Vandaag de formulieren van de PSZ gekregen over mijn zoontje voor de indicatie voor REC2 onderwijs, ter ondertekening. Er staat eigenlijk niks nieuws in, maar om alles zo te lezen bezorgt me branderige ogen. Gedrag niet conform kalenderleeftijd, 2 peuters waar hij ook op eigen initiatief mee speelt, maar verder geen wederkerigheid in contact, zoekt geen contact met de leidsters, gaat makkelijk mee in druk gedrag. Heeft veel structuur nodig, kan niets met instructies gegeven in de groep, moet altijd individuele instructie. Goede voorbereiding nodig bij veranderingen/overgangen. Achterstand in spraak-/taalontwikkeling, woordenschat loopt achter, kan zich moeilijk uiten, driftbuien, enz, enz. Ik weet het allemaal wel, maar toch. Best pittig om dat allemaal zo achter elkaar te lezen. *zucht*
Ach meis, dat is zo logisch. Je bent mama met een groot hart! Veel succes en geluk maar.met je lieve eigen mannetje!!!
Inderdaad, heel veel sterkte. Je houdt gewoon ontzettend veel van je mannetje. Bedenk maar dat er in bijzondere opvang/onderwijs zoveel meer uit je mannetje kan worden gehaald dan je ooit op de reguliere opvang zou halen. En zelf ben je er ook mee geholpen, het wordt er alleen maar beter van. Snap heel goed dat je gewoon wilt dat alles gaat zoals het bij anderen wel gaat.
Dat is zeker heel hard om te lezen.. veel sterkte. En hopelijk idd dat hij op het speciaal onderwijs zal gaan opbloeien!
O, wat confronterend... Dat is even hard! Logisch dat het even pijn doet!! Maar je doet het goed zo en hopelijk zal je zoontje straks helemaal op zijn plek zitten waardoor zowel hij als jullie straks helemaal zullen opbloeien!
Kan me voorstellen dat het inderdaad even erg confronterend is, ook al weet je het allemaal wel... Succes en hopelijk zie je snel dat je mannetje er flink door vooruit gaat! Dan weet je waar je het voor doet... *knuffel*
Ik snap je meid. Hier ook beperkingen zoals je het noemt, maar op ander vlak. Dikke knuffel, zo op papier hakt het er extra hard in.
Kan me je verdriet heel goed voorstellen meid. Kijk vooral vanuit je moederhart en zie alle mooie en vooral unieke dingen die jouw kind wel kan en daardoor bijzonder is!! Dikke kus en alles komt zeker helemaal goed!
Oei, dat is zeker verdrietig om het zo te lezen. Ook al weet je zelf hoe je kind in elkaar zit. Op papier dit teruglezen is confronterend. Sterkte!
Och meis, wat erg toch dat je het zo allemaal moet lezen. Bij ons dochtertje zat ook een meisje bij haar op de peuterspeelzaal, De moeder vertelde me een tijd terug precies hetzelfde wat ik hier nu lees. Ze was ook zo verdrietig, ze had het idee dat het kindje niks goed kon doen en dat maakte haar heel erg onzeker. Ze wist ook wel dat haar dochtertje niet de makkelijkste was, maar het deed haar zoveel pijn. Maar nu zit dat meisje op de bassischool, en ze is een heel ander kindje geworden. Het gaat heel erg goed met haar, en ze heeft al vriendinnetjes gemaakt terwijl ze op de peuterspeelzaal geen contact met andere kindjes kon maken. En moet je nagaan ze zit nog maar 6 weken op school. Dat meisje zit nu ook bij mijn dochtertje in de klas, en mijn dochter zegt zelf dat ze zoveel veranderd is. De juf heeft haar ook extra aandacht gegeven, en dat heeft blijkbaar veel geholpen. Dus nu zie je maar weer dat er heel veel kan veranderen. Maar het lijkt me super confronterend om zo'n brief te krijgen. Heel veel sterkte ermee.
Och meid, het is nooit leuk om te lezen, ondanks dat je het weet. Snap dat je er verdrietig van wordt. Sterkte en probeer voor jezelf al het positieve en de sterke kanten van je kind in gedachten te nemen. Het helpt hier heel erg om te kijken naar wat mijn zoontje wel kan ipv waar de moeilijkheden liggen. Xxx
Ow en sinds Sven op t kdc zit, gaat hij met sprongen vooruit. Dus ik hoop dat de indicatie snel afgegeven wordt, zodat jouw zoontje ook de juiste begeleiding krijgt.
Heel confronterend om te lezen, ik begrijp dat je verdrietig bent. Het is als het op papier staat ineens zo officieel. Heel veel sterkte.
Sterkte, lijkt me zeker heel moeilijk voor je. Zit een beetje in dezelfde situatie , dus begrijp hoe je je moet voelen.
hier was het ook moeilijk om te lezen. Maar het mkd had me ook uitgelegd wat ze opschreven en ze dikken het ook wel een heel klein beetje meer aan. Dit om zeker de indicatie rond te krijgen. Kijk je kan formuleren dat een kindje moeilijk contact maakt vanwege bv zn autisme. Maar hun formuleren het dan in : is zeer beperkt in wederkerig contact ivm autistische stoornis. Dat leest al gelijk dramatischer dan dat je kind moeilijk contact maakt. De termen maken het ook zo officieel en zwaarder. Maar dit is wel de gang van zaken van instanties. Maar idd blijft het wel heftig om te lezen. Sterkte!
Bedankt voor de bemoedigende reacties. Het is niks nieuws allemaal, we wisten alles al. Maar om alles zo in een keer achter elkaar te lezen, tja, dan lees je wel heel veel in 1 keer. En het klopt ook allemaal wel, maar je ziet die dingen nooit allemaal tegelijk. Vond het trouwens wel heel fijn om te lezen dat hij toch 2 vriendjes heeft op de psz. Hij gaat denk ik zijn plek wel krijgen op het REC2 en dan komt hij er wel!
Kan me voorstellen dat het inderdaad erg confronterend is, om het zo te lezen maakt het wel heel erg 'echt'.... Veel sterkte!!!
Herkenbaar hoor, ik weet nog hoe erg ik van slag was toen ik alle uitslagen van mijn zoon kreeg. Hij was toen 4, en wordt volgende maand 17. Net wat je zegt: je weet het allemaal wel, maar ineens vertellen ze je zijn toekomstperspectief: nooit kunnen lezen, schrijven, nooit puberen, nooit zelfstandig kunnen wonen, niet trouwen of zelf kinderen krijgen.... In zijn geval klopte er bar weinig van: hij heeft er verschrikkelijk veel moeite voor moeten doen, maar hij kan lezen en schrijven, niet perfect, maar wel leesbaar en begrijpelijk. Hij zit nu toch echt wel in de pubertijd en ik denk dat ik 1 van de weinige moeders ben die daar blij om is En echt helemaal zelfstandig is hij nog niet, maar dat was ik ook niet op die leeftijd, ik zie hem ooit wel op zichzelf wonen, hij is al verliefd op een meisje dat hem ook leuk vindt..... Hij loopt stage en dat gaat super, hij mag zelfs dit jaar proberen om zijn certificaat te halen. Hij komt er echt wel, misschien niet in een rechte baan, maar met meer obstakels. En zo zal het vast met jouw kind ook gaan! Misschien met wat meer moeite en een boel ondersteuning, maar wat ze je vertellen is vanuit het ergste perspectief is inmiddels mijn ervaring, vertrouw op jezelf en op je kind! Heel veel succes.