mijn jongste. Maar zal toch blij zijn als die ook maar school is. Vind het zo een gedoe, de ene op het Kdv en andere op de BSO.

12. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    TS, als jij je gaat vervelen zonder de jongste thuis, moet je iets met schrijven gaan doen, haha...geniaal!

13. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Wilde ik ook al zeggen ja. Knap als je zo leuk kan schrijven.

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Moet ook nog een klein jaartje wachten.

Vaak kan mij dat jaartje niet snel genoeg om zijn, maar er zijn ook absoluut momenten dat ik heerlijk kan genieten om met hem te keuvelen....

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wat is dat toch eigenlijk.
    veruit de meesten van ons wilden graag moeder worden. En nu hebben we kleintjes en kunnen we niet wachten tot het bedtijd is elke dag, tot ze naar school gaan...toch best gek (ik ben zelf net zo, heeeerlijk als het bedtijd is en fijn dat de oudste straks naar school gaat en de jongste over anderhalf jaar ook eindelijk naar psz kan 😂)

16. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Deze vraag stelde ik mezelf ook vaak. En ik moet ook eerlijk bekennen dat ik meer een schoolgaande-kinderen-moeder ben. Maar je kan nou eenmaal geen kind van 4 jaar baren :D
    Toen mijn dochter ouder werd, en steeds vaker helemaal alleen de hort op ging, kreeg ik letterlijk heimwee naar mijn kind. Dat afhankelijke is er op een gegeven moment af. Dan mag je je niet meer bemoeien met van alles.
    Niet meer meefietsen naar school (laat staan ophalen uit school)
    Geen opgewonden gezichtje meer als sinterklaas in het land komt
    Geen behoefte meer aan een verhaaltje voor het slapengaan
    Etc etc

Maar daarentegen wel;
    Gezellig lunchen in een leuk cafeetje
    Samen shoppen
    Middelbareschool uitkiezen
    Stinksokken van het puberzweet
    Af en toe nog lekker tegen je aan kruipen omdat jij altijd dé belangrijkste zal zijn.
    Samen gekke filmpjes op youtube kijken (of, zoals hier nu, dochter die een eigen youtube kanaal aan het onderhouden is)
    En ze gaan ook gewoon zelf, uit eigen wil, naar bed. Sterker: ze slapen een gat in de dag joh.

Ik zie die eerste periode dan ook echt als overbrugging naar de échte concrete reden dat ik kinderen wilde.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.236
    16.603
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier gaat de jongste na de zomervakantie naar school en enerzijds kijk ik er naar uit maar anderzijds heb ik het er best moeilijk mee.
    De oudste begint na de zomer in de Brugklas en mijn jongste gaat naar groep 1.
    Twee hele nieuwe fases.
    Enerzijds snak ik naar meer tijd voor mezelf maar anderzijds vind ik het ook gezellig om haar om me heen te hebben.
    Het is een gezellige kletskous en ze heeft een berg met humor.
    Ik vraag me ook af wat ik in die tijd dat zij op school zit allemaal moet gaan doen.
    Om nu iedere dag koffie te drinken en te sporten wordt ook wel erg eentonig.
    Mogelijk toch wat uurtjes onder schooltijd erbij gaan werken maar dat zien we dan wel weer.

18. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

De jongste heeft maandag een wenochtend en over 2 weken mag hij elke dag!! Hij heeft er zelf nou niet echt zin in, bij de psz begint hij nu ook te huilen. Als ik hem vraag wat hij dan wil zegt hij: elke dag bij mama zijn!
    Heerlijk als hij naar school mag, niet dat ik "last" van hem heb als hij thuis is.

19. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Mijn zoontje is nog niet zo ver maar ik moet bijna huilen bij het idee haha! Ik vind dat ochtendje en middagje psz in de week echt genoeg, t idee dat hij straks 5 dagen naar achool is vind ik echt niet leuk.. Net of ik m dan niet genoeg meer zie ofzo.. Wat onzin is want hij gaat ook nog s naar de school waar ik werk haha! Voor hem vind ik het overigens wel heel leuk hoor! Maar ik zal zelf wel echt moeten wennen aan t feit dat we niet meer op pad kunnen wanneer wij dat willen en aan t feit dat t zo stil zal zijn in huis..

20. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Ik... maar die van mij is pas twee:p:p:p

Deel Deze Pagina